Per direct ontslag indienen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Neeltje1986, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Copy uit het cao kinderopvang (te vinden bij abvakabo.nl)
    1. Opzegging geschiedt schriftelijk en onder opgave van redenen tegen de eerste dag van de kalendermaand.
    2. De opzegtermijn bij een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bedraagt voor werkgever en werknemer 2 maanden. In individuele gevallen kan, bij werknemers hoger dan in schaal 12 ingeschaald, in de arbeidsovereenkomst een opzegtermijn van 3 maanden worden afgesproken voor zowel werkgever als werknemer.
    3. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege op het tijdstip genoemd in de arbeidsovereenkomst, zonder dat daartoe opzegging is vereist.
    [FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]CAO-Kinderopvang 2010 - 2011 [/FONT][/FONT][FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]13
    [/FONT]
    [/FONT]4. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan tussentijds worden opgezegd. In dat geval geldt zowel voor werkgever als werknemer een opzegtermijn van 2 maanden.
    [FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]5. De arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege op de eerste dag van de maand waarin de werknemer de leeftijd van 65 jaar bereikt, tenzij werkgever en werknemer anders overeenkomen.
    [/FONT]
    [/FONT]

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ondanks dat je het niet naar je zin hebt en je het een rot werkgever vind, zou ik toch proberen alles netjes af te sluiten.
    Een goeie referentie is altijd prettig. En op deze manier heeft jou oude werkgever niets aan negatieve punten op je aan te merken.

Ik hoop dat je lekker je vakantiedagen kunt opnemen. En dat je werkgever een beetje meewerkt.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Weet je dat echt zeker? Dat houdt in dat je zeker 2 jaar geen vakantie hebt gehad als je nu nog 10 weken hebt staan. Bij een vast contract krijg je normaal gesproken op 1 januari direct een overzicht van get aantal vakantiedagen voor het komende jaar. Het zou anders inhouden dag je nooit aan het begin van het jaar op vakantie kan als je geen uren hebt mee genomen van vorig jaar.
    Normaal gesproken mag je ook maar 1 werkweek aan verlof mee nemen naar het nieuwe jaar.

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik heb een 16 uur contract, maar heb er vanaf het moment dat ik er werk 30 p.w. gewerkt. Vandaar dat het er veel zijn. De overuren heb ik om laten zetten naar vakantie uren, aangezien van de overuren veel belasting af gaat. Daarbij mag je maar een aantal uren meenemen naar 'het volgend jaar'. Op deze manier kon ik mijn uren behouden!

@RozeRoos; Netjes afsluiten doe ik het zeker. Ik heb niets anders gezegd ;)
    Maar als ik per direct weg zou kunnen, wanneer ik voor de andere baan wordt aangenomen, zou dat super zijn! Zo niet, kijken of ik de vakantie uren op kan nemen en anders maar (nog langer) op mijn tanden bijten.

@Debby82; zie eerdere post over mijn vakantie uren ;)

@Marieke3; Bedankt voor de info!

Ik vroeg me voornamelijk af, of het wel kon. Per direct ontslag indienen of dat hier allerlei regels aan gekoppeld zijn. Ik zal HR hier eens over bellen..

Deel Deze Pagina