Hallo allemaal, Mijn mannetje is morgen 8 weken. Sinds 2 weken geven wij de laatste fles om 23:00 niet meer. Dit omdat hij dan al zo diep in slaap is en dan bijna niet wakker word. Als hij dan toch een beetje wakker is drinkt hij nog bijna niks. Voorheen kwam hij dan rond 2:00/3:00 voor een voeding maar sinds een paar dagen komt hij pas rond 4:30. Er zit dan bijna 10 uur tussen een voeding. Is dit niet te lang? Of mag dat gewoon? Overdag drinkt hij 6 flessen van 120+4 Het is een vrolijk en tevreden mannetje. Groetjes, onzekere mama
nee hoor dat mag gewoon.. Hij mag zijn gewicht in ponden slapen zeg maar, dus 5 kg is 10 pond en dan kan hij 10 uur doorslapen. Maar dit is een richtlijn hoor, na 10,5 of 11 uur slapen is er ook niks aan de hand.
Nee hoor, is geen probleem. Hier slaapt dochter al sinds ze 6 weken oud is door, van ongeveer 22.00 tot 6.00 uur
Nee hoor, lekker van genieten! Hij drinkt overdag voldoende. Als hij s nachts toch honger heeft laat je zich wel horen!
Bedankt voor jullie reacties. Hij weegt alleen denk ik nog geen 5 kilo. Met 4 weken woog hij 3960. Dus de voeding van 19:00/19:30 is dan zijn laatste voeding.
Maakt niet uit. Mijn dochter woog met 8 weken 'pas' 5kg en sliep toen al 2 weken door. Als hij 'à ochtends maar helder en alert is, is er niets aan de hand. Lekker van genieten!
Hij krijgt meer dan voldoende binnen, dus ik zou hem lekker laten slapen. Gezonde, goed groeiende kinderen kunnen heel goed zelf aangeven wanneer het tijd voor de volgende voeding is Geniet dus maar lekker van je nachtrust!