Pepti voeding en honger?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lilly08, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Ons zoontje (12 weken oud en 4,5 kg) krijgt Pepti voeding sinds een aantal weken. Nu zijn we een week geleden overgestapt van 6 x 150cc naar 6 x 180cc (met 3 scheppen nutriton) omdat hij steeds honger leek te hebben! Huilen na de fles en steeds op z'n hand happen. De speen wil hij niet.
    Vandaag kwam hij om de 2 a 2,5 uur alweer voor een fles! Het lijkt mij dat hij genoeg binnen krijgt per dag... WAT NU?! :confused:

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jeetje, wat lastig. Volgens mij is pepti voeding licht verteerbaar. En je kunt uiteraard niet overstappen naar andere voeding. 6X180 voor 4,5 kg is al eigenlijk best fors. Dus meer aanbieden zou ik niet doen.
    Je zou denk ik het beste even met CB kunnen overleggen.

Succes!

3. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    En nog een schep extra Nutriton? Dat heb ik net geprobeerd en nu doet hij al 5 uur op een fles! :confused: Of hij was uitgeput van de ochtend omdat ie toen nauwelijks geslapen heeft... :(

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik denk meer het laatste. Ik kan mij niet voorstellen dat een extra schep nutriton wonderen doet. Maar je weet het niet. Je kunt het proberen, je mag volgens mij best een paar schepjes meer proberen.

Succes!

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!
    Wat herkenbaar!
    Dit had mijn zoontje ook. op advies zijn wij idd ook nutriton door de voeding heen gaan doen (Ook al is het eignelijk voor spugende kindjes bedoeld). Hier hielp het super! IPV 3 uur deed hij 4 uur op een fles.
    Dus idd een schepje extra proberen.

Succes

6. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    OK ga het gewoon proberen! Ben heel benieuwd! :D

7. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Dit is inderdaad een licht verteerbare voeding, mijn meisje kreeg ook Nutriton maar daar kreeg ze zoveel krampen van zodat we in overleg met de kinderarts Nutrix zijn gaan geven...werkte hier super...hebben 5 maanden pepti gebruikt.

gr veer

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Pepti en andere HA voedingen zijn inderdaad lichter verteerbaar. hoe verder de eiwitten zijn voorbewerkt, des te lichter verteerbaar ze zijn en dus meer honger.

Mijn meisje is 9 mnd en zou op papier aan 2 of 3 flessen voldoende moeten hebben. Nou echt niet hoor. ben toevallig de afgelopen week terug proberen te gaan naar 3 en dat is geen succes. Ze heeft ook nog steeds een late avondvoeding.

Van het CB hoef ik ook niet terug in aantal flessen, mag er nog steeds gewoon 4 geven onmdat het juist zo licht verteerbaar is. 3 flessen (in 4 voedingen) geven blijkt echt geen succes, ze heeft echt nog honger!

Ze krijgt zelfs de hoeveelheid van 4 flessen in 5 voedingen. Ik denk dat er erg weinig baby´s zijn van 9 mnd die nog 5 flessen krijgen op een dag, maar de mijne dus wel hihihi...

Deel Deze Pagina