Mijn dochter van 16 wil steeds op het potje en eergisteren heeft ze er ook 2x op geplast! Voor en na het douchen. Ze loopt nu veel in haar blote kont en gaat om de min op het potje zitten. Ze weet ook wanneer ze moet poepen want dan wijst ze na haar billen en zegt poep. Alleen doet ze het dus niet allemaal op het potje. Moet ik dit blijven stimuleren?? of gewoon laten lopen en er verder geen aandacht aan besteden? Mijn zoontje was van de 1 op de andere dag zindelijk toen hij 27 maand was (vond ik al vroeg), maar vind dit wel extreem vroeg? Groetjes Ylona
lekker zo laten! Ze is zelf super gemotiveerd en ze leert er alleen maar van als het wel eens 'mis' gaat!
Nienke doet het ook en ik stimuleer het wel in mindere mate . Niet dat het een "moeten" word maar wanneer ze het zelf aangeeft mag ze gerust op het potje en help ik haar. lijkt mij juist erg positief als ze zelf willen.
Gewoon in mee gaan!!! Het is vroeg maar als ze het zelf wil, alleen maar fijn toch?! Hier deed dochterlief het met 23 maanden en daar ben ik ook in mee gegaan, de volgende dag ook gelijk maar lekker een dagje thuis gepland en zonder luier laten lopen, telkens gevraagd of ze moest plassen en dat ging prima. Die dag heeft ze 2 x een klein beetje in haar broek geplast en daarna nooit meer. Ook 's nachts was ze die week helemaal zindelijk zonder ongelukjes. Lekker doen!
Ja ik vind het ook niet moeten maar vanavond heeft ze weer op het potje geplast! Ze vindt het gewoon onwijs interessant! Ik zal er maar op in gaan wanneer zij het wil. bedankt voor de reacties!