Twijfel koemelkallergie, flesje standaard proberen? Ze krijgt nu pepti..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LiefBloempje, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefBloempje

23 dec 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje van 10 weken rommelt erg met haar flesjes. Sinds ze 4 weken is krijgt xe pepti op verdenking van KMA. Niet bewezen dus..
    Ook reflux, krijgt daar medicijnen voor. Met 6 weekjes ging het beter, dronk ze flesjes leeg van 120cc. Echter sinds ze 8 weken is gaat het weer achteruit met drinken. Begint te kronkelen tijdens fles, perst scheetjes uit, trekt vieze gezichten, kokhalst en duwt de fles weg. Dan weer wat slokjes (lijkt erop dat ze wel echt honger heeft) om vervolgens weer opnieuw te beginnen.

Soms heb ik het idee dat ze de voeding gewoon smerig vind, kan dit?
    Al met al krijgt ze per flesje zo'n 60-70cc binnen, meer echt niet. En dan praat ik over bijna 3 kwartier proberen!

Kan ik zomaar eens proberen om een flesje standaard te geven?

We zijn onder behandeling van KA in ziekenhuis, als dit volgende week nog steeds is stelt hij neocate voor om alles uit te sluiten..

Wat is wijsheid?

Bedankt alvast voor eventuele tips of meningen.

Liefs Mama van S en L, LiefBloempje.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou nooit op eigen houtje gaan rommelen met haar flesjes of voeding veranderen. Je moet nieuwe voeding 2 weken de tijd geven voor je ziet of het effect heeft. Het kan best zijn dat Pepti nu geen effect meer heeft en dat ze dus zwaardere dieetvoeding nodig heeft.
    Ik vind het advies van de arts dus wijzer en ik zou daar op wachten.

En verder haar veel kleine beetjes geven, ze 'hoeft' geen flessen van 120 op te kunnen. Als ze beter toekomt met 60/2 of 90/3 is dat ook goed.

Pas je de leefregels voor reflux al toe?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het geen tijd om de dosis van de medicatie aan te passen?

4. LiefBloempje

23 dec 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leefregels passen we al toe ja.

Medicatie is vorige week opgehoogd en een ander medicijn erbij zelfs..

2x per dag ranitidine 1,9 ml
    2x per dag omeprazol 2,5 ml

5. LiefBloempje

23 dec 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word er zelf zo moedeloos van. Telkens m'n meisje een fles geven die zo waardeloos drinkt. :(
    Ik snap ook wel dat ik misschien beter alsnog kan wachten op de KA maandag, maar geloof me. Het is moeilijk!

Bestaat het dan echt niet dat ze de voeding gewoon niet lekker kan vinden? Of haal ik me dat maar in m'n hoofd.

6. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Wordt de voeding nog zo dik? Dan zou ik gewoon eerst proberen met een klein beetje minder indikken. Die voeding heeft een tijdje nodig, zeker niet iets veranderen! Anders is de hele test mislukt en dat wil je zeker niet. En ondertussen ook goed opletten op kruisbesmetting, ook stel ze krijgt Neocate. Stel je bent bezig geweest met iets met koemelk, boterham met kaas gemaakt of gegeten, ik noem maar iets, dan direct erna heel goed je handen wassen. Je kan natuurlijk ook de ka bellen maar die verteld je vast dat je nog een weekje moet wachten. Maar als de voeding echt te dik is dan drinken ze ook minder.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dikte jij niet in met nutriton? Probeer het dan eens zonder? Of met een grotere speen.

Dieetvoeding smaakt heel vies, maar ze is nog niet zo oud dat ze echt al andere smaken kent he.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het zou inderdaad door te dikke voeding kunnen komen dat ze slechter drinkt.

Dieetvoeding smaakt en ruikt vies, maar zoals Shakes zegt kent ze ook niet echt andere smaken. Ik zou echt wachten op de KA.

9. LiefBloempje

23 dec 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken, lief.

Betreft de nutriton hebben we zeker alles geprobeerd;
    Minder schepjes, meerdere schepjes, halve schepjes.. Het maakt allemaal niet uit. Ja, behalve als er géén schepje in zit, dan komt de voeding er erna net zo hard weer uit!

Net weer een krijs momentje gehad. Vandaag weinig gedronken tot nu toe, en heel weinig geslapen. Telkens wakker na 45 minuten :(

Ze heeft vandaag per flesje gedronken:

60cc
    40cc
    40cc
    50cc
    60cc

Gisteravond trouwens wel 100cc in haar slaap opgedronken..

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pure jbpm al geprobeerd? Heeft ze veel pijn van de reflux?

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omdat je al langer pepti geeft en ze eerder wel alle flesjes leeg dronk zal het niet aan de smaak van pepti liggen.

In mijn ogen kan het aan 2 dingen liggen;
    1 pepti is niet voldoende, je dochter heeft iets anders nodig zoals nutramigen of idd neocate.
    2 medicatie doet zijn werk niet zoals je zou willen.

Omdat je ka al heeft aangegeven neocate te willen proberen zou ik nu niets doen. Eventueel kan je overleggen met je ka en zorgen voor te weinig drinken uitspreken.

Je kunt overigens beter pure jbpm geven ipv nutriton. Nutriton bevat maar 30% jbpm, rest toevoegingen.

12. LiefBloempje

23 dec 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen flesje standaard gegeven. Maar moet toegeven: stond echt te twijfelen!komt gewoon omdat ik het zo ontzettend naar vind als m'n meisje de fles krijgt en begint te stuntelen na een aantal cc.. Overigens heeft ze gister 3 flessen leeg gedronken voor t eerst sinds weken..! Vandaag ook weer 2 bijna leeg. De andere 3 gingen weer zoals bekend :(

Zou ze dan (als ze niet tegen pepti kan) niet bij élk flesje zo moeten doen? Of zou ze zo'n honger hebben dat ze wel móet drinken..

Pure jbpm heb ik wel over gedacht, maar tegelijk: ze doet het hier prima op. Waarom dan switchen?

Nogmaals bedankt voor al jullie tips en adviezen

Liefs

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het hoeft niet bij elk flesje problemen te geven. Als ze honger hebben willen ze wel drinken.

Over de nutriton. Ik lees niet uit je verhaal wanneer je begonnen bent hiermee, maar ik weet wel dat heel veel kindjes juist last hebben van de nutriton. Diarree, verstopping, darmkrampen etc. Bijna altijd komen deze klachten van de toevoegingen in de nutriton en niet van jbpm. Een enkel kindje kan niet goed tegen jbpm.
    Er staan meer voordelen dan nadelen voor pure jbpm. Voordeel; goedkoper (in gebruik), zuiniger in gebruik (je hebt vaak maar +/- 1/3 nodig), geen onnodige stoffen in het lichaam van je baby. Nadeel; niet overal verkrijgbaar, waar nutriton dit wel is. Soms even zoeken naar de juiste hoeveelheid, maar dit moet je bij nutriton in het begin ook.

Ik zou sowieso even contact zoeken met je ka. Ik weet niet wanneer je volgende week de afspraak hebt, maar dat kan nog vrij lang duren voor jou.

Als neocate, koemelkvrije voeding, niet helpt is de refluxmedicatie waarschijnlijk niet voldoende.
    Dan kun je ook eventueel eens denken aan Nexium. In de gebruiksaanwijzing staat dat het voor vanaf 1 jaar/10 kg is, maar vele babys zijn al goed geholpen door deze medicatie. Voor heel veel babys is nexium het wondermiddel.

14. LiefBloempje

23 dec 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nutriton krijgt ze al vanaf haar 2e week. Dat was de eerste stap bij het vermoeden van reflux. Zal eens nadenken over die pure jbpm.

En nexium; dat is toch een broertje van omeprazol? Volgens mij heeft het dezelfde werking. Het blijft lastig om te raden wat haar nu het meeste dwars zit hoor! Vandaag de eerste 2 flessen (09.00 en 12.00) waren waardeloos, de flessen van 3 en 7 uur gingen weer een stuk beter. Maar idd wat je al schreef, soms denk ik wel eens dat ze echt honger heeft en dan wel móet drinken..

Maandag hebben we weer een afspraak bij de KA in het ziekenhuis.

Ondanks het slechte drinken ziet ze er lekker stevig uit haha

Lees zo vaak dat baby's zelfde leeftijd al op flessen van 150-180 zitten.
    Zijn er nog meer moeders van wie hun baby
    Max 90-100cc per flesje drinkt?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter dronk afgekolfde melk, maar nooit meer dan 80-100cc per keer. Die hoeveelheid past ook meer bij het natuurlijke drinkpatroon van een kind. Veel vaker op een dag een veel kleinere hoeveelheid is in de meeste gevallen veel beter voor een kind. 180cc is eigenlijk voor het merendeel van de kinderen teveel, en al helemaal als er sprake is van reflux.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nexium is esomeprazol en kun je idd als een broertje zien van omeprazol.
    Beide verminderen de aanmaak van maagzuur en vallen hierdoor in dezelfde categorie. Toch wil het niet zeggen dat ze beide even goed werken.
    Ik zit al wat langer op dit forum en lees diverse verhalen. Ouders die met hun handen in het haar zitten vanwege de reflux en medicatie die wel werkt, maar niet voldoende. Bijna alle ouders die nexium hebben voorgeschreven gekregen vinden het een goed werkend middel. Dit lees ik niet terug uit een van de andere medicijnen die voorgeschreven word voor reflux.
    Daarnaast heb ik mijn eigen ervaring met 2 kinderen met reflux.

Over de hoeveelheid, ik ga volledig mee in wat Dirksmama zegt.
    Een van de leefregels voor reflux is ook dat ze flessen zo klein mogelijk gehouden moet worden.
    Onze jongste ging rond de 4 maanden pas over naar 120/4. Iedereen was verbaasd over de kleine flesjes, maar anders was het zeker weten spugen. En hij groeide goed en deed het prima.

17. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Mijn zoontje is bijna 12 weken en drinkt met moeite 120c heeft pepti als voeding en nutriton erdoor. Hij groeit wel als kool :D
    Wij hebben pure jbpm geprobeerd maar voor ons werkte dat niet.
    Misschien kan ze wel niet tegen de pepti? Zie dat je maandag naar de KA gaat en zou het zeker bespreken met hem/haar.

Deel Deze Pagina