Kan Friso anders vallen dan Nutrilon?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rijtjes, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi Meiden,

Wij zijn voor ons meisje overgestapt van Nutrilon standaard naar friso standaard. Nu heb ik echter wel het idee dat ze hier wat onrustiger van is. Ze lijkt eerder honger te hebben, terwijl ze toch echt meer dan genoeg krijgt met 180/6. Ze slaapt nog wel steeds 's nachts goed. Ook geeft ze ineens mondjes terug waar ze dat bij nutrilon zelden tot nooit deed en nu ineens na iedere fles wel. Zou dat nou van de friso kunnen komen? Hebben meer moeders hier ervaring mee?

groetjes marije

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zie dat je van een standaard voeding naar een andere standaard voeding gaat. Wat is de reden daarvan? die nieuwe voeding voegt in mijn optiek namelijk niets toe (is ook standaard).

Misschien is het nog een gewenningsperiode?

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou de reden is eigenlijk voornamelijk de kosten. Friso is goedkoper dan nutrilon. En een huismerk vind ik niet handig omdat het dan echt alleen bij die winkel te krijgen is. Maar het zou hetzelfde moeten zijn, maar ruikt wel anders.

Ja, zou inderdaad gewenning kunnen zijn, ik kijk het nog even een paar dagen aan.

Bedankt voor je reactie!

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o ja, dat is natuurlijk een reden die niet onbelangrijk is. (ik had je eerste zin anders geïnterpreteerd.)

Misschien zou je het eens kunnen stellen aan de friso deskundige? ik neem aan dat zij ook wel weten wat het product van hun concullega precies inhoudt.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb wel eens gehoord dat Friso nog iets lichter is dan Nutrilon.

6. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi

wel iets anders maar wij gingen van nutrilon naar een huismerk bonbebe en daar hadden beide kindjes last van na verandering. Ca 2 weken andere en vooral dunnere ontlasting

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De verhouding tussen wei/andere eiwitten verschilt bij beide merken een klein beetje. Verder heeft Nutrilon andere oligosacchariden toegevoegd (immunofortis) waar kinderen anders op kunnen reageren.

Kijk even op www.babyvoedingchecker.nl dan zie je de verschillen.

8. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Ik gebruik altijd al Friso standaard geen klachten over. Reden dat ik hier mee ben begonnen is ook de kosten. Beide merken staat goed bekend dus waarom zou ik dan de duurste nemen.
    Kleine meid sliep direct van overstap borst naar fles (toen ze 4 weken oud was) al goed. Wel voor de krampjes met 1 schepje comfort gemist.
    Jill heeft nooit veel gespuugd.

Ik denk (heb er geen ervaring mee) dat elke wisseling van voeding een kindje even onrustig kan maken. De samenstellingen ookal is het van standaard naar standaard is toch weer net iets anders. Baby's zijn toch wel gevoelig voor wisselingen hierin.
    Mij werd vertelt dat elke wisseling in voeding toch even een week of 2 nodig heeft bij een baby om goed te wennen. Misschien bij de overstap naar een ander merk iets korter.

Ik zat er zelf ook aan te denken om bij de overstap naar opvolgmelk misschien wel kruidvat merk te nemen. Is ook wel goed verkrijgbaar.
    Een vriendin van mij gebruik dit al van geboorte af aan bij haar zoontje en heeft er nooit problemen mee gehad.
    Aan de andere kant is Friso al niet zo duur...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat elke babby twee weken nodig heeft voor een wisseling van voeding is eigenlijk iets dat vooral in de lucht wordt gehouden door de fabrikanten...het stimuleert je tot merkentrouw. Maar bij de meeste kinderen gaat het niet op. De meeste kinderen hebben er geen problemen mee als ze bijvoorbeeld op de opvang een ander merk te drinken krijgen als thuis.
    De verschillen tussen de verschillende merken standaard of verschillende merken HA zijn echt miniem. De verschillen tussen melk die het ene moment uit een borst komt en het andere moment uit dezelfde borst komt zijn vaak groter. En daar hoor je kinderen ook zelden over klagen.
    Je hoeft je echt geen zorgen te maken, in de meeste gevallen kun je je kind gewoon het poeder geven dat voorhanden is, ze zullen er zelden last van hebben.

10. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Friso is lichterverteerbaar dan nutrilon.

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik gebruikte ook altijd friso...maar toen ik opvolgmelk ging gebruikem ben ik ook met kruidvat eigen merk begonnen. Ben er zeer tevreden over en het scheelt echt in de portemonnee!

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hmm, als ik zo een aantal reacties lees dan zou het eerder komen voor een flesje dus best kunnen komen doordat het lichter verteerbaar is? Ik zal inderdaad mijn vraag eens aan de voedingsdeskundige stellen, ben alleen een beetje bang dat ze bevooroordeeld zijn :D. Zou ook wel verklaren waarom ze wel eerder honger heeft, maar wel genoeg heeft na de fles zeg maar. Toch maar eens denken over terug gaan.

Overigens had hier het cb inderdaad ook gezegd dat er helemaal geen gewenning plaats zou vinden omdat het in principe hetzelfde effect heeft. Maar het kijken naar mijn kindje verteld mij dan dus iets anders voor mijn gevoel. Weer even uitvogelen dus!

Bedankt voor de reacties!

13. Linana

Linana Niet meer actief

Wij zijn juist van friso afgestapt ivm heel veel spugen. Nu met een ander merk geen last meer van. Nutrilon heb ik nooit geprobeerd vanwege de kosten.
    Ben benieuwd wat de friso deskundige zegt ;)

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik vind de voedingsdeskundige redelijk objectief als ik eerlijk mag zijn.

15. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    duidelijk verschil tussen friso en nutrilon. mijn dochter had friso en bij het gebruik van nutrilon waren alle klachten verdwenenen :$
    Bij mijn zoon gelijk van bv naar nutrilon gegaan :p

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Onzin.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Mijn kindjes 'deden' het allebei het beste op Nutrilon, heb wel Friso en Kruidvat huismerk geprobeerd, maar daarvan kregen ze krampen en gingen ze spugen. Tenminste, dat was het eerste half jaar, daarna ben ik over gegaan op Bonbébé en dat ging wel prima.
    Zal per kind verschillen.

Deel Deze Pagina