Nutrilon ar, Enfamil ar of Hero comfort

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rbnlin, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje van 11 weken oud heeft verborgen reflux.
    Zij krijgt hier Ranitidine, 2x1,5 ml voor.

Het lijkt erop dat zij bij een aantal flessen per dag erge last heeft van de reflux ondanks de medicatie.
    Gisteren de huisarts gesproken en die raadde aan om op andere voeding over te stappen, de Hero comfort en deze medicatie te houden.
    Ik gebruik nu de nutrilon standaard met 1 schepje nutriton. Dit ging prima. Geen krampjes of ontlastingsproblemen.

Het cb adviseerd over te stappen op Nutrilon ar.
    Echter lees ik hier veel ontlastingsproblemen over. Om haar nu weer iets te moeten geven als lactulose om dit te verhelpen en ook medicatie vinden wij te veel van het goede. Alhoewel zij niet denken dat ze hier last van krijgt omdat ze al nutriton krijgt.

Nou zie ik dat er ook Enfamil ar te koop is. Hierbij zouden de medicijnen overbodig zijn, schijnt elkaar tegen te werken, dus dat klinkt interessant. Het liefst stop ik met medicatie, ze is zo jong. Maar ook hier lees ik over ontlastingsproblemen. Voordeel met deze voeding lijkt wel dat je niet weer op zoek hoef naar de juiste fles en speen omdat dit indikt in de maag.

Dochter spuugt trouwens totaal niet. Alle voedingen zijn daar wel voor geloof ik maar dat doet zij dus niet.

Wat is wijsheid. Ik lees graag ervaringen van jullie.

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Zoon van 10,5 weken heeft ook Reflux, krijgt ook 2x daags zantac 1,5cc.
    Ik geef jumbo standaard 1 met 2 schepjes nutriton, zo gaat het bij ons goed. Misschien dat een extra schepje nutriton voor jou ook helpt?!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij reflux is het altijd wenselijk om eerst de juiste stappen te nemen. Dus eerst leefregels, dan kijken of indikken werkt en dan pas medicatie.

Echter medicatie en indikken, in welke vorm dan ook, is af te raden omdat de jbpm een negatief effect kan hebben op de medicatie. Dus de medicatie gaat minder goed werken door de jbpm.

In principe doet enfamil ar weinig anders dan nutrilon ar. Behalve dan dat nutrilon jbpm in de nutrilon ar doet en enfamil niet. Zij gebruiken een verdikkingsmiddel uit rijst. Enfamil ar is vele malen duurder dan nutrilon.
    En in sommige gevallen is dmv indikken sowieso medicatie overbodig. Of dat nu met jbpm, nutriton of dmv speciale voeding is.

Het beste is dus of stoppen met indikken in welke vorm dan ook of stoppen met medicatie.
    Als de medicatie goed werkt heeft indikken ook geen nut, behalve dat het makkelijker voor de ouders kan zijn omdat je minder was hebt. Het omhoog komen dat dan immers geen pijn meer.

Volg je wel de leefregels op?

4. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb meerdere topics over reflux gelezen en daarin de leefregels gezien die je daarin hebt gezet. Ik volg deze op. Medicatie is iets waar we niet blij mee zijn dus als we daarmee kunnen stoppen doen we dat graag. M'n meisje heeft verborgen reflux en spuugt totaal niet. Extra wasjes zijn hier niet van toepassing.

Welke voeding gaf jij je kinderen en met welke fles en speen?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Ik gaf beide kinderen in eerste instantie h.a. voeding.
    De oudste nutrilon h.a., erna nutrilon pepti en als laatste nutramigen lgg. Dit allen ivm koemelkeiwitallergie.
    De jongste hebben we jumbo h.a. gegeven. (Veel later ook nutramigen lgg)

Bij de oudste ben ik begonnen met tommee tippee, difrax en avent geprobeerd. Uiteindelijk de smalle fles van dr browns met level 1 speen. Deze gaf een vriendin mij te leen en ik vind het nog steeds de uitvinding van alle flessen.
    Bij de jongste direct begonnen met dr brown level 1.

Medicatie is soms niet iets wat je graag geeft, maar wel noodzakelijk.
    Beide jongens hebben medicatie gekregen, de jongste zelfs tot 16 maanden. Als ik stopte (of ging afbouwen) met medicatie stopte hij met eten :)
    Ik geloof dus ook echt in het mogelijke nut van medicatie.

6. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Dat zijn hele andere voedingen dan ik verwacht had.
    KMA heeft ze volgens mij niet. Althans ze heeft de symptomen niet (volgens de Nutricia test).

Zou jij 1 van deze drie genoemde merken gaan gebruiken of iets totaal anders aan mij adviseren?

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zolang je medicatie gebruikt zou ik je geen van 3 adviseren. Omdat deze voedingen de werkzaamheid van de medicatie tegen gaan.

Als je wel wilt indikken en dus zonder medicatie verder wilt gaan is het de vraag wat vind je zelf belangrijk?
    Je kan bijv prima een a merk kopen, maar de b merken zijn minstens net zo goed. Er zijn zoveel meer opties dan deze 3 ;)

Uit deze 3 zou ik als eerste nutrilon ar doen.
    Enfamil ar pas bij een kindje die niet tegen jbpm kan. Ik vind 18 euro voor een pot vrij prijzig.

Welke voeding had je verwacht?

8. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik had verwacht dat je een ar voeding zou hebben gebruikt.

Ik geef nu nutrilon standaard met jbpm (1schepje) en medicatie.
    Zou jij dan standaard blijven geven maar dan zonder jbpm en met medicatie of nutrilon ar zonder medicatie?

Ik snap dan trouwens niet waarom de huisarts Ranitidine voorschrijft en indikken adviseert. Best raar.
    Cb adviseerde, toen het geconstateerd was door de osteopaat, te starten met nutrilon standaard met nutriton of nutrilon ar. En als dit niet hielp naar de huisarts te gaan. Heb de nutriton gehaald en de volgende dag al naar de huisarts gegaan die Ranitidine voor schreef. Waarom m'n kind langer pijn laten hebben dan nodig.

Ik ben benieuwd wat jij dus zou doen.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De jongste kon absoluut niet tegen jbpm. Ging hij van overgeven.
    Daarnaast vergrote kans op kea, dus vandaar begonnen met h.a. voeding.
    Ik gaf uiteindelijk bij allebei medicatie, dus zonder jbpm.

Niet elke arts weet evenveel van reflux en dus ook niet altijd dat deze combinatie afgeraden wordt.

De keuze die je maakt is geheel aan jou en wat jij denkt het beste is. De normale weg is dus eerst proberen in te dikken en als dat niet voldoende is dan pas medicatie.
    Ik kan niet zien hoe je kindje is en hoe deze reageert. Of medicatie wel of niet nodig is.

Deel Deze Pagina