Hoi meiden, Op dit moment gaat ze 2x kdv maar dat gaat vanaf januari veranderen. Dit mede omdat ons tweede dochtertje op komst is en papa 1 jaar 1 dag thuis blijft. Wat vinden jullie van dit weekschema? Maandag: Kinderdagverblijf Dinsdag: Peuterspeelzaal ('s ochtends) Woensdag: Vrij Donderdag: Peuterspeelzaal ('s middags) Vrijdag: Vrij Kweet nu niet of het terecht is mijn gevoel van wegstoppen. KDV zit in mijn systeem vanaf geboorte, nu peuterspeelzaal erbij. Ook al ben ik wel overtuigd dat het goed voor haar ontwikkeling is naar de basisschool toe. Wat denken jullie?
wat fijn dat papa een dag per week thuis is!!! Wat is je overweging om een psz te kiezen bovenop het kdv en niet gewoon 2 dagen of 1 1/2 dag kdv??? Ik vraag dit omdat ik kdv en psz altijd dubbelop vind. Het zou misschien iets met de kosten te maken kunnen hebben, maar psz is ook niet meer zo goedkoop begreep ik. Je dochtertje is nu gewend aan het kdv, lijkt mij voor haar fijner dat ze daar bv 1 1/2 of 2 dagen heengaat, i.p.v. dat ze nu ook weer op de psz moet wennen. Ik krijg er trouwens geen gevoel van wegstoppen bij hoor, veel kindjes gaan gewoon 3 hele dagen naar kdv.
Hoi tulip, Ik weet niet wat het is hoor, op dit moment gaat ze het volgende: Maandag: KDV Dinsdag: Thuis Woensdag: KDV Donderdag: Thuis Vrijdag: Thuis Wat ik al zei is dat idd papsie zoveel vrije dagen heeft dat hij totdat ze naar school gaat lekker 1 dag met haar zusje heeft en met papsie. Dit is de woensdag. 1 dag KDV komt daarom te vervallen. Ik ben zo aan het twijfelkonten of ze dan niet iets "tekort" komt richting de basisschool. Daarom hadden we zoiets is psz dan niet een goede tussenweg. Ben benieuwd tulip wat jou advies is...voel me hier zo onrustig onder. Kom er steeds meer achter dat ik een regelchick ben hahaha
Ik zou haar niet naar de PSZ brengen, persoonlijk vind ik als ze zo jong zijn 1 ding in de week genoeg. Ongeacht hoeveel dagen ze gaan. Ik zou kiezen voor of het KDV of de PSZ. Als je in de luxe positie bent dat je man ene jaar thuis is op de woensdag en ze die dag dus niet naar ket KDV hoeft zou ik het zelf bij 1 dag KDV houden. Zeker omdat ze ook een zusje krijgt en dit voor een hoop extra nieuwe indrukken zal zorgen zou ik de PSZ maar even laten schieten.
Zelf zou ik ook gaan voor 2 dagen kdv en niet naar psz. Ik denk dat het fijner is voor het kind om een dag extra naar een bekend gebied te gaan dan nog een nieuwe locatie met nieuwe leiding en nieuwe kindjes. Weg stoppen zie ik er niet in hoor!!!
Ik persoonlijk zou vragen of je de kdv dag kan ruilen met een andere, dan heeft ze toch haar papa dag en kan ze toch 2 daagjes gaan. Of 1 dag laten vallen kan ook natuurlijk. Ik vind een psz niet echt een aanvulling, of je moet een heeeel slecht kdv hebben. Het enige verschil is dat een psz heel activiteit gericht is, maar dat zijn de meeste kdv's tegenwoordig ook. Vanaf 2011 komt er zelfs een nieuwe wet waarin elk kdv een voorschools programma moet kiezen waarmee ze de kids voorbereiden. Sommigen werken er al mee. Dan heeft de psz voor mij geen meerwaarde en zou ik daar niet voor kiezen, maar ik sta niet in jouw schoenen natuurlijk.
ik werk zelf als pedagoog en persoonlijk zou ik ook kiezen voor of kdv of peuterspeelzaal. Niet dat het werkelijk erg is om beiden in te zetten maar peuterspeelzaal heeft geen meerwaarde t.o.v. kdv. en dan kun je idd net zo goed 1 plek handhaven (zoals tullip ook al noemde)
Hoi, Zelf ben ik een groot voorstander om de kids zoveel mogelijk thuis te hebben. Ik werk zelf, en breng mijn kids 2 dagen naar de oppas. Maar daarmee is het ook klaar. Kinderen moeten straks nog zo lang naar school. Ik laat ze liever lekker thuis zo lang het nog kan. En de PSZ als voorbereiding op de basisschool....daar ben ik het ook niet zo mee eens. Knippen, plakken, jas uittrekken...dat leren ze toch thuis uit ook? Maar veel succes met je keuze... Iedereen heeft uiteindelijk wel een mening. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!!
Ik vind het er netjes uit zien Quinn gaat vanaf januari 3 dagen naar het kdv en 1 ochtend naar de psz Mijn avondwerk houd er mee op, dus hij gaat een dag extra naar het kdv De psz is omdat deze aangesloten is bij de basisschool en op de psz de regels van de basisschool al mee krijgen. Daarbij gaan ze vanuit de psz al wennen aan de basisschool als het bijna zover is. Dus voor hier is het zeker wel een meer waarde dat hij naar de psz gaat. Ga op je gevoel af denk ik, als jij denkt dat je kindje het aan kan, en er plezier aan heeft, zou ik het doen. Wat vind je man ervan?
ik vind het best wel druk. Jill gaat elke woensdag ook naar het KDV, dit was niet zozeer altijd nodig maar vond het wel goed voor haar. daar kom ik nu op terug en ben er helemaal niet zo tevreden over, voelt ook gewoon niet lekker. slechte communicatie en er liggen altijd babys heel hard te huilen, wanneer ik ook binnen kom. ik vind het gewoon geen fijn gevoel. nu gaat ze straks (4jan) op di en do ochtend naar de psz. di past mijn moeder straks op (ophalen op het psz..) en op woensdag mijn schoonmoeder. vind dan ook nog kdv er bij erg veel en mijn voorkeur gaat uit naar het psz. verder is ze dus op ma, do middag en vrijdag lekker bij mij thuis
weet iemand dit: worden ouders geinformeerd over het voorschoolse programma, of zou dat afhangen van het beleid en de inzet van het betreffende kdv?