Daar ben ik weer. Had al een ander topic over afbouwen gemaakt. Ben nog nooit zo onzeker geweest geloof ik... hihi. Ik geef borstvoeding, maar wil het afbouwen. Maar mijn zoontje heeft gisteren en vanmiddag 1 fles Nutrilon h.a. gehad. Hij geeft bij borstvoeding ook wel mondjes terug, maar heeft na die Nutrilon gisteren veel vaker gespuugd en vanmiddag hele grote golven. Is dit normaal aan het begin?
Nee. Had hij al eerder uit de fles gedronken? Deed hij dit ook bij moedermelk? Veel kans anders dat je gewoon een verkeerde fles en/of speen hebt. Bv kindjes zijn namelijk gewoon om hard te werken voor hun melk, en zo krijgen ze dan met een 'makkelijke' fles te snel te veel voeding binnen. Welke fles en speen gebruik je? Hoe lang duurde de voeding?
Ja hij drinkt al vaak bv uit de fles (ivm tepelkloof). Zo'n aventfles met de plattere speen. Deze heb ik ook voor de Nutrilon gebruikt. Hij deed er ongeveer 12 min over dus dat is wel erg snel. Maar zijn bv drinkt hij nog sneller uit die fles. Ook heb ik dezelfde hoeveelheid gebruikt, zo'n 80 cc.
Avent gaat echt heel snel. Dr Brown gaat veel trager, en daar heb je dan ook nog een prematurenspeen van die nóg trager gaat. Daar heeft mijn zoontje uit gedronken tot hij drie maand oud was, omdat hij anders op tien minuten klaar was.
Sowieso gaat het te snel en is dr brown vaak de oplossing. Daarnaast is bv lichter verteerbaar en valt fv dus zwaarder op de maag. En heel soms komt het wel vaker voor dat kindjes spugen op fv.
Hier gebruik ik ook de dr Brown fles. Mijn dochter drinkt nu 90+3 en doet ongeveer 25 minuten over een fles. Bij mijn andere dochter gebruikte ik eerste de medela flessen maar snel overgestapt op dr Brown.