We hebben allemaal buikgriep hier. Vooral overgeven.. Mijn dochter van 4 mnd is afgelopen nacht ook begonnen met overgeven. 4x een hele sloot borstvoeding er weer uit. Vanmorgen met aankleden spoog ze ook alles eruit. Net heeft ze een paar slokjes gedronken maar meer wil ze niet. Vanmorgen had ze een klein beetje diarree en voor de rest heeft ze vannacht en vandaag nog niet geplast.. Moet ik nu zo de ha bellen of moet ik nog afwachten?
Persoonlijk zou ik even langs de huisarts, omdat babys echt heel snel uitdrogen. Verder even letten op fontanellen, tranen met het huilen en veerkracht van de huid Ik lees nu vandaag nog niet geplast.. Zou zeker even langs de Ha
Ik zou bellen, beter te vroeg dan te laat. Wat je wel kan checken is of haar mondje nog vochtig is en of het vel van haar handje nog soepel is door er aan te trekken (zachtjes he ) om te kijken of het terug veert.
Sterkte dit is gewoon niet leuk en zeker niet voor zo'n kleintje! Hier oudste net goed ziek geweest en het enige wat ik denk is owjee als de kleine het maar niet krijgt nu!!
Zou inderdaad sowiezo even de huisarts bellen. Op zich zou je het nog wel even aan kunnen kijken, maar dan heb je kans dat je vanavond naar de HAP moet, dan liever nu even naar je eigen huisarts. Verder zou ik haar vaker aanleggen, maar steeds maar kort laten drinken, zodat haar maagje niet te grote hoeveelheden per keer krijgt te verwerken. Als ze echt niets wil zou je misschien steeds een theelepeltje borstvoeding kunnen geven, zodat ze in elk geval iets binnen krijgt.
Ik heb net gebeld we moeten om 16.00 even langs komen. Ze wilde vanmorgen een paar slokjes en dat kwam er daarna ook gewoon weer uit zo zielig.
Ohhh dan vind ik wel dat ze je nog lang laten wachten eerlijk gezegd! Zeker bij kleintjes zijn ze hier heel oplettend.
Ze is voor nu nog niet uitgedroogd. Voor de komende 12 uur zijn we dan veilig maar ze moet wel gaan drinken en plassen. De ha gaat het doorgeven aan de hap dus dan weten ze ervan en als ik dan bel kan ik ook gewoon komen
Kijk gelukkig! Moet je ook nog iets speciaals doen verder heb geen idee namelijk of ORS werkt als ze spugen erbij?
Borstvoeding heeft dezelfde werking als ORS en zelfs beter, dus bij borstgevoede kinderen is ORS doorgaans overbodig. Kun je beter gewoon aanleggen, enkel dan kleine voedingen laten drinken. ORS werkt wel als een kind spuugt, want er wordt meestal toch wel eea van opgenomen/binnengehouden nog. Ook daarvoor geldt bij spugen: in kleine beetjes, zodat de maag het binnenhoudt.
Ahhh dank dat wist ik dus niet! Dacht dat het voornamelijk alleen bij diaree werkt gebruikt! Kijk ben ik ook weer iets wijzer!
Nee, het bevat -net als BV dus- hele belangrijke zouten en mineralen die je lijf vaak kwijtraakt als het teveel vocht verliest (zoals bij diarree) of te weinig vocht krijgt. Het gaat diarree dus niet tegen, het is echt gericht op het tegengaan van de negatieve effecten van uitdrogen.