pepti

Discussion in 'Flesvoeding' started by ccwomen, Oct 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Mn zoontje krijgt sinds 3 weken pepti nm 1 ivm allerlei klachten die leken op kma, zoals benauwdheid, hele droge/schrale wangen, en achter zn oortjes, uitslag op zn borstje, verstopping, constant verkouden veel niezen!
    Dus op iom de HA pepti gaan gebruiken en nu lijken de meeste klachten zo goed als verdwenen!
    Heeft t voor ons idee niet meer benauwd(piepen me ademen) , heeft bijna weer ''normale'' zachte babywangetjes en poept nu 1 keer in de 2 a 3 dagen ipv 1 keer in de 4 a 5 dagen.
    Reageert dus goed op de voeding!!!
    Wil dat dan ook echt zeggen dan het een kma is of is het gewoon toeval dat bijna alle klachten verdwenen zijn?
    Ga morgen de HA even bellen en dit ook meededelen en vragen wat dan precies de bedoeling is!
    Want moet volgende week over op gewone voeding en weet niet helemaal precies hoe dit moet....
    Eerst mengen etc had ik eerder gelezen, dus laat me even goed inlichten hierover!
    Maar als ik dan dus over ga op standaard voeding moet ik dan de standaard voeding van nutrilon gebruiken of mag dit ook van een ander merk bijv de kruidvat eigen merk?!
    Want die heb ik namelijk nog staan, maar staat denk ik al 7 weekjes open kan ik dit dan nog gebruiken of is dit niet meer goed?
    Want als mn zoontje idd weer klachten krijgt van standaard voeding dan moet ik daar natuurlijk weer mee stoppen en staat er weer een open pak voeding....
    Hoor het graag!
    Thxxxx groetjes!

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    als je over gaat zou ik op hypoallergene voeding overstappen.

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Nou ik moet over op standaard voeding!
    Dat heet provoceren elimineren ofzo? hihi ben er niet hel;emaal in thuis maar weet wel dat ik over moet standaard voeding of dan meot ik verkeerd begrepen hebben?

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wat lullig dat je over moet op de standaard. Als ik jou was zou ik de goedkoopste nemen, want zeer waarschijnlijk mag je snel weer over op de pepti. Bij ons was het precies hetzelfde, binnen een paar dagen waren de klachten totaal verdwenen. Maar gelukkig kregen we het vergoed en hoefden we niks te elimineren oid. Ik denk wel dat er sprake is van kma...

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Gezien de klachten niet meer aanwezig zijn sinds het gebruik van de pepti, denk ik dat je zoontje ind KMA heeft.

Hier hebben we de eliminatie / provocatie test gedaan. Dit omdat het nodig was voor de verzekering, om aan tonen dat er daadwerkelijk sprake is van KMA. Dan pas vergoeden ze de voeding.
    Het provoceren (her introduceren van de standaard voeding) ging hier zo: de 1e dag moesten wij 10 cc standaard voeding geven en de rest van de dag pepti.
    De 2e dag 1/3 standaard voeding per fles en de rest pepti.
    3e dag moest dan 2/3 standaard voeding en de 4e dag volledig standaard voeding.

Milan reageerde hier al direct op de 1e 10cc, binnen 2 min al. Ik had hem eerst die 10cc gegeven en vervolgens zijn "normale" fles er achteraan. Hij dronk ineens onrustig, overstrekte zich, begon weer te roggelen en weigerde de fles na 100cc. Op dag 2 kwamen meerdere symptomen terug, het roggelen werd erger. Dus na dag 2 zijn wij gestopt omdat het overduidelijk was dat hij KMA heeft. Milan heeft nog een aantal dagen flink last ervan gehad. Zelfs nu zijn de symptomen nog niet volledig verdwenen, alleen minder geworden. Maar dat komt waarschijnlijk omdat hij erg gevoelig is en de pepti niet sterk genoeg is. Hij gaat dan nu ook sterkere voeding krijgen, dus hopelijk is hij weer snel klachtenvrij.

Ik zou niet de voeding gebruiken die al 7 weken open is. Je mag voeding niet langer dan 4 weken geopend gebruiken. Je zal een nieuwe pot moeten aan schaffen. Ik denk dat je ook wel gewoon de kruidvat merk kunt nemen. Gaf je deze voor de pepti ook? Zo ja, dan zou ik zeker die nemen.

6. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    je kan ook zo'n pakje kant en klare Nutrilon standaard kopen, pakje met vloeibare voeding.

Hier een dag getest, merkte wel iets na 1e oude voeding maar na 3 was het weer feest, heeft bijna week geduurd voordat dat weer uit der lichaampje was.
    Nu alles vergoed

Share This Page