pepti voeding lichter verteerbaar

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door irisnaomi, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We geven sidns woensdag amber pepti voeding we zijn bezig met testen of ze koemelkallergie heeft via het Cb
    nou is ze overdag erg onrustig

ze krijgt 4 flesjes 180 cc 6 sheptjes pepti

voor woensdag kreeg ze ook fruit of groente maar dat mag nu even niet

ze is 7 kilo en 5.5

mag ze een flesje meer hebben want ze vraagt er gewoon om
    ze heeft 14.40 uur gehad maar wil nu al weer ..

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pepti is idd lichter verteerbaar. Toen wij overstapten naar pepti, kwam mijn zoontje ook sneller voor een voeding.
    Ik zou gewoon een 5e voeding erbij geven. Want dan zit je pas tegen de max van een liter. (ik heb ook weleens gelezen dat dit niet eens opgaat voor pepti maar weet het niet zeker.)
    Mijn zoontje is dan iets jonger maar krijgt vaak ook nog 5 voedingen.
    Succes!

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoihoi,

Hier hetzelfde verhaal! Hij was zo ontzettend boos en ik snapte er niks van.
    Totdat ik dacht, ik doe hem maar een flesje, misschien dat hij dan rustig wordt...en wat bleek...meneer was ineens heeeeeeeeeeeeeeeeel vrolijk!

Ik heb toen cb gebeld en mocht eens 1 dag, gewoon geven als hij kwam. En dan niet op het 'maximale' letten!
    En we kregen een heel ander mannetje! (die kregen we al toen we op pepti overstapten, maar nu helemaal!)

Ook zou je johannesbroodpitmeel bij in kunnen doen. Dat vult ook wat meer en zet niet aan!

Wij geven nu 5 voedingen van 180+6 + 2 schepjes johannesbroodpitmeel en we hebben nu een supervrolijk mannetje!

Liefs

5. Hier gister avond nog gebeld naar icare we mogen bezlist amber geen extra flesje geven ze moet het doen met die 4 flesjes 180-6
    die johannesbroodpitmeel mogen we ook nog niet er bij in doen omdat amber dus in die test fase zit of ze koemelkallergie heeft ze mag alleen pepti

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het eerste wat ik dacht toen ik dit las, ach wat zielig!
    Wat als ze nou echt honger heeft? Hebben ze ook gezegd waarom ze geen 5e fles mag? Ik zou nutricia kindervoedingservice bellen. ze zijn 24/7 bereikbaar en het nummer staat op de zijkant van de verpakking. Gewoon even vragen wat hun ervan vinden.
    Succes!

7. ja vind het ook zielig en geef als ze echt doorblijft gaan echt wel wat

maar kan dat wel eens bellen ja die hebben er meer ervaring in

8. en ja we mochten niks meer erbij geven van voeding omdat ze dan te veel zou krijgen ja ben er ook niet mee eens normaal kreeg ze 3 flesjes 180cc en 6 schepjes 1 flesje 210 + schepjes
    em fruti en groente kan me voorstellen dat ze nu te weinig krijgt
    en ga als straks even dat nummer bellen

9. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je ziet dat ze duidelijk honger heeft zou ik haar gewoon een fles extra geven. Want met 5 flessen van 200 ml zit je pas op de max. Raar dat icare zegt dat ze dan teveel krijgt. En aangezien je eerst al met bijvoeding was begonnen, krijgt ze toch echt minder binnen nu.
    Of misschien als je een extra fles gaat geven, dat je deze kleiner laat dan de rest? Dus 4x 180+6 en 1x 150+5?
    Mijn zoon is precies 1 maand jonger maar vaak komen we toch echt op 5 voedingen uit.(5x180+6) Dus in theorie ben ik nu mijn kind aan het overvoeden?
    Ik denk even een soort van hardop hoor.. Ik ben benieuwd wat nutricia hierin zou adviseren.
    Hoe gaat het nu trouwens met de pepti, zie je al verschil?

10. gwen ..
    we gaan nu de voeding van 12 uur en de voeding van 16.00 uur verhogen naar 210 krijgt ze 60 cc meer en wow wat hebben we nu opeens een vrolijk meid

de pepti werkt echt goed bij haar

eczeem is minder
    minder benauwd
    uitslag is minder
    ze lacht echt heel veel nu zie de avatar foto

dus ja we zien echt verschil

we zitten nog in de test vase morgen worden we zoeizo gebelt en ga gewoon vragen of we minder lanmg hoeven te testen zou 4 weken zijn maar vind 2 ook wel zat

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie resultaat zien.
    Ik zag bij mijn beide kindjes dat ze opfleurden vanaf de 1e dag dat overstapte op de pepti. (2 van de 4 hebben kma)
    4 weken vind ik ook best lang. Ik dacht ook dat het 2 weken normaal was.
    Bij de 1e was het hier 2 weken en bij de 2e kreeg ik gelijk een machtiging omdat het zo duidelijk was. Het was eerst de bedoeling om het 2 weken te proberen maar dat vond de ha niet nodig.
    Had je dat nummer nog gebeld of heb je gewoon zelf de voedingen aangepast? Ik ben benieuwd of ze nu 'voldaner' is met meer voeding.
    Groetjes

12. heb wel gebelt en zeggen beter van niet

nou doe nu bij twee voedingen 30 cc meer en ons meisje is voldaan

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar zeggen ze ook waarom je beter niet meer aan je kind kunt geven als ze gewoon honger heeft?
    Je zit nog niet op het maximum van 30 schepjes per dag, dus ik snap het niet zo.

14. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook 4 weken testen trouwens, dat moet vd verzekeraars i.v.m. de vergoedingen. Maar wij mogen gewoon ophogen indien nodig én wij gebruiken gewoon jbpm. Zolang je niet aan de liter zit: lekker doen wat jouw goed lijkt: ook een kwestie van als mama zelf beslissen hoor! Het is jouw kindje en jij weet als beste wat goed is.

15. ze hebben hier niet echt goed gezegt waarom
    ja omdat ze wat huilt ofzo komt omdat ze moet wennen zeggen ze aan de voeding ..
    Nou ik weet echt het verschil wel en ze heeft nu 30 cc meer en ze is tevreden vind het wel ebst zo

16. nou net gebeld door cb en we mogen haar dus nu max 1 liter geven waarom zaterdag nou niet geen idee we hadden nu onze cb arts die ons goed kent dus erg fijn zo ..

17. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Goedzo! Maar goed dat je zelf al wat initiatief had genomen :D

Deel Deze Pagina