Pff ka hebben dus echt niet altijd gelijk dat blijkt wel. Ik ben vanavond begonnen met pepti met daardoor 2 schepjes nutriton en gij dronk zonder moeite de fles en heeft daarna niet gehuild niks, hij was harstikke vrolijk! Kon hem wakker op bed leggen en binnen 3 min sliep hij. Hoop dat dit geen toeval was, maar zou wel al snel zijn na 1 fles, maar goed dit is al erg positief! Ben benieuwd hoe morgen verloopt!
Ik zou zeggen, volg je gevoel! Kwaad kan het niet als je overstapt op pepti, als je maar niet te vaak van voeding veranderd ivm de darmpjes. De symptomen hier waren: Eczeem rochelende ademhaling, na de fles. verborgen reflux en lichtelijk spugen (was geen echte reflux, maar een symptoom van de kma) Onrustig en onrustig slapen. Mede ook door het eczeem. Huilen in zijn slaap. stinkwindjes, erger dan een poepluier. Iedere dag de hik. Niezen. Niet lekker in zijn vel zitten. Bij 3 maanden ongeveer slechter drinken. Dat je ka zegt dat het geen kma kan zijn omdat je kindje goed groeit is onzin. Slecht groeien is 1 van de symptomen, maar niet alle kindjes hebben dit. Mijn zoontje groeide tot 6 maanden zeer goed. Zat met gewicht en lengte op de bovenlijn. Vanaf 6 maanden boog zijn gewicht pas af naar de onderlijn.
Oké nou de symptomen van mijn zoontje lijken op die van jou kindje. Nou TOT nu toe gaat t harstikke goed. Hoop dat t zo blijft gaan. Krijgen ze van pepti eerder honger toevallig? Weet iemand dat?
ccwomen dat van dat eerder honger vraag ik me ook af amber lijkt ook eerder te komen steeds en hier zijn de syptomen ook zo en vind dat het nu ze pepti krijgt stukken beter gaan we moeten 4 weken testen maar ga maandag na cb of het naar 2 weken testen al kan want het is wel duidelijk dat ze niet tegen gewone voeding kan
Goh Ccwomen wat een verschil al! lekker doorgaan dus. Hier duurde het wel 2 weken voordat we echt resultaat zagen. Het is licht verteerbaar dus als jouw kindje hiervoor geen HA kreeg maar iets anders kan het zijn dat hij eerder honger krijgt. Sybren kreeg al HA dus is de lichte verteerbaarheid gewend. Succes ermee! Hopelijk zet het zo door
Hier kreeg amber altijd eerst gewoon standaard nurtilon nu dus pepti 1 hoeveel mag je dan geven ? Amber is nu 5.5 maand en weegt 7 kilo verder mag ze even niks hebben geen fruit of groente
mijn zoontje drinkt vanaf eind november pepti. Na 1 dag was er al verandering. Na 2 weken een ander kind. En nu is hij helemaal geweldig!!! Hij lacht alleen maar, huilt zelden. En ja, pepti is licht verteerbaar. Mijn zoontje had hiervoor Hyper allergeen en dat is ook licht verteerbaar. Toen dacht ik ook dat hij alleen honger had. Nu is indy 14 weken en heeft nog maar 4 flesjes. 3x 180 en 1x 210. Hij heeft geen honger. Maar een ander kindje kan wel honger hebben.
Merk zeker al verschil maar ben altijd zo bang dat t maar voor ff is! Maar hij kreeg hiervoor nitrilon ar en kwam toen ook al vaak na 3 uur al, maar nu lijkt ie nog eerder honger te hebben vanmorgen al voor de 3 uur om was... Hij krijgt nog 5 flessen 5x 180+6 maar drinkt ze niet allemaal op. Laat bij elkaar wel ongeveer met de oude voeding dan he..ben benieuwd hoe dat met de pepti gaat. Maar goed zo hard is hij niet gegroeid want hij is geboren met 4080 em was 3 weken geleden 5595. Hij is nu 3 mnd en 2 weken.
ow wat fijn meis dat het al stukken beter gaat met de pepti voeding bij jullie zoontje.. Hier merken we bij onze kleine meid ook wel wat verschil ze is al een stuk vrolijker soms wel rode wangen en echt stinkende scheetjes we zijn woensdag middag ermee begonnen .. Amber krijgt nu 4 flessen 200 ccc
Ook erg fijn dat jullie al wat verschi zien en ja hier ook wel bang dat het maar voor even is .. hopelijk is het voor ons allemaal voor altijd dat je een groot verschil ziet
Hoi meidens! Noiu het gaat nog steeds erg goed hier! Huilt niet meer na zn flessen en lacht heeeel veel! Maakt ineens ook allerlei andere geluidjes, heel leuk om te zien! Ligt nu regelmatig met zn handjes ophoog en open te slapen, terwijl hij ander ingebakerd lag en altijd zn handjes fijn geknepen....bijna nooit ontspannen zeg maar.. Gisteren heeft hij van 11.00 tot 13.00 geslapen op zn bedje en toen nog tot 14.00 in de box, nou weet niet wat ik mee maak! haha En nu ligt hij ook weer op zn bedje vanaf 13.00, wel net even huilen, speentje gegeven en blef nog even pruttelen en nu slaapt hij weer..., hoop dat dit zo blijft! Gisterenavond was hij bij mijn ouders(sliep daar) en was toen wel wat onrustig en heeft niet veel geslapen s'avonds, maar al een verbetering met de andere avonden want dan was hij vaak aan t schreeuwen / huilen! Dus zou t dan toch kma zijn??? Straks heeft hij medicijnen voor zn reflux voor niks/?!! irisnaomi: hoe is t bij jullie? Merk je al verbetering?
ccwomen oh wat fijn dat jullie zo goed verbetering zien hier ook wel verbetering Amber is stukken vrolijker lacht veel meer eigenlijk zitten we met amber al met twee weken zo te dubben eerst is ze opgenomen benauwd heid daarna extreem droge huid spugen ( reflux ) eczeem en misschien als we dit allemaal eerder hadden geweten dan hadden we de bovenstaande ellende minder of niet gehad helaas horen we sinds kort pas dat mijn mijn vriend in de familie koemelkallergie zit .. Hier denken we nu dus ook omdat we aardig verschil zijn dat ze toch echt die koemlekallergie heeft de eczeem is minder benauwdheid minder ze slaapt super en cc women misschien kan je binnenkort wel stoppen met de medicijnen voor de reflux
Nou gelukkig dat t bij met jullie meisje ook beter gaat!! Ja wie weet, k zal morgen de ka bellen en alles uitleggen en vragen of ik t gelijk vergoed krijg...?! Hij was net wel wat onrustig, maar goed niet te vergelijken met hoe t was....! Ga m gauw vertroetelen
Hey CC en Irisnaomie het duurt uiteindelijk een paar weken voordat alle allergenen uit het lichaampje zijn, dus wat onrust kan nog best hoor! Vandaar ook die 'proeftijd' van 4 weken, na een opleving kan de pepti geod werken, of niet voldoende zijn etc. Na 4 weken weet je def. of het goed werkt. Maar wat ontzettend fijn dat het zo goed werkt bij jullie beebs! Heel wat meer gelukkige kindjes nu
Hee maria. Nou het gaat hier nog steeds goed, soms wat onrustig, maar niet te vergelijken met hoe die was joh! Wereld van verchil! Wij hebben hulp van cardea (kind en jeugdzorg) vanuit het zh gekregen en heb contact met een vast iemand hoe het met Robin gaat, en zei staat in contact met de ka, en ben natuurlijk vrijdagvond gestart met de pepti na overleg met mn ha omdat ik dacht dat de ka er niet was op vrijdag...., zij was dus wel aan t werk, dus ik had ook gewoon met haar kunnen overleggen! Ze vond het ook jammer dat ik haar niet gebeld had, maar ik dacth echt dat zij niet werkte op vrijdag....,en ze zei ook dat zei waarschijnlijk andere voeding had geadviseerd.....welke weet ik niet, dus voel ik me best en beetje schuldig! Maar goed ik ben allang blij dat hij het nu al een stuk beter doet! Ik denk dat zij dan nutramigen of neocate voorgeschreven zou hebben?! Kan me anders ook niet bedenken welke voeding.. Weet iemand trouwens het verschil tussen pepti en nutramigen of neocate?! Nou heb morgen weer contact met de ka en dan hoor ik het verder wel!
Pepti is stap 1 in de kma voedingtrap. Nutragimen is een stap verder en neocate is bij zeer ernstige kma. Geen idee wat ze zou hebben geadviseerd: misschien nutragimen of Friso ipv nutrilon? Hopelijk is dit de 1e aanzet tot nog heel veel gezellige en vrolijke dagen met jullie mannetje!
Ja dat had ik idd gelezen ja. Ik weet het ook niet, ze neemt morgen als t goed is contact met me op en anders ik met haat en dan zal ik het vragen! HEt gaat al een stuk beter, hij is erg vrolijk, soms inene weer wat krampen.... Misschien moeten zn darmpjes er ook aan wennen?! Normaal poepte hij altijd s'morgens tijdens zn fles, maar nu niet meer en heeft daar s'avonds wle last van, ging m even tempen en poepte gelijk heeeel veel en ook weer dun was gister ook zo. Kan dit komen door het overstappen van voedingen? Hij krijgt ook jbpm erdoor2,5 schepje, maar hij kreeg hiervoor nutrilon ar, dus dat zou het dan niet kunnen zijn toch?!
hoi cc women, mijn zoontje heeft per dag 1 spuitluier. Dit komt absoluut van de pepti. Ik heb navraag gedaan bij dokter, cb en oshteopaat. Deze zeiden allemaal hetzelfde. Het komt van de pepti. Dit is nl licht verteerbaar en dan hoeven de darmen niet zo hard te werken. Met nutriton erdoor heb je kans dat het meer is. Ik had met nutriton 5 spuitluiers op een dag. Nu alleen pepti, en maar 1 soms 2 spuitluiers.
owkeee het komt dus door de pepti voeding Hier amber sidns gisteren ook opeens 1 spuitluier op een dag vandaag weer ..
Oke bedankt voor de info! Nou hij poept maar 1 x op een dag, gister toevallig 2 keer maar vanmorgen was het al wat dikker!