Mila is nu 3 en een halve week oud en drinkt goed en veel! moet er wel bij zeggen dat t een flinkerd is, 9 pond bij geboorte. Ze krijgt nu ong 120 cc per fles en overdag wil ze die ook wel zeker om de 3 uur hebben. Af en toe heb ik het idee dat ze nog eerder alweer trek heeft. Mag ik haar dan gewoon geven, is dat dan niet teveel? Pff... best lastig hoor...! ps twijfel ook in een keer of ik de fles wel goed maak ( heb nl de uitleg van de kraamhulp niet zelf gehad) ik doe er 120 cc water in en dan 4 schepjes poeder, klopt dat wel?! bedankt alvast!
Het is inderdaad 120cc water en dan 4 schepjes voeding. Dat doe je dus hartstikke goed. Aangezien je kindje best flink is qua gewicht mag ze die hoeveelheid best hebben. Ik zou wel proberen de 3 a 3,5 uur er tussen te houden, tussen de voedingen. Anders krijgt ze misschien wel teveel voeding.
Dat doe je inderdaad gewoon goed hoor! Onze Rick woog bij de geboorte 8 pond (was dus ook een flinkerd, maar wel heel lang) en hij kreeg toen hij 3 weken oud was ook 120 cc hoor! En als ik de afgelopen 11 weken iets geleerd heb, dan is het wel afgaan op mijn eigen gevoel (dan doe je het nog niet zo snel verkeerd, jij kent jouw kindje het beste!)