welke soort flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door roxannekuh, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

hallo dames,

ik heb een vraagje,
    ik ben nog aan het kijken welke soort flesvoeding ik wil.
    Nu ben ik aan het twijfelen tussen nestle en kuidvatmerk.
    Nestle hoor ik van veel dat deze goed is. en kruidvatmerk lees ik dat deze bijna het zelfde als nutrilon is alleen een stuk goedkoper.
    Wat zouden jullie doen?

2. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Ik heb kruidvat
    Is prima voeding en bijna de helft goedkoper

3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik had c1000 of een ander huismerk waar ik maar was. Beviel prima! Zeker de prijs idd :)
    Maar mijn dochter was 9 maand toen ik deels begon met kunstvoeding. Ik weet niet of dat uitmaakt?

4. In Nederland kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat er geen 'slechte' voeding is, omdat het allemaal aan zoveel eisen moet voldoen.. Als wij over moeten op flesvoeding, gaan we ook voor een huismerk. Ik denk gewoon van de dichtstbijzijnde supermarkt. Ik dacht eerst aan Kruidvat, maar het is eigenlijk niet zo handig als we daar steeds voor naar het centrum moeten..

5. roxannekuh

Dankjewel voor de reacties!! Het verschil in prijs is inderdaad groot ja tussen de merken:$
    Dan ga ik denk ik voor het kruidvat merk.en vooral als dat bijna hetzelfde als nutrilon is.
    tegenwoordig moeten ze toch aan eisen voldoen.

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wij hadden ook Kruidvat en dat beviel echt prima. Helaas enige tijd niet leverbaar geweest en toen noodgedwongen op zoek naar een ander merk. Huismerk AH geprobeerd maar dat was rampzalig, sindsdien aan de Nestlé.

Wat betreft de voeding voldoen ze allebei prima, ik ben wel compleet fan van de lepeltjes en blikken van Nestlé en aangezien we nu toch nog maar heel weinig melkpoeder op een dag gebruiken houden we het lekker bij Nestlé.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Om deze reden kreeg onze dochter de voeding van Kruidvat (na 3 mnd bv) en dat is prima bevallen.
    Ik vond het onzin om 2-3 euro per pak meer te betalen voor een naam..terwijl de inhoud niet verschilt in kwaliteit.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij gaan waarschijnlijk ook voor kruitvat voeding. Kraamzorg van een vriendin raadde die destijds ook aan.

9. roxannekuh

Ohh als de kraamzorg het al aanraad zal het ook wel goed zijn. terwijl die het liefste hebben dat je borstvoeding geeft.
    maar iedereen moet natuurlijk pakken wat ze zelf willen.

Denk dat ik dan gewoon de kruidvat probeer vind ik het niks of de kleine kan er niet tegen kan ik altijd nog overstappen.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    KV inderdaad, scheelt gewoon 5 euro per pak met nutrilon...en de samenstellingen wijken echt miniem af...

11. Nanne88

Nanne88 Actief lid

24 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine spuugt heel erg met Friso.. En helemaal niet met de nutrilon. Soms is het even zoeken wat ze "lekker" vinden. Terwijl ze zeggen dat er ongeveer hetzelfde in moet zitten

12. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Er zijn zulke strenge regels voor kunstvoeding. Ze moeten er allemaal aan voldoen dus in principe is alles goed. Voor nutrilon betaal je voor de naam. Tja ze moeten toch reclame kunnen maken! Op internet is er een tabel te vinden met voedingstoffen enz die in verschillende merken kv zit. Dan kun je een beetje vergelijken met elkaar!

13. roxannekuh

dankjewel!! Ik heb eens gekeken.er staat genoeg op.kv en nutrilon is inderdaad bijna hetzelfde. Je moet ook maar net weten welke dingen het belangrijkste zijn.maar zullen allemaal wel goed zijn.

14. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    ons meisje kan absoluut niet tegen huismerk voeding. Ze krijgt nu nutrilon. En als wij een tweede krijgen, krijgt deze meteen nutrilon.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik flesvoeding zou willen geven dan zou ik een kolf kopen en mijn eigen melk kolven. Nog een stuk goedkoper dan kunstvoeding ;)

Maar als je kunstvoeding wilt geven, kijk dan eens hier, heb je een volledig overzicht van samenstelling en prijzen: Check hier uw babyvoeding op kwaliteit en prijs

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    oudste kreeg kruidvat voeding (ziekenhuis raadde dat aan)
    middelste nutrilon
    jongste krijgt hero, van kruidvat voeding krijgt hij krampjes

17. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij hebben kruidvat, bevalt prima!

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Het maakt normaal gesproken inderdaad niks uit. Het enige wat je wel even in gedachte moet houden is dat sommige merken vaak niet op voorraad zijn.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn kleine kreeg eerst kruidvat alleen hij kreeg hier krampen van en kon niet poepen ervan.
    Overgestapt op nutrilon en nu poept die heerlijk en krampen zijn zo goed als weg.

Maar mijn tweeling neefjes doen het goed op kruidvat voeding.

Ik denk dat het per kindje verschillend is.

Deel Deze Pagina