Pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door suus1983, 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Manuela,
    Had je dochtertje ook eczeem op haar benen en armen?
    Mijn zoontje wel en ik vraag me af of dit helemaal weggaat als hij inderdaad een koemelkallergie heeft.

En weet iemand wanneer je weer even op de oude voeding moet overstappen ter controle? Ik moet nu 2 weken Pepti gebruiken en dan weer naar de CB-arts, maar ik neem aan dat ik het langer moet gebruiken voor je weer terug moet op de oude voeding? En hoe lang moet je dan die oude voeding proberen?
    Ik heb namelijk een geopende en een volle bus HA en iemand van mijn zwangerschapsgym wilt deze wel overnemen, maar ik weet niet of ik deze nog zelf kan gebruiken?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @manuela: wat super dat het zo goed gaat bij jullie! Hier helaas niet, de eczeem wordt eigenlijk alleen maar erger en ook zijn benauwdheid is niet beter geworden. Dus waarschijn is hij astmatisch en heeft de eczeem daar ook mee te maken. Morgen gaan we naar de ka.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier sinds een paar dagen weer slechter, vandaag gaf hij ook weer echt pijn aan met het spugen en kokhalzen zo zielig.
    Maar nu is hij ook al een paar dagen niet echt lekker, dus we hopen eigelijk dat het daar mee te maken heeft.
    Ik kan niet wachten tot het de 17 maart is om naar de ka te gaan, wil duidelijkheid en wel nu

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @Sassie; Louise heeft een klein beetje op haar elleboogjes en redelijk heftig in haar knieholtes.
    2 weken pepti gebruiken is veeeeeeel te kort! Je moet echt minimaal 4 weken deze voeding gebruiken om een goed resultaat te zien voordat je uberhaupt gaat provoceren. Een geopend pak voeding is vanaf datum opening nog 4 weken houdbaar dus ik zou het inderdaad weggeven. Ik heb mijn geopende bus aan het kdv gegeven zodat zij het op konden maken.

@Suus; wat balen zeg... ik ben heel benieuwd wat de ka erover zegt. Laat je het morgen even weten? Succes in ieder geval!

Liefs
    Manuela

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij moeten ook minimaal 4 weken de Pepti gebruiken, dan over naar de andere voeding.
    Ik zie er als een berg tegen op kan ik je vertellen.

Iemand enig idee, hoelang je de gewone voeding dan weer moet gebruiken? Ook weer 4 weken om echt een goed oordeel te hebben?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @ikke: nee hoor, als het echt kma is zal waarschijnlijk heel snel verslechtering optreden, soms hoef je maar 1 flesje gewone melk te geven om het al te weten.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Nou ik ben bij de ka geweest. Kunnen direct weer over naar gewone voeding. Volgens hem is het achterhaald dat zoveel problemen als eczeem ed samenvallen met kma. Dit is maar bij een heel klein percentage zo en omdat we eigenlijk geen verschil hebben opgemerkt, kunnen we direct weer over naar gewone voeding.

Ook als dat goed gaat mogen we over een week ofzo beginnen met bijvoeding. Dan wel rustig aan introduceren.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Maar goed, een heel ander antwoord dus dan ik had verwacht. In meer dan 90% van de gevallen schijnt het namelijk niet met de voeding te maken te hebben blijkt uit recent onderzoek..

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik ben bang dat ik te vroeg gesproken heb... het eczeem lijkt weer in flinke hevigheid terug te komen terwijl ze niks heeft gehad waar koemelk inzit. Ik weet ook niet goed meer wat ik er nu van moet denken... Morgen heb ik weer een afspraak bij een man die doet aan bioresonantie. Kijken wat hij zegt.

Nou Suus, hopen dat het dan binnenkort toch de goede kant opgaat met Jesper. Ik had inderdaad ook begrepen dat er maar heel weinig kindjes daadwerkelijk last hebben door de voeding. Maar ja, je wil een "dader" hebben natuurlijk he.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij kinderartsen heb je op het moment 2 stromingen. De ene zegt dat er vaak resultaat is met een dieet. De andere zegt dat de KEA tussen de oren van de moeder zit.
    Zo te zien hangt je kinderarts de 2e stroming aan.

Ik zou Jesper heel goed in de gaten houden, en als de klachten toch weer verergeren na de standaardvoeding zou ik een afspraak met een andere kinderarts maken.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @dirksmama: hij hoort zeker bij de 2e soort, want het kwam idd over alsof hij er helemaal niet in gelooft.

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, omdat ik het idee had dat zijn uitslag/eczeem erger was geworden. Diagnose: constitionele eczeem.

Zij vertelde me dat eczeem en koemelkallergie 2 losstaande feiten waren, maar wel invloed op elkaar kunnen hebben.

Haar adviezen:
    - om de dag badderen met een vette badolie zonder parfum, bijvoorbeeld Neutral Baby of Natusan.
    - 2 tot 3 keer daags insmeren met Cetomacrogol met 20% vaseline.
    - kleding wassen met parfumvrije wasmiddel en wasverzachter.
    - slaapkamer niet te warm en je kindje niet te warm aankleden.

Suus1983, mijn huisarts vertelde dat als een kindje alleen eczeem heeft, dit geen reden is om aan een koemelkallergie te denken. Heeft je kindje echter ook andere klachten, zoals darmproblemen, luchtwegproblemen en spugen, dan zou het wel een koemelkallergie kunnen zijn.
    Ik weet niet of je kindje ook andere klachten had, die nu wel verbeterd zijn door Pepti? Of heb je helemaal geen verschil opgemerkt?

Manuela, eczeem is niet alleen een symptoom van een koemelkallergie, maar kan ook andere oorzaken hebben.
    Hoe is het bij die bioresonantie-man afgelopen?

Groetjes Saskia

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @sassie: dat is idd het probleem, jesper heeft ook last van benauwdheid en heeft een tijdje erge last gehad van zijn darmen. Dan weer verstopping en dan weer diarree. Dit lijkt nu al een tijdje goed te gaan, maar is niet verbeterd of erger geworden met de pepti in elk geval. Dus in Jesper zijn geval is het toch geen kma.

Die adviezen van je ha passen wij ook toe. Mijn moeder had laatst toevallig bij haar wat kleertjes gewassen en omdat hij had gespuugd had zij hem een nieuw rompertje aangedaan. Daarna werd zijn eczeem veel erger, dus waarschijnlijk door het wasmiddel. Thuis gebruiken wij altijd neutral. Voor het wasgoed en ook de olie en creme, lekker spul hoor, doet het hier erg goed.

Hier ook de diagnose contstitutioneel eczeem. Heb het zelf ook gehad toen ik jong was en nog soms heb ik er last van. Ook heb ik zelf astma, dus ik vermoed dat Jesper hier ook gewoon last van heeft. Zou niet zo vreemd zijn natuurlijk.

Gister en vandaag dus fruithapje gegeven en daar lijkt hij gelukkig goed op te reageren!

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hoiii, mijn kinderen hebben ook constitutioneel eczeem en 3 van de 5 hebben KMA (gehad) en mijn zoontje heeft lactose intolerantie (symptomen lijken veel op die van KMA) alleen hielp pepti daar niet bij en mijn zoontje krijgt nu nutrilon soya (vergoed van de zorgverzekeraar) n daar doet hij het heel goed op! Misschien is dat nog een optie.

Ik vind eerlijk gezegd de neutral wasmiddel zo duur, zeker voor de bergen was die wij hebben, maar op het moment heeft mijn zoontje weer heel erg eczeem dus ik overweeg om toch maar zijn kleertjes apart te gaan wassen, wat een gedoe.... :(

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al die dingen die je huisarts schreef deden wij ook.
    Wat het wassen betreft: ik was alles zo heet mogelijk, omdat dan de stofmijten ook dood gaan.
    Lakens en handdoeken en ondergoed op 90 graden, kleding zoveel mogelijk op 60 graden (boven 60 graden gaan ze dood). Voordeel van warmer wassen is dat ik maar 1/3 van de hoeveelheid poeder hoef te gebruiken om het toch schoon te krijgen (echt vies spul week ik wel voor).

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @mamadeluxe: ik vind neutral ook erg duur, maar merkte direct verschil toen mijn moeder een ander wasmiddel gebruikte, dus blijf het toch maar gebruiken. Ben eerlijk gezegd te lui om zijn was apart van de onze te doen, dus gebruik ik voor alles neutral. Vind het wel jammer, want ik houd wel van een lekker geurtje.

Hier ook alles op 90 of 60 graden. Ook kleertjes waarvan staat dat ze max op 40 mag gewoon op 60 hoor, zo lang kan jesper er toch niet in, dus vin dhet niet erg als ze wat vaal worden of iets krimpen.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Klopt, dat is niet alleen een symptoom van een KMA maar kan van zoveel dingen zijn. Gisteren hebben we de eerste behandeling van bioresonantie gehad, de eerste keer dat we er waren (31 januari) was een intake en het opsporen van de problemen. Volgens hem is het overduidelijk KMA, hij probeert dit dmv de behandelingen helemaal weg te halen. Hij vond dat ze ten opzichte van de 1e keer dat hij haar zag er een stuk beter uitzag en hij al een grote verbetering zag in haar huid (dit zeiden ze toenstraks op het kdv trouwens ook). De komende 3 weken, 1 behandeling per week en dan gaan we evalueren hoe het gaat.

Al die andere tips die je hebt gekregen voerde ik inderdaad ook al uit, al maanden neutral, balneum jeukverlichtende badolie (2-3 keer per week in bad), geen zwitsal meer etc. maar dat helpt allemaal niet. Dus we kijken het de komende weken aan en zien dan weer verder.

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Manuela, wist je dat er in Balneum gewoon parfum zit? Ik ben gisteren naar de drogisterij geweest om parfamvrije badolie te halen, maar het enige merk wat ik kon vinden is Neutral Baby.

Moet je voor die bioresonantie behandelingen betalen of wordt het vergoed door de verzekering?

Groetjes Saskia

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja daar moet ik gewoon voor betalen, ik moet nog even kijken hoe de polisvoorwaarden zijn want wellicht krijgen we het wel terug.

Ik begreep idd ook dat Balneum van pindaolie wordt gemaakt en dat veel kindjes er daarom ook niet tegen kunnen. Maar ja, als het eczeem door kma komt, maakt het niet uit waarmee ze in bad gaat lijkt me.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    @manuela: wij gebruiken ook geen balneum om die reden hoor. Want ook met kma kan hetwel degelijk uit maken omdat ze blijkbaar een grotere kans heeft op allergiën.

Deel Deze Pagina