kdv/solliciteren/belasting probleem

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door maja82, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Onze dochter gaat 1 dag in de week naar het kdv. Die dag gebruikte ik om te studeren. Inmiddels ben ik afgestudeerd en uitgeschreven bij de opleiding sinds 1 oktober. Ik ben al druk aan het solliciteren en hoop dat ik snel werk heb. Helemaal omdat we nu dus geen recht meer hebben op belastinggeld, we krijgen geen vergoeding meer omdat ik nu dus 'thuis ben'. Maar als ik haar uitschrijf bij de creche is ze haar plek kwijt en ze hebben nogal een wachtlijst. Dan is er straks geen plek meer als ik werk heb. Maar ingeschreven blijven kost handen vol geld! We betalen dan dus de volle pond. Ook vind ik het geen fijn idee dat mijn dochter niet meer naar de creche gaat en misschien met een paar weken/maanden weer wel, kan ze weer opnieuw wennen.. Hoe kunnen we de tijd tussen het solliciteren en het vinden van een baan het meest praktisch oplossen? Iemand een idee?

2. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Lastig probleem.

Heb je niet iemand in de buurt met een eigen bedrijf/winkel/of zo? Misschien dat je daar kan gaan ' werken' of zoiets? Al is het maar voor de vorm dat je de administratie voor 1 uur per week doet of zo met een opzegtermijn van 1 week. Geen idee of er een minimumlooneis is voor de belastingdienst, maar misschien is dit een idee?

Meer zou ik zo gauw ook niet kunnen bedenken :(. Succes! Ik hoop dat je gauw een baan vindt!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Volgens mij heb je het gehele kalenderjaar dat je hebt gestudeerd of hebt gewerkt recht op de teruggave van de belasting. Zou het even nazoeken. Volgens mij heb je dus sowieso nog recht op de toeslag tot en met december.

Weet niet precies hoe het zit, maar hier heb je wat informatie:

http://www.cnvbedrijvenbond.nl/veelgest ... deropvang/

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dank dames!
    Ik ga het even bekijken suus. Verder kan ik op de loonlijst bij mn schoonzus, die heeft een eigen bedrijf. Gelukkig maar..

Deel Deze Pagina