wat vinden jullie van deze tekst

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wat vinden jullie van deze tekst, niet de inhoud maar de tekst! want daar zijn verschillende meningen over en daar gaat het hier niet om.

iemand die ik ken probeert een collumn te schrijven maar heeft dat nog nooit gedaan vandaar de vraag!

Vaak hoor je dat er in de zorg dingen gebeuren die niet kunnen. De werknemers in de zorg ontkennen vaak alles, maar ik niet! Als leerling in de zorg, kan ik jullie vertellen, er gebeurd meer dan wat jullie zien.

Steeds sta je weer met je open mond, wanneer een bel gaat, een zorgvrager die ooh zo nodig naar het toilet moet, maar de verzorgende die met een harde stem zegt, ik zit nu aan de koffie ik ben er over 15 minuten.
    Waar ik de eerste keer erg van schrok, was op het moment dat er werd gezegd, maar u heeft toch een luier aan… Dan nog niet over de privacy gesproken, want in sommige huizen is het vaak zelfs nog te moeilijk om een gordijntje te sluiten.
    Als we dan nog eens kijken naar de fouten die er gemaakt worden met medicijnen, en dan niet over hoe vaak ze vergeten worden, maar dat ze bij een dementerende met een heel gevecht gedwongen toegediend worden. Met 2 of zelf 3 verzorgende. En dit dan vaak zelfs voor eigen belang.
    Respect weten ze ook niet allemaal wat dat betekend, want schreeuwen en een zorgvrager de les lezen, hebben ook niet alle verzorgende moeite mee.
    Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar waar het mij dan om gaat… Waar zijn we mee bezig! hoor je niet in de zorg te werken omdat je om mensen geeft?
    Voor het geld hoef je het niet te doen, ik denk dat je dit werk moet doen, omdat je graag iets wil bereiken.
    Van een goede zorgverlening bieden, tot een gezellig gesprekje.
    Van een lekkere wandeling naar goede hulp. Er voor de mensen zijn, op een manier dat ze ook iets aan je hebben. Je wilt toch niet dat de mensen het als een straf zien om hier te wonen? Want dit hoor ik vaak, waarom wordt ik gestraft…

2. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    om eerlijk te zijn, vind ik het niet leuk lezen.. sorry.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook niet zo lekker lezen.

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Nee ik ook niet, het loopt niet soepel op de een of andere manier.
    Wat "kinderlijk" ook....

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Sorry maar nee... het leest niet erg makkelijk weg, vertelt niet zo veel nieuws en er staan ook nogal wat spelfouten in :(

Tweede poging? Veel succes!

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    eens met bovenstaande mama's.

het leest niet lekker weg en springt nogal van
    de hak op de tak.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vind het ook niet lekker lopen.
    Vooral bij het zinnetje " Respect weten ze ook niet allemaal wat dat betekend, want schreeuwen en een zorgvrager de les lezen, hebben ook niet alle verzorgende moeite mee." begint het heel erg te struikelen.
    Misschien moet dit "verhaaltje" wat uitvoeriger verwoord worden. Met iets meer zinnen hetzelfde vertellen zeg maar. En iets minder "alles is verkeerd"
    Op de een of andere manier moet de lezer tot die conclusie komen voor dit gezegd word in de column zelf.
    Succes iig!

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    thanx voor de antwoorden :( haha

helaas volgende keer beter

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb weinig toe te voegen en ga met de rest mee!

10. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Volgens mij leest het vooral niet zo lekker door de volgende punten:
    - De zinnen zijn erg lang. In sommige zinnen staan 2 a 3 komma`s. Als deze zinnen worden gesplitst in 2 of 3 zinnen leest het al makkelijker.
    - Misschien iets vlottere zinnen maken. Daarnaast zou ik er meer een grappig stukje van maken met een serieuze ondertoon. Nu komt het hele stuk heel negatief op mij over. Dat is ook wel de bedoeling, qua inhoud. Maar door het een positieve draai te geven met een geintje leest het al veel makkelijker.

Hopelijk heeft zij hier wat aan!

11. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Misschien kunje ThunderAngel vragen om hulp :D :D

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het is ook alleen maar negatief, zulke dingen gebeuren, maar er zijn ook een hoop verzorgenden die het hart wel op de goede plaats hebben, het roept bij mij daarom teveel negativiteit op waardoor ik afhaak zonder het uit te lezen, het is te ongenuanceerd en te prekerig, de schrijver zet zich zelf te veel erboven!

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik vind het niet prettig om zoiets te lezen.
    Als deze collum in een blad zou staan zou ik m acuut overslaan.
    Ik ken genoeg mensen die in de zorg werken en zelf heb ik er ook in gewerkt en heb dit trouwens nooit zo meegemaakt.
    Vind het meer een drama verhaal dan een collum dat je gezellig wegleest met een bakkie koffie.
    Ik vind dit eerlijk gezegd geen collum

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Leest niet lekker weg, zinnen lopen niet en het barst van de fouten.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry vind het ook niet prettig lezen, vind het ook op een manier geschreven dat het van een 17 jarige kan zijn. ( wil hier niemand mee beledigen haha)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind het eerlijk gezegt ook niet veel aan. Het lijkt niet eens echt op een column, maar meer op een tja... waar het wel op lijkt?
    Geen idee eigenlijk. Het leest ook niet lekker weg.

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind het ook vreselijk lezen. Alsof ik een of ander klaagverhaal lees. Zal mede door de inhoud komen ben ik bang. Dit is denk ik ook een moeilijk onderwerp om meteen als collumn mee te beginnen.

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Vind het ook niet echt lekker lezen, sorry. Het is niet pakkend. Een lezer moet eigenlijk in de openingszin al nieuwsgierig gemaakt worden en hierbij heb ik juist het tegenover gestelde.

19. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik viel er bijna van in slaap..
    onwijs lange zinnen met veel kommas,
    en ja alleen maar negatief...

en inderdaad niet echt pakkend zal maar zeggen..

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja, dit bedoelde ik dus ook met "kinderlijk" geschreven. ;)

Deel Deze Pagina