Nutrilon Forte

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mikatjuh, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik kreeg vandaag van het consultatiebureau het advies om over te stappen naar Nutrilon Forte. Ons zoontje heeft dit schema:

8uur 180cc met 6 schepjes en 3 lepels Nutrix
    10.30uur soms een paar lepeltjes fruit
    12uur 180cc met 6 schepjes
    15uur 180cc
    18uur 180cc
    21uur 180cc, dit is meteen de laatste fles

Is er nou zoveel mis met dit schema? Hij slaapt de hele nacht door en is verder een tevreden manneke. Ik snap niet zo goed waarom we moeten veranderen als het zo prima gaat eigenlijk. Stomme ik ben dat natuurlijk weer vergeten te vragen

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het enige wat ik me kan indenken is, dat ze hem naar 4 flessen willen..
    Of om de 4 uur.

Als je hier tevreden mee bent, zou ik het gewoon zo houden. Forte is ook stevig spul. Wij zijn met 3 maand overgestapt, omdat ons zoontje 6 flessen van 180/6 op een dag wilde. Dus 1 teveel. Maar we kregen er wel wat gedoe met spugen voor terug. Is wel losgelopen, hoor.

Als hij straks meer gaat eten, verdwijnen die flessen vanzelf wel. En voor zover ik weet is 4 of 5 flessen normaal bij 4 tot 6 maanden..

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heb je al bedacht wat je gaat doen?

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Nou, ik hou het maar gewoon bij het oude. Het gaat nu goed, hij spuugt niet en heeft geen last meer van zijn ontlasting en misschien als we overstappen naar andere voeding gaat dat juist weer minder goed.

Ik had ook gevraagd of hij dan terug moest naar 4 flessen maar dat was niet nodig. Dan zie ik ook niet zo het nut er van in om hem om de 4 uur te laten komen. Aangezien hij pas om 8uur voor een fles komt, zou de laatste fles om 24uur uitkomen. Beetje laat, we moeten zelf ook nog wel slapen. :D

Bedankt in ieder geval voor je advies.

Deel Deze Pagina