Helaas daar ben ik weer. We hebben 7 dagen plezier gehad: een lachende baby zonder krampjes met veel minder uitslag. En sinds 24 uur is de ellende weer begonnen AFM mannetje brult het weer uit, en gek genoeg knalrode uitslag die opkomt tijdens het drinken van de fles. Na paar uur ergste roodheid minder. Herkent iemand dit? Na een verbaal gevecht met de huisarts assistente - die bleef beweren dat nutramigen lgg en aa hetzelfde zijn - krijg ik morgen de aa voeding. Herkent iemand dit, soortgelijke ervaringen?
Jep, daar had ik eerder dus al voor gewaarschuwd. Nutramigen AA of Neocate zijn volledig koemelkvrij, daar is geen koe aan te pas gekomen. Dus als het KMA is, zouden daarmee de problemen van de baan moeten zijn.
Hier net zo'n reactie, gelukkig was mijn kinderarts gauw om hoor. Dus goed dat je op je strepen hebt gestaan!! Succes met nog weer een andere voeding. Maar als hij de nutramigen al drinkt zal de aa geen probleem meer zijn denk ik. Wij gebruiken Neocate en zelf vind ik het beter ruiken en te drinken als de nutramigen lgg. Hou vol je het komt vanzelf goed!
Jammer dat hij er nu toch weer op reageert. Inderdaad op naar de volledig koemelkvrije melk. Maar het is dus wel echt heel duidelijk een kma. Kan niet anders... Maar ook wel een heftige allergie. Probeer straks of je die stomme provocatie testen kunt uitstellen, helemaal niet nog beter. Zelf heb ik het nooit hoeven doen, ik weet niet wat mijn huisarts gedaan heeft maar mijn verzekering heeft er nooit om gevraagd. En de verzekering is de enigste reden dat ze uberhaupt die provocatie testen willen doen! Het algemene advies is bij baby's met zo'n duidelijke reactie op koemelk, pas weer proberen te her introduceren na het 1e jaar. Nu misschien nog niet van toepassing, maar wil het je alvast graag meegeven!
Dat zei ik idd vanwege de verandering van voeding, dat dus alle spoortjes van de vorige voeding eruit hebt. LGG en AA zijn écht niet het zelfde. LGG heeft heel sterk verknipte eiwitten, vergelijkbaar met Friso/Hero Allergy Care. Nutramigen AA is voeding op basis van vrije aminozuren en bevat helemaal geen eiwitten meer. Handig voor de huisartsassistente om dit te weten
Na een jaar of half jaar is het op een gegeven moment wel nuttig om te provoceren. Om te kijken in hoeverre er nog allergische reacties zijn op melk en/of andere allergiën
Klopt. Alleen verdwijnt zo'n zware KMA meestal niet zo snel. KA heeft mijn dochter gelukkig vrijgesteld van provocatie. Nu op 2 jaar heeft ze nog steeds KMA trouwens.
Mijn zoontje ook. Die heeft toen ie net 2 was een open melk provocatie gehad in het ziekenhuis. Leek goed te gaan, mochten naar huis. Beneden in de hal heeft hij alles er weer uitgekotst. Pas toen waren ze(kinderarts en -diëtiste) ervan overtuigd dat hij KMA heeft:x. Want braken zou niet in het klachten patroon voor KMA passen:x We zijn nu met iets nieuws bezig. Met hoogverhitte melk. Dit lijkt wel goed te gaan.
Bedankt voor jullie reacties weer! Ja, die huisartsassistente en ook de apotheek zaten er echt goed naast toen ze beweerden dat Nutramigen LGG en AA precies hetzelfde zijn...wel erg suf hoor dat ik ze dan moet gaan uitleggen wat het verschil is! Tot overmaat van ramp had ik het eindelijk voor elkaar gekregen dat het besteld werd voor me; kom ik de volgende dag om het op te halen: ja sorry mevrouw, we zijn het vergeten te bestellen :x:x:x Afijn, dus nu vanaf zaterdag begonnen met de AA voeding. Het is duidelijk dat zijn darmpjes even moeten wennen aan deze nieuwe voeding en volgens mij zit hij nu ook midden in een sprongetje dus nog even afwachten maar zijn gezichtshuidje ziet er rustiger uit, het laait in ieder geval niet op tijdens het drinken van de fles. Ontlasting was vanochtend donkergroen, herkenbaar voor iemand?
Oh OK, goed om te weten dat het zo hoort, het leek alsof onze kleine man per ongeluk een kilo spinazie had gegeten Nog 1 vraag over die Nutramigen: als je de fles hebt klaargemaakt, dan zie ik algauw in de fles een soort waterig laagje zeg maar, alsof ik niet goed genoeg gemengd heb, maar ik meng me een ongeluk. Herkenbaar? Ik maak overigens de fles klaar met gekookt water mengen met afgekoeld gekookt water voor de juiste temperatuur.