Graag jullie advies. 2 weken geleden overgestap van HA ( friso ) naar standaard ( nestle ) nu dronk onze meid toen al slecht maar het gaat nu steeds slechter. Bied 5 voedingen 150 x 5 en drinkt miss 1 tot 2x per dag haar fles leeg. Twijfel nu om OF over te stappen naar HA voeding aangezien het lichter verteerbaar blijkt te zijn OF 4 flessen van 180+ 6 te geven. Wat denken jullie?
Haar gewicht is goed voor haar leeftijd. Valt ze af? Heeft ze nog andere "symptomen" zoals huilen, hoesten, etc. Of is het enkel weigeren van de fles? Het kan namelijk vanalles zijn: - een sprongetje (gaat over) - melk moe (kan dan overgaan door eens van melk te veranderen, ander smaakje doet weer eten) - reflux of allergie e.d. Ik vind het raar dat je van een HA melk naar gewone Nestlé overstapt. Was er een reden om die HA melk te geven? Zijn allergieën uitgesloten?
Ze hoeft niet elke keer haar fles leeg te drinken. Maar haalt ze het net niet. Zeg 100/120cc of meer wel elke fles, of is het soms ook alleen een paar slokken. Mijn jongste was ook niet zo'n drinker. Dronk ook lang niet alle flessen leeg, liet vaak genoeg een halve staan. Maar hij kwam prima aan, en was verder ook vrolijk, en ontwikkelde zich wel. Vergeleken met zijn broer was dat nogal wennen (die wilde wel 7x200 per dag van standaard). Toch heb ik het laten gaan, en op het CB zag ik de weegschaal ook netjes oplopen. Blijkbaar had hij er genoeg aan.. 15 weken, zit je ook tussen de 3 en 4 maand. Typische leeftijd om wat slechter te drinken, omdat de wereld om hen heen meer binnenkomt. Ze zijn gewoon snel afgeleid.. Met 15 maand zou ik nog niet over gaan naar 4 flessen. Kunnen ze beter ietsjes ouder voor zijn. Liefst pas als ze ook bijvoeding krijgen..
Eerste 7 wkn bv gegeven op aanraden van CB HA gaan geven.. Maar we hebben beide geen allergien etc.. Dus dacht kan wel oberstappen. ze hoest ze veel maar wat dit betekent? Net haar hele fles heel snel leeg gedronken te gulzig aangezien er weer een deel terug kwam. Ze zit nu op 490 cc maar dan heb ik haar wel een flesje tussendoor gegeven aamgezien ze haar 2e fles maar 100 cc op had. Maar dat tussendoor flessen aanbieden moet eigelijk stoppen mya ze heeft dan gewoon honger. Lastig dit twijfel dus ook om terug re gaan na HA wat denken jullie?
Wij zitten sinds een paar dagen op 4 flessen, omdat mijn dochter 5 flessen ook niet goed dronk. Nu met 4 flessen gaat dit een stuk beter. Heb wel geleerd echt naar mijn kind te kijken, mocht zij wel een keer eerder komen krijgt ze gerust een flesje van me! Maar ze regelt het nu zo zelf dat ze op 4 flessen uitkomt (14 weken oud). Dus volg je kind zou ik zeggen. 4 flessen op deze leeftijd kan in principe goed hoor!
Bij ons was hoesten het begin van de tekenen van reflux. Daarna teruggeven. Hij dronk ook nooit zijn flessen leeg en na een tijdje begon hij zelfs flessen te weigeren. Maar goed, ieder kind is anders en ik denk dat je met je zorgen naar het CB moet gaan. Persoonlijk denk ik niet dat je moet gaan minder flessen of zo geven want zo een grote hoeveelheden een paar keer op een dag is niet goed voor haar maagje. Beter altijd kleinere flesjes en meerdere keren op een dag. Maar wat ik zou doen is misschien gewoon eens terug van melk veranderen, een AR melk proberen of zo? Of het probleem voorleggen aan het CB. Ze moet in principe niet al haar flessen leegdrinken, maar wel ongeveer tussen de 600 en de 1000 cc per dag binnenkrijgen en gewoon in gewicht blijven aankomen.
Zij heeft ook wel eens dat ze de fles weigert dat gaat nu gelukkig al wel een paar dagen goed. Ze lijkt verder geen pijn te hebben huilt amper. Toch maar even in de gaten houden..
Eigenlijk geef je geen flessen tussendoor, maar voed je gewoon op verzoek, en dat is prima. Hou gewoon bij hoeveel ze op een dag binnenkrijgt. De klachten die je omschrijft kunnen een lichte vorm van KEA zijn natuurlijk.
200cc is inderdaad een behoorlijke hoeveelheid maar niet te veel hoor (wel de max). Elk kind is anders en de een drinkt liever een extra flesje en wat minder per keer, de ander wat meer. Mijn ervaring is trouwens dat alles wat er te veel ingaat er ook weer uitkomt. Lees hier van wel meer moeders dat hun kind met 4 maanden al op 4 flessen zit en die van ons laat ook al steeds meer staan van zn fles. Kijk naar je kindje dan zie je wel wat de behoefte is. Zolang hij/zij genoeg plaat en poept en ook nog aankomt, en verder geen klachten heeft, gaat het goed.