Mijn zoontje heeft verborgen reflux en de ka zegt dat hij geen kma heeft, maar toch blijft dit in mijn achterhoofd hangen...dat hij dus wel kma heeft. Hij laat de laatste week telkens zijn flessen weer staan, hij krijgt 5 flessen van 180+6, maar drinkt dit bijna nooit op(wat niet heel erg is), maar is dan dus ook niet echt verzadigd! Hij begint goed aan zn fles en stopt halverwege en wil dan echt niet meer drinken, word vaak misselijk. En heeft net bijv maar 50 gedronken, en laat dus heel veel staan. Heb de vraag ook bij mn ka neergelegd en word morgen terug gebeld! Zij zei toen dat hij geenkma heeft omdat hij wel voldoende groeit, nu lees ik steeds vaker dat je dat daaraan helemaal niet kan zien! MAar mocht ik overstappen op pepti, wat doet dat dan met zijn reflux, want dat is net pas een beetje onder controle! Zijn er mama's die ervaringen hebben met kindjes met reflux en kma die pepti gebruiken? En mocht ik dus gaan starten met pepti, kan dit dan kwaad voor hem als blijkt dat hij geen kms heeft??? Wacht zoiezo morgen mn ka af, maar was even benieuwd naar positieve en nagatieve ervaringen! Alvast bedankt!
Hey... Ken je al een beetje van het andere topic. Maar ik gebruik dus pepti en mannetje heeft ook reflux. Het gaat absoluut geen kwaad als het geen kma is, want daar kom je dan vanzelf wel achter. Vaak doe je in overleg met huisarts of cb een provocatietest. Dan moet je dus na 4/6 weken pepti weer langzaam opbouwen met gewone voeding. Komen de klachten terug, dan kun je verder laten onderzoeken in het z'huis of het echt kma. En wat een kolder dat je kindje dan niet goed zou groeien. Slaat nergens op! Siem dronk zijn melk altijd wel op, (nu niet zo goed meer ivm die reflux) maar je merkte daarna altijd dat hij er niet goed op reageerde! Wij voegen nutriton (johannesbroodpitmeel) toe aan de pepti. De pepti is vrij dun en bij Siem kwam het dan altijd vrij snel weer omhoog. Nu met de nutriton en de medicijnen lijkt het aardig de goeie kant op te gaan! Succes! Liefs
Hoi, Mijn zoontje (nu 5,5 maand) spuugde veel, kermde na zijn voeding, liet ontzettende stinkwinden, had een moeilijke stoelgang en niest vanaf zijn geboorte. Toch zei mijn huisarts dat ie geen koemelk-allergie heeft, want geen exceem/uitslag. Ik ben gelukkig eigenwijs geweest en heb erop gestaan om doorverwezen te worden naar de kinderarts: koemelkallergie vastgesteld. Exceem kan een symptoom zijn maar hoeft niet. Waaruit trek jij vooral de conclusie dat je kindje KA heeft? Als jij er echt van overtuigd bent, vraag je toch een second opinion of een test? De huisarts zag alle symptomen alleen los van elkaar en handelde daar ook naar. Maar google maar eens op symptomen van koemelkallergie, zo ben ik ook wijzer geworden. Waarmee heb je de reflux onder controle? Krijgt je kindje medicatie? Zoonlief krijgt nu Pepti in combinatie met een klein beetje johannesbroodpitmeel (tegen het spugen). In elk geval veel succes!
Hey! Ja idd we praten meestal in dezelfde toppics mee! Maar het kan dus geen kwaad mocht ik het wel gaan geven?! Nou ik wacht morgen mn ka even af, maar heb net weer een fles gegeven omdat hij honger had en wederom hetzelfde, zit nu nog 80 cc in en zet t op een krijsen.....en weigert dus echt zn fles leeg te drinken! Kan natuurlijk ook wat anders zijn en geen kma maar toch heeft hij meer symptonen... Gelukkig dat het bij jullie de goeie kant op gaat! Hier ook wel hoor met zijn reflux door de nieuwe medicatie die die heeft, maar nu die flessen weer....pfff Ben benieuwd of er meerdere mama's ervaringen hebben hiermee!
Mijn zoontje heeft vanaf dat hij 2 weken oud id al medicatie, hij heeft eerst zantac gebruikt, maar dit werkte telkens maar kort en is dus 3 keer verhoogd, kreeg er 2, 5 week geleden ook motillium bij, maar het bleef drama! Nu heeft hij sinds vorige week woensdag losec ipv zantac en nu is hij een stuk opgeknapt!!! Huilt heeeel veeel minder, soms dagen dat hij helemaal niet huilt! Nou die waren nog niet vaak voorgekomen! Hij is altijd een moeilijke drinker geweest (misshcien klein maagje?) Of mede door zijn reflux... Heeft regelmatig een soort uitslag op zn gezichtje (soort schuurpapier zeg maar), krampjes, stink poepjes, regelmatig niezen, slecht drinken... Dus heeft wel symptonen, maar goed zeker weten doe je het natuurlijk nooit en gdacht de ka heeft wel gelijk, maar daar twijfel ik nu wel erg aan!!!
Echt super vervelend he, dat gevoel dat er iets niet goed gaat en je daarin niet erkend wordt? Als je het niet vertrouwt, vraag dan gewoon een second opinion of confronteer de arts met de lijst met symptomen. Wat fijn dat je kindje het wat beter doet met Losec, in elk geval minder huilt. Nog even over Pepti: hier zitten wel koemelkeiwitten in maar die zijn dusdanig verknipt dat de darmpjes het niet zouden herkennen waardoor deze wel goed opgenomen wordt. Wanneer je start met andere voeding zou ik zeker wel even overleg plegen met je arts of het cb. Succes!
hier ook nu een test of onze kleine meid het heeft via het CB we moeten nu 4 weken proberen met pepti en daarna weer gewone kijken of ze er op reageerd maar gebruik niet zonder cb of arts pepti ten eerste je moet zo als de cb arts zei het eerst 4 weken gebruiken en daarna weer gewone proberen mocht het er wel aanliggen moet je pepti blijven geven en wordt het vergoed maar dan moet je het wel eert 4 weken hebben geprobeerd en bonnen van pepti bewaren .. ook krijgt ze waarschijnliijk na de volgende controle cb een dagopname in ziekenhuis voor evrder controle
Zeker overleggen! Daarnaast hanteren artsen en CB's nogal verschillende wijzen van testen. Mijn zoon heeft bijvoorbeeld geen dagopname gehad maar wel een provocatietest (die overigens geen 4 weken duurde maar twee weken). Succes!
Hier amber dus ook die provocatietest alleen voor 4 weken .. wanneer zagen jullie verschil met pepti voeding .. Hier het gevoel nu dat het erger wordt vooral de darmpjes enzo de eczeem blijft hetzelfde ..
Wij zijn nu bijna 3 weken bezig en ik zag na bijna 2 weken echt een heel groot verschil: iei idd veel buikkrampjes, maar die zijn nu weg, ook geen stinkwindjes meer, hij slaapt heel goed, van 22.30 tot 6.30 en dat heeft hij voorheen nooit gedaan. Vrolijk en gezellig, geen gehuil en overstrekken meer tijdens de fles. Ben superblij en de kleine man ook denk ik!
Wij hadden binnen twee weken een goed resultaat. Ik denk dat zijn darmpjes ook aan de voeding moesten wennen maar daarna is het beter gegaan. Rustig drinken, niet meer kreunen en kermen erna. Hoop dat je wat advies zult inwinnen en dat het strakjes allemaal beter gaat met jullie kindje!
Kleine man hier heeft toen hij 1,5 week oud was in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet meer wilde en kon eten. 2 weken verder begon hij weer zelf met eten en mocht naar huis. Na iedere fles steunen en kreunen, maar alles wat ik in het ziekenhuis zei werd weggewuifd. Toen begon het spugen. Hier werd er in eerste instantie ook gezegd reflux. Na 6,5 maand werd er eindelijk geconstateerd dat het geen reflux was en ook niet toen hij in het ziekenhuis lag dat hij niet wilde eten, maar gewoon KMA. Nu slaapt hij overdag, huilt zelden, lacht en vreet de oren van mijn hoofd. En het spugen.......... na 2 dagen niets meer gezien!!!!!! Ik zou je niet zomaar van het kastje naar de muur laten sturen. Overleg het desnoods met het CB zodat je iom hun kan beginnen met de Pepti.
pfff heel verhaal getypt druk ik m weg.. Nou heb ka gesproken en die denkt nog steeds niet aan kma en wil niet alles tegelijk uit proberen, nou daar heeft ze wel gelijk in, we gaan de motillium afbouwen / stoppen omdat het naar mijn idee weinig tot niks doet! Wat voor klachten hebben / hadden jullie kindjes dan? Want ik weet t echt niet of ie kma heeft... Lijkt regelmatig krampen te hebben en laat idd harde stinkpoepjes... Ook stinken zijn plasluiers een beetje vind ik... Vanavond was t weer drama met drinken, heel onrustig en verslikt zich dan telkens en laat weer heel veel staan, na een half uur wilde die de rest en liet daar 50 cc van staan. Maar hij heeft ook dagen dat hij ze gewoon rustig drinkt en ook leeg drinkt..... Hij slaapt overdag nog steeds slecht! Telkens hazeslaapjes... En normaal konden we hem s'avonds gewoon op bed leggen (na de laatste fles van 20.30, maar de laatste dagen telkens onrustig en huilen... Wel zijn we dinsdag naar de osteopaat geweest, dus waarschijnlijk is hij daar onrustig van...had hij de vorige keren ook elke keer....dus ga er neit meer heen!!! Maar goed ik ben ook bang dat als ik over stap op de pepti dat hij bijv niet goed reageerd en t dan weer slechter gaat met hem.... Maar ja wie weet gaat t juist wel veel beter?! Pfff moeilijk allemaal hoor!!!
Oh ja ook word hij bijna altijd huilend wakker en huilt ook in zn slaap....echt heel zielig, hard en met traantjes! Hij is wel al een stuk minder huilerig als voorheen hoor, dat zeker, maar toch xzit hij nog niet helemaaal goed in zijn vel! Zou zooooo graag willen dat hij wat beter in zijn vel komt te zitten en dat hij beter gaat slapen, dat geeft hem meer rust, want nu merk je gewoon vaak dat hij nog moe is en niet kan / wil slapen... Vanavond heeft hij van 18.00 tot 20.30 heel onrustig geweest, huilen / krijsen etc, en is dan gewoon al die tijd wakker.... Hij is 13 weken dus is niet heel gezond dat hij zo weinig slaapt! Overdag ook heel weinig geslapen!
Hey hey Symptomen hier: Huilen tijdens het drinken en na de fles Klokkend drinken en je hoorde het zijn buikje in gulpen overstrekken en gillen na de fles Weinig drinken/veel laten staan Vaak hikken/tong uitsteken Veel darmkrampjes en stinkende scheetjes Dunne ontlasting Verstopt neusje Reflux Korte slaapjes/niet langer dan 4 uur achter elkaar slapen 's nachts Schrale wangetjes Bovenstaande is nu dus bijna allemaal weg! Sterkte ermee, wat een gedoe he?
Oke, nou klinkt toch wel allemaal een beetje hetzelfde...., maar toch blijf ik twijfelen omdat de ka denk dat ie t niet heeft enzo... Mn zoontje krijgt namelijk genoeg binnen op een dag! Kan het ook zo zijn dat ze de ene dag dus wel gewoon goed en rustig drinken? Zal de symptonen ff opschrijven: Regelmatig de hik Je hoort het zo zn buikje in klokken (niet altijd) schraal gezichtje, trekt ook wel weg soms.. In nu weer erg verkouden, tijdje terug rs virus gehad en in t zh gelegen. Regelmatig niezen overdag slecht slapen s'nachts wel altijd goed, alleen de afgelopen dagen komt hij telkens huilend wakker s'nachts. verborgen reflux altijd al een slechte drinker geweest, ook dagen er tussen dat het wel goed gaat! Wat denken jullie als je dit leest?
Hier waren er ook flessen/dagen dat het goed leek te gaan, maar het werd erger en erger: hij dronk per dag wel voldoende en groeide ook. Reflux en kma lijkt erg op elkaar qua gedrag vd baby. Ik vind het moeilijk te zeggen, waarom denkt de ka géén kma? reflux zou toch allang onder controle moeten zijn?
Nou omdat hij voldoende groeit zei ze toen... Oké dus er waren bij jullie ook dagen dat hij goed dronk enzo... Nou zit er sterk over na te denken om over Ye stappen. Kan het kwaad als ik pepti ga geven en hij heeft geen kma? Zijn er ook kindjes die er slecht op reageren? En dan moet ik niet menge neem ik aan?
Kan zeker geen kwaad om pepti te grebuiken, maar dat kun je niet mengen. Om te zien of het werkt moet je acuut overstappen en minimaal 2 a 3 weken gebruiken. In het begin kan hij buikkrampjes krijgen. Heeft hier ong. 5 dagen geduurd Goed groeien dus geen kma? Wat een onzin, Sybren groeit al 4 maanden als kool, maar dat stond los van de kma. Dat kwam omdat hij niet 5 x 165cc dronk, maar 7 x 110, dus hij kreeg wel voldoende binnen maar verspreid Moeilijk hoor wat je moet doen, kwaad kan de peti niet, hij kan er in eerste instantie alleen wel wat last van hebben. sterkte!
Hier ook een mannetje die reflux heeft en pas met 7 maanden KMA is geconstateerd. Met 10 weken ook al met hem in het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat de reflux niet onder controle was. Hij dronk heel onrustig aan de borst, maar volgens de KA kon het geen KMA zijn. Dus door getopt. Op den duur maar gestopt met de borst voeding omadt hij niet genoeg dronk en niet meer aan kwam. Toen flesvoeding gaan gegeveb. In het begin ging het redelijk, maar het weigeren werd steeds erger op den duur. Dus weer contact met de KA. Kon geen KMA zijn, want dat zal te zien zijn op de ph-metrie die hij al 2x had gehad. Dus weer door tobbe en moest hem maar hinger laten krijgen. Dus eten aanbieden op vasten tijden en dit 30 minuten aanbieden en als hij dan bijna niks op had mocht hij pas 4 uur later weer de fles. Op de duur dronk hij naar max 200 ml op een dag en kreeg koorts enz. Ik heb toen de KA arts gebeld dat ik Koemelkvrije voeding wilde proberen omdat ik toch dacht aan een kma. Toen toch gekregen en gelijk de dag erna dronk hij zijn flessen weer leeg en kreeg ik een heel ander kindje. Ik had geen huil baby, hij had geen exceem. Hij dronk alleen niet, groeide niet en ontwikkelde zich niet. Op dit monent zit hij op de nutramigen AA omdat hij de rest ook al niet meer verdraagt. Maar de kma kan er wel voor zorgen dat je kindje meer spuugd, maar de voeding kan geen kwaad voor de reflux Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal en je maag em altijd pb-en