Hoi, Mijn dochter is komende dinsdag 3 maanden. Slechte start gehad met verborgen reflux en waarschijnlijk kma. Snel Nutramigen en medicatie gestart (nog geen provocatie gehad), dosis van de week nog bijgesteld. Sindsdien duwt ze de fles niet meer weg en huilt ook niet meer tijdens het drinken. Osteopaat en fysio ook al gehad. Sinds een dag of 2 is ze ineens heel onrustig tijdens de fles. Wel veel honger hebben en gretig happen, paar slokjes drinken en dan hoofd weer naar de andere kant gooien. Als ze ons aan kan kijken zit ze vooral te lachen. Zo gaat het de hele fles door. Over het algemeen krijgt ze hem wel voldoende leeg, maar het is heeeel vermoeiend zo. Zo gaat het bij bijna elke fles. 's Nachts gaat het beter. Maar door dat onrustige drinken hapt ze veel meer lucht en heeft ze daarna last van krampen, terwijl die (eindelijk) weg waren. In onze armen wil ze niet drinken, alleen in voedingskussen of bed (maar in bed is te plat ivm reflux). Lichte/donkere kamer, wel/niet aan kunnen kijken, wel/geen afleiding, stil/geluid.. alles al uitgetest. Ik twijfel tussen gewoon nieuwsgierig, ineens alles willen zien, enz. of toch nog last van de kma en 'heftigere' voeding nodig. Heb in het oei ik groei boek gekeken en het zou natuurlijk een sprongetje/fase kunnen zijn. Aangezien het mijn eerste kindje is, weet ik niet wat 'normaal' is en wat bij reflux/kma hoort Want als het normaal is bij een kleintje van 3 maanden, hoef ik niet onnodig weer terug naar de kinderarts! Wat denken jullie?
Op deze leeftijd vind er een flinke ontwikkeling plaats in het zicht van babys. Rond de 3-4 maanden is zelfs een crusiaal moment. Als ze nu in die ontwikkeling zit is de kans groot dat het juist zo interssant is om dingen te bekijken. Ik weet dat onze jongens vanaf die leeftijd fases hadden dat ze meer van de omgeving wilden zien ipv de fles. Ik zou het even een aantal dagen afwachten kijken of het weer verbeterd. Ik verwacht niet dat de reflux zo heftig opspeelt omdat ze lacht en omdat de dosis verhoogd is. Bij kea kun je ineens weer alle klachten die er waren verwachten.
Mijn zoontje is 15 weken en doet sinds een week of 2 exact hetzelfde. Dat hoofd gaat maar heen en weer, heel irritant want de speen moet er wel 100x opnieuw in. Het hoort dus bij de leeftijd. Hij wil alles zien! Wat hier helpt is hem rechterop te voeden, dan kan hij meer zien en drinkt hij toch. Tv gaat uit zodat hij die prikkels niet heeft. Faaasssssseeeee