Vraagje.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ysabella, 1 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Onze zoon is op 20.11.2017 geboren en doordat ik er lichamelijk slecht aan toe was stagneerde de borstvoeding helaas.

Nu zitten we met een dilemma. Het is een zware baby en weegt nu al meer als 4540 gram. VL stond vanochtend samen met hem op de weegschaal en ook al is de weegschaal niet geijkt kwam er 4900 gram uit. :| Laten we dus voor het gemak zeggen dat het gewicht ergens tussen die twee cijfers ligt.

Ons kindje word niet uit zichzelf wakker voor voeding. We kunnen hem zo overdag 5 uur laten slapen en vorige nacht hebben we gekeken of hij uit zichzelf wakker zou worden en heb ik hem na 5,5 wakker gemaakt voor een fles voeding van 90 ml.
    Aan de ene kant denk ik blijkbaar heeft hij niet zo'n honger maar eenmaal wakker gemaakt, verschoond en wel wilt hij toch wel heel graag de fles.
    Wij hebben dus geen idee of we zijn ritme moeten aanhouden of dus zelf telkens wakker moeten maken. Iemand suggesties wat we het beste kunnen doen? Ook voor in de nacht en hoeveel voeding nou genoeg is want als wij hem meer dan 90ml geven drinkt hij gewoon vrolijk verder...

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat je als ‘trucje’ zou kunnen gebruiken om te kijken of hij genoeg heeft gehad is de fles eruit halen...als hij dan niet meer enthousiast toehapt heeft hij waarschijnlijk geen honger meer.
    Over het wakker maken zijn de meningen verdeelt.
    Sommige mensen geloven erin om een kindje tot een bepaalde leeftijd wakker te maken voor voedingen en anderen maken hun baby na de kraamweek niet meer wakker maar laten hun baby zelf komen.
    Je moet doen wat goed voelt en kijk hoe je baby het doet op een langere slaaptijd.
    Overdag zou ik hem niet meer dan 4 uur achter elkaar laten slapen ivm met zijn dag en nachtritme.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je zoon geeft misschien wel kleine signalen dat ie voeding wilt. Signalen die je gauw over het hoofd ziet.
    Zachtjes smakken bijv.. als je slaapt merk je daar niks van ;)

Wat mijn kraamverzorgster zei bij de eerste (die kreeg fv): snachts niet meer dan 6 uur er tussen en overdag 3 max 4 uur.
    Bied 90cc aan.. wat ie opdrinkt is mooi meegenomen.
    Denk dat voor jou zoon een “schema” meer geschikt is aangezien die dus weinig uit zichzelf komt.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Dank jullie wel voor jullie snelle reacties! Ik reageer even zo.
    Ik werd er nogal onzeker van. Eerste kindje geen kraamverzorgster meer om dingen te vragen. Hallo moederschap Haha.
    Hij maakt inderdaad alleen smak geluidjes ( waar ik dan wel wakker van word, maar dat was echt pas na 5.5 uur slapen)
    Nu ook zitten we met een dilemma. Hij is echt niet wakker te krijgen in zijn slaap heeft hij alsnog 60ml gedronken maar daar is ook alles mee gezegd. Ik had niet gedacht dat ik hier onzeker van zou worden.:oops:
    Het lijkt mij inderdaad het beste om een schema te volgen want als wij hem moeten volgen kunnen we lekker 24/7 niksen.:p

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als dat bij een schema is lekker doen!
    Als die stopt met drinken zit ie vol. Wat hier weleens werkt is even laten boeren en daarna weer proberen aan te bieden. Drinkt ie dan nog niet dan zit ie echt vol. Zo wel dan zat het boertje vast.

Oh en die onzekerheid is normaal hoor :p
    Komt goed!

Ysabella vindt dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Onzekerheid is inderdaad heel normaal.
    Je kan altijd nog naar het weeguurtje gaan bij het cb.
    Groeit hij goed en is hij tevreden? Dan doe je het gewoon goed hoor :D
    Zo te horen is het gewoon een lekker tevreden kindje.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou hem 's nachts max. 6 uurtjes laten slapen en dan overdag max. 4 uur, maar wel zorgen dat je minimaal 6 flesjes per 24 uur geeft, hij heeft wel een flink gewicht, dus je wil wel dat hij genoeg drinkt.
    Als je het prettig vind doe je dit zoveel mogelijk op verzoek. Maakt dit je onzeker en geeft hij het toch bijna zelf niet aan, dan zou ik gewoon op schema voeden.
    Hier kreeg ze toen echt nog om de 3 uur (soms al 2,5) een flesje van 70cc toen volgens mij, maar woog ook bijna een kilo lichter nog.
    Ik zou denk ik kiezen voor een schema van om de 3 uur voeden overdag, dat je op 6 flesjes zit en dan nog 1 flesje voor in de nacht. Dit was ons schema ongeveer op die leeftijd:
    8.00/11.00/14.00/17.00/20.00/22.30-23.00 en dan 's nachts een keer, meestal rond 4.00.
    En dan kan je hem natuurlijk wel eens een keer wat langer laten slapen, maar als hij wel gewoon z'n flesjes drinkt zou ik die wel gewoon geven.
    Hij weegt bijna 5kg dus hij mag 750cc voeding krijgen per 24 uur, je rekent namelijk 150cc voeding per kg gewicht en die hoeveelheid deel je over het aantal voedingen dat je geeft.
    Hij mag dus prima 7 flesjes van 100cc drinken. Iets meer is niet erg en iets minder ook niet, maar dan heb je wel een richtlijn voor jezelf.

Deel Deze Pagina