Pepti

Discussion in 'Flesvoeding' started by suus1983, Feb 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze al een KMA hebben is de kans vrij groot dat ze meer allergieen ontwikkelen, daarom kun je beter voorzichtig zijn met dingen die allergeen zijn.

Mijn zoon zat na een extra vettend Balneum Bad meteen onder het eczeem.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik gebruik soya olie van de apotheek, in van die mooie bruine flessen :)

3. Soya olie is dat dan badolie? En is dat vettend? Want wij gebruiken ook balneum.. en nu ik erover nadenk is het eczeem ontstaan iig na het gebruik van balneum... :(

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook een keer Balneum gebruikt en toen werd zijn eczeem ook veel erger.
    Nu is het volgens mij erger geworden na de babymassage-les, maar er zal wel iets van parfum in de olie zitten.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    @dafje: ik raad je aan om neutral te gebruiken. Kindjes met een kma hebben ook iets van 70% kans om een soyaallergie te ontwikkelen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gebruik ook NOOIT gewone olie in bad, maar altijd olie waar een emulgator aan toegevoegd is (zoals bij badolie). Als ooit per ongeluk je kindje met het hoofdje onder water komt en water in de longen krijgt dan kan gewone olie onherstelbare schade toebrengen. Met badolie heb je dat risico niet.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Hmm of dat 70% ook echt zo is, vraag ik me af, ik vind het iets aan de hoge kant. In onsgezinheerst echt allergie voor specifiek koeiemelk dus ik maak me niet zo drukom dat soya, en het is soya BADolie van de apotheek.

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

Apr 30, 2007
    7,185
    0
    0
    IJmuiden
    Ik kom mij ook hier maar even melden.

Onze kleine Emi kreeg steeds meer last van krampjes, moeite met ontlasting, eczeem, spugen, onverteerde brokjes in ontlasting en luchtwegklachten.
    Toen begonnen met Omneo, dat leek eerst beter te gaan maar na een aantal dagen weer hevige kramp en eczeem. Spugen verdween wel.
    Sinds dinsdag begonnen met Pepti. Gevolg is veel onrust, toch ook wel krampjes en er wordt weer gespuugd.
    Is het normaal dat het een aantal dagen duurt voordat je resultaat ziet?
    Ik maak me intussen een beetje zorgen.
    BTW de ontlasting ziet er wel beter uit met Pepti.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    MissFrodo, als je andere voeding gaat gebruiken, kan het zijn dat je kindje even wat meer krampjes krijgt, hij/zij moet even wennen aan de nieuwe voeding.
    Als je Pepti gaat gebruiken vanwege een eventuele koemelkallergie, zeggen ze dat je minimaal 2, maar liever 4 weken, deze voeding gebruikt.

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

Apr 30, 2007
    7,185
    0
    0
    IJmuiden
    Denk dat ik de oplossing heb gevonden, probleem is niet de Pepti maar de fles.
    We hadden met de Omneo de Aventflessen en dat ging prima maar dus niet bij de Pepti.
    We gebruiken nu de TommieTippee fles en het gaat perfekt.
    Eczeem wordt minder, ontlasting gaat beter, geen krampjes meer, ik durf voorzichtig weer blij te worden.

Sannie dank je wel voor je reactie, en inderdaad we moeten het 4 weken proberen was natuurlijk weer ongeduldig ;)

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Vandaag maken we de laatste voeding op van de friso intensief en dan gaat de provensatie beginnen.
    Ik ben erg benieuwd wat er gebeuren gaat, hopelijk niks voor hem.
    Als er wel wat gebeurd hebben me mischien eindelijk eens duidelijkheid.
    We zullen het zien

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik neem aan dat je met provensatie provocatie bedoelt of is het iets anders?

Ik ben heel beniewd hoe Quinn erop reageert... hou je ons op de hoogte?

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ja ik bedoel idd povocatie

Ja ga jullie op de hoogte houden, vanmidag krijgt hij zijn eerste "normale"voeding

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ikke1981, hoe lang heb jij Friso Intensief (soort Pepti zeker?) gebruikt?

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ja is een pepti, alleen van Friso

Ik ben er mee begonnen op 4 feb, dus ong 4 1/2 week gebruikt.

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    En die provocatie, is dat in overleg met een kinderarts gegaan of het consultatiebureau?

Ik moet aanstaande maandag weer naar het consultatiebureau voor overleg met de arts, dan hebben we precies 4 weken Pepti gebruikt.

Zijn bij jou de klachten verminderd of verdwenen? En welke klachten waren dat?

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben in overleg met de HA over gegaan op deze voeding, we moesten het 4 weken gebruiken en dan overstappen op gewone voeding.

Quinn zijn kachten waren
    Exceem= verdwenen
    Spugen= nog steeds aanwezig
    Verstopt/diaree=is verbeterd
    Hik= was helemaal weg
    Onrustig= eigelijk ook wel verbeterd

De eerste 5 dagen ging het echt onwijs goed, niet meer gespuugd maar langzaam kwam het weer terug, en is weer veel erger geworden.

17 maart moeten we naar het ziekenhuis, is voor een second opinion, aangezien we in een ander ziekenhuis niet serieus werden genomen.
    We kregen altijd te horen, hij groeit goed, dus niks aan de hand en een baby kan geen pijn hebben met spugen :evil:

Maar vanmiddag begonnen met de gewone voeding, en na iedere fles weer enorm de hik, kokhalzen tot spugen.
    Maar Quinn is nu ook verkouden dus vind het heel erg moeilijk te beoordelen op dit moment
    We zullen het zien

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ik denk dat we na deze bus Pepti (nog ongeveer 4 a 5 dagen) gewoon weer hypo-allergeen gaan geven.

Zijn klachten:
    Eczeem= was zelfs erger geworden, wordt nu wel wat minder sinds we anderhalve week met Cetamacrogol smeren.
    Spugen= Pepti is dunner en hebben nu zelfs een extra schepje Nutriton nodig.

Verder had hij eigenlijk niet veel klachten. Hij huilt niet veel, is niet onrustig ofzo.
    Hij moest wel eens hikken, maar niet overdreven vaak.
    Vandaar dat ik niet het idee heb dat het bij hem een koemelkallergie is.

Hoe lang moet je nu die normale voeding gebruiken?

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Nou wij zijn weer terug op de Pepti!
    sinds zondag ging het weer een stuk minder met Quinn. enorme spuitluiers, exceem wat weer terug kwam en spugen als een gek!
    Vanmorgen vonden we de spuug naast zijn bedje en flinke klodders ook, en toen ik hem uit bedje haalde zat hij tot aan zijn nek onder de waterdunnen poep.
    Ook was Quinn weer enom onrustig en met overleg met de ha, direct over moeten stappen op de Pepti

20. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    ikke1981, het is nu in ieder geval duidelijk dat het een koemelkallergie is! Op zich wel jammer, maar met Pepti gaat het in ieder geval goed. Hopelijk voelt Quinn zich snel weer beter, ik weet niet hoe snel je daar weer effect van merk?

Pete mag stoppen met Pepti, omdat we na 4 weken nog geen resultaten zag. Hij heeft waarschijnlijk gewoon eczeem, dus voorlopig alleen parfumvrije producten en vaak een zalfje smeren. Hij was bijna niet gegroeid, dus nu mogen ook al met bijvoeding gaan starten. Hij krijgt nu 's ochtends en 's avonds 2 schepjes Nutrix door zijn fles en overdag ook een beetje groentehap. Zijn ontlasting is nu gelijk dikker (lijkt op pindakaas) en ook het mondje spugen na de fles is minder geworden.

Share This Page