Hallo, ons kindje is inmiddels 6 weken oud. Ze is 4 weken te vroeg geboren en krijgt vanaf het begin flesvoeding. Omdat ze in de eerste 2 weken niet of te weinig groeide (en heel veel spuugde en de flesjes niet leeg kreeg)zijn we van standaard voeding overgestapt op Omneo (advies consultatiebureau). Het spugen werd minder, maar nu poepte ze de hele dag door... Na een paar dagen de omneo gaan mengen met standaard. Leek goed te gaan. Maar ik twijfelde aan de Omneo, omdat er op stond dat het was voor moeizame ontlasting... Ergens geen goed gevoel bij. Van Friso hebben ze dieetvoeding tegen spugen en krampjes, die geprobeerd, maar het spugen werd alleen maar erger. Omdat mn ik zelf veel allergieën heb, en ons kindje ook vanaf het begin hoestte, en nu ook meer last leek te krijgen van krampjes en kreunen....het consultatiebureau weer gebeld en gesproken over koemelkallergie.... Ondanks dat consultatiebureau en ik zelf het niet zeker wisten toch samen besloten naar de Pepti te gaan. Dat krijgt ze nu 2 weken. Ze drinkt veel beter (ik denk dat de omneo gewoon te zwaar viel...) en meer. Maar de krampjes zijn er nog (hoort er natuurlijk ook bij) en ze is heel erg winderig geworden. Ze heeft volgens mij niet heel erg uitgesproken de kenmerken van koemelkallergie.... Het groeien is trouwens na 2 weken op gang gekomen. Maar....ik twijfel nog elke dag: - zitten we wel op de juiste voeding? - hadden die eerste 2 weken niet gewoon te maken met het te vroeg geboren zijn? - wat als ze pepti krijgt zonder koemelkallergie te hebben? - kan ik teruggaan naar de standaardvoeding? Ik hoop dat jullie adviezen hebben. Durf niet nog een keer het consultatiebureau te bellen, heb ook het idee dat ik daar niet echt verder kom... Alvast dank!
Hebben jullie niet eerst de nenatal voeding gekregen dan omdat ze te vroeg was? Mijn zoontje is 5 weken te vroeg en moest tot de uitgerekende datum die voeding gebruiken. Overigens spuugde mijn zoontje met die voeding ook heel erg heb toen johannesbroodpitmeel door zijn fles moeten doen dan word het wat dikker maar daar poepte hij weer niet van. Verder durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen of jullie wel de juiste voeding gebruiken.
Als je meer wilt weten over voeding kan je ook bellen naar de hulplijn van nutrilon. Die weten alles van de voeding en kunnen je er veel over vertellen. Geen medisch advies natuurlijk maar ze weten wel veel meer over hun eigen producten dan het consultatiebureau. Ik kreeg bij mijn dochter het advies om de voeding even rustig een paar weekjes de kans te geven alvorens iets nieuws uit te proberen. Elke keer als je switcht moeten de darmpjes namelijk wennen aan de nieuwe voeding. Behalve als je ziet dat het niet goed gaat natuurlijk. Ow en voel je vooral niet schuldig om te blijven bellen want daar is het consultatiebureau voor. Beter een keertje teveel dan een keertje te weinig
Ik schrik wel een beetje van de vele soorten voeding je geprobeerd hebt in die 6 weken. Sorry dat kan ook nooit goed zijn. Ik weet nog van mijn zoontje dat ze voor de 6 weken sowieso liever de soort voeding niet wijzigen, tenzij je kindje natuurlijk echt aantoonbaar koemelkallergie heeft. Je geeft je kindje niet de tijd om te wennen aan een voeding en dan met name de darmpjes. Het probleem is nu dat je eigenlijk alle soorten al hebt geprobeerd in korte tijd en je een beetje out of options bent. Of je nu wel de goede voeding geeft, durf ik ook niet te zeggen. Zou even consultatiebureau, huisarts of kinderarts (als je die hebt) contacteren en om advies te vragen. S6!
Ik zou zowiezo even de voeding die je nu hebt even aanhouden. Het aantal keer dat je gewisseld heb is best wel vaak. Als je na enkele weken nog geen verbetering ziet is het tijd voor wat anders. Je hebt omneo, friso en pepti gebruikt? Dat zijn ook nog ns verschillende merken. Is niet erg, maar ze moet natuurlijk wel de kans krijgen om er aan te wennen.
Nou dat het verschillende merken zijn is niet zo erg, maar ik zou eerst nog even doorgaan met de pepti. Moet je niet binnenkort op prematuren nacontrole zodat je het ssn de kinderarts kan vragen?
Dank jullie wel voor jullie reacties. Nee geen nacontrole in ziekenhuis met ons kindje, voelt niet fijn. Dus daar ga ik zelf nog achteraan. En we zullen even op dezelfde voeding blijven. Fijn dat jullie mee hebben gedacht!