Mijn dochtertje van 3 maanden zit sinds een week aan de friso allergy care maar heeft sinds 3 dagen enorme last van diaree, echt niet meer normaal! Het druipt uit haar pampertje en is als water en groen! Dit lijkt mij niet normaal toch? Ook laat zij veel windjes die naar rotte eieren stinken...weet even niet zo goed of ik door moet gaan met deze voeding. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Sinds vanochtend doe ik er 3 schepjes nutriton door om het wat steviger te maken zodat diaree misschien minder wordt.
als de diaree groen is is er sprake van een bacteriele infectie! Mijn zoontje zit sinds zaterdag aan de voeding maar heeft ook nog steeds diaree(hiervoor gaf ik bv en hij had toenb ook diaree) maar zijn ontlasting is geel en groen is niet goed!
groene ontlasting is normaal bij allergene voeding. Dit kan geen kwaad en veranderd vanzelf. Hier een kindje met kma die ook groene stinkende ontlasting met nieuwe voeding kreeg. Dit bleek normaal te zijn en veranderde vanzelf.
hi thanx voor reactie! Dat van een infectie heb ik ook gedacht maar vandaag bij ka geweest waar we al een poosje lopen en groene ontlasting kan heel goed bij friso AC of Nutrilon AR. Overigens geef ik weer standaard voeding van Nutrilon en dit gaat prima! Ondanks dat ze snot en snot verkouden is heb ik zn vrolijk en tevreden meisje hier in huis, heerlijk gewoon! Is nl wel eens anders geweest. Ik heb gewoonweg eerste maanden een huilbaby gehad...KA vertelde ons dat na 3 maanden dit inderdaad in ene over kan zijn.
Geen nutriton erdoor doen in elk geval! Dat op zich kan namelijk al voor spuitluiers zorgen. Op zich is groene, dunne, onsmakelijk ruikende poep heel normaal bij dit soort dieetvoeding. Heel dunne poep HOORT bij borstvoeding. Dat is geen diarree, maar borstvoedingspoep! Groene poep is helemaal niet erg, zolang er geen sprake is van andere klachten. Je hoeft echt niet in de stress te schieten van een groene luier. Bij hypoallergene voeding HOORT poep zelfs groenig te zijn.