Ik baal :x. Ik heb nog nooit een gaatje in mijn tanden of kiezen gehad en nu zijn er vorige week foto's gemaakt door de tandarts en daarop hebben ze een gaatje gespot tussen 2 kiezen. Nu moet dat natuurlijk gevuld worden en ik vind het echt doodeng . Op mijn werk werd al gezegd dat ik een verdoving moest nemen, maar dat geprik met zo'n naald in mijn mond zie ik al helemaal niet zitten. Om nog maar te zwijgen over dat vervelende verdoofde gevoel dat je naderhand hebt. Iemand hier ervaring met het vullen tussen 2 kiezen? Doet het echt zo'n pijn? *JANK*
Ik had laatst precies hetzelfde. En na de bevalling ben ik voor alle pijn bang. Ik heb gekozen voor een verdoving en heb de prik bijna niet gevoeld. Het is me voor 1000% meegevallen.
Ik kies toch echt altijd voor verdoving, ik wil niks voelen. Ik heb ooit een poging zonder gedaan en ik vond dat echt pijnlijk, ondanks dat het maar een klein gaatje was.
Ik heb vorige week nog gaatjes laten vullen (uiteraard onder verdoving bij mij ), maar die prikjes vind ik totaal niet erg. Ben anders veel te bang dat ik wel wat ga voelen! Heb nu alleen juist last van mijn kies, daarvoor voelde ik niks van een gaatje, nu last met kauwen en als er koud drinken tegenaan komt is niet fijn
Dat heb ik ook ja, nooit last gehad, maar nu kan ik er niet op kauwen. hopelijk trekt dat snel weg! Hier is het nu al een maand geleden, maar dat schijnt te kunnen met de vullingen van tegenwoordig..
ik zou er maar wel wat aan doen. Ik had het ook en ben door mijn eigen tandarts al een paar keer met een spoeling naar huis gestuurd omdat ik zwanger ben. Gisteren ging ik echt door de grond van de pijn en kon hem natuurlijk niet bereiken. Ben dus naar de noodtandarts gegaan zat er een dikke ontsteking. Verdoving en boren geen pijn gehad maar daar voor echt mega erg kon helemaal niets hebben.
Ik heb het enkele weken terug gehad op 2 plaatsen. Wel verdoofd. Eerst kreeg ik een pasta die voorverdoofd en toen de spuitverdoving. Boren deed daardoor geen pijn. Ze boren gewoon net zoals op de vlakke kant van bovenaf. Dan een bandje om je tand en dan vullen, zo plakken beide tanden niet aan elkaar. Het boren op zich duurde maar iets van 10 seconde. Vullen duurt langer. Wel een week niet kunnen kauwen op één van beide plekken. Het is nog wat gevoelig soms trouwens. Mijn laatste gaatjes waren 15 jaar geleden of langer, dus ik weet niet wat het verschil is qua pijn. Toen geen kauwpijn gehad trouwens.
Het ligt bij mij aan de tandarts... De ene tandarts doet het niet zonder verdoven en de andere tandarts zegt: als het pijn doet, steek even je hand op, want dan verdoof ik je. Zo heb ik al zo'n 6 kiezen zonder verdoving laten vullen en 2x een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving gehad. Tja, prettig is anders, maar als ik heel eerlijk ben, lig ik er niet wakker van. De verdoving voel je ook wel heel eventjes en ik vind het lamzakken-gevoel in mijn wang naderhand niet prettig. Net alsof ik een beroerte heb gehad ofzo met een scheef gezicht, nee, dan maar liever zonder
No way dat er hier geboord word zonder verdoving Echt, ik ben als de dood voor de tandarts en voor pijn. Zelfs met verdoving lig ik half hyperventilerend te trillen in die stoel te wachten op pijn. Prik is niet altijd grappig maar is echt maar zeeeer kort dat je dat voelt. Ik vind het hetzelfde voelen als dat je even je nagel in je tandvlees drukt. Ik zou het wel laten doen, met verdoving. Als het verdet gaat dsn krijg je er last van of moet je op den duur misschien en wortel kanaal behandeling. Ben je verder van huis.
Ik hb dan wel geen gaatjes tussen mn kiezen gehad.. Maar wel 4 normale ofzo En nirmaal gesproken.. Als het gat dus niet heeel diep ies oid doet het echt geen pijn... Ik schijt in mn broek maar ik neem noooit een verdoving want dat vind ik nog veel enger... En het boren doet echt geen pijn, hoogstens wat irritant... Maar dat is alles Mensen doen er altijd heel spastisch over vind ik... Je moet maar een verdoving nemen bla bla waarom zou je dat doet als het geen pijn doet... Probeer het dus eerst zonder zou ik zeggen en als t wel pijn doet(waar ik niet vanuit ga) kan je altijd nog een verdoving nemen
Ik heb zelf alleen gaatjes in de tanden zelf gehad. De spuit doet niet zeer vind ik. Heb er oa toch zat gehad. 1 keer eentje in het tandvlees en zelfs die deed niet zeer. De vorige tandarts die ik had zette zo en deze wrijft er eerst iets op. Geen idee wat, kan het niet zien haha! Misschien dat dat al extra verdooft ofzo? Maar bij geen van beiden heb ik ooit last gehad. Toen vullingen vervangen moesten worden had ik een gekneust gevoel erna, maar dat was zo over. Mijn man heeft wel een keer een gaatje gehad tussen twee tanden. Heb hem er verder niet over gehoord, dus zal ook meegevallen zijn. Je wang voelt altijd wel alsof het hangt, maar als je dan in de spiegel kijkt zie je meestal verder geen verschil (bij mezelf tenminste niet). Of het moet meer aan de voorkant zijn, dan hangt het een klein btje. En geen warm drinken tot het uitgewerkt is, want je kan niet voelen of je je mond verbrand. Plus het kan er ook zo uitlopen, ook zo leuk. Maar na een paar uurtjes is het alweer uitgewerkt. Maar komt goed hoor! Valt allemaal reuze mee! En ik was dus iemand die letterlijk met zweet in de handen en tranen gereed vroeger naar de tandarts ging.
Gaatjes vullen doet alleen pijn als het in de buurt van de zenuwen zit Ik laat daarom altijd vullen zonder verdoving als het niet bij de zenuw zit, want het boren duurt maar een paar seconden en vullen doet geen pijn. Verdoving daarin tegen is na een paar uur pas uitgewerkt en ik vind dat een verschrikkelijk gevoel. Zit het dicht bij de zenuwen dan laat ik wel een verdoving zetten, maar is tot nu toe nog niet voor gekomen.
Hier altijd gaatjes vullen zonder verdoving. Jaren geleden mijn verstandskiezen onder verdoving laten verwijderen. Ik vond het zetten van die verdovingsprikjes in mijn tandvlees zo pijnlijk dat ik de assistente uit reflex bijna een mep heb verkocht . Sindsdien probeer ik het eerst zonder verdoving. Trek ik het niet, dan kan het altijd nog verdoofd worden.
Ah, gelukkig ook wat reacties over boren zonder verdoven. Dank! Ik ga als ik moet eerst maar eens overleggen met de tandarts, want ik heb echt nog 0 ervaring met boren.
Ik heb vandaag 12 prikken gehad. Het viel reuze mee. Liever dat dan pijn. Maar ik snap dat je erover inzit, dat heb ik ook altijd vantevoren. Als je een goede tandarts hebt valt het echt reuze mee allemaal. Sterkte!
Voorheen nam ik nooit een verdoving bij boren. Dit omdat ik dacht dat de verdoving veel zeer zou doen. Heb snel gaatjes dus ook al vaak vulling gehad. Tijdje geleden voor het eerst met verdoving gegaan en niets van gevoeld. Het ligt er bij mij aan hoe diep het gaatje zit of ik een verdoving neem of niet.
Hier had ik tot 2 jaar geleden nooit gaatjes...!! Maar ineens zaten er een paar.... hele kleintjes... maar toch... En de meeste waren tussen 2 kiezen in. Ik neem wel altijd verdoving. Maar ben ook echt een schijterd voor de tandarts. Volgens mij is het zo dat witte vullingen altijd gevoelig blijven! heel vervelend.... Soms lijkt het dan net alsof er weer een gaatje zit, terwijl er niks zit. Heb er nu ook 1 in een verstandskies... een kleintje... maar die laten ze natuurlijk zitten tot het erger word en de kaakchirurg um eruit kan halen denk ik....
overleg het idd even met je tandarts, je kan natuurlijk ook afspreken dat hij eerst begint, en als het niet gaat dat je dan alsnog een verdoving krijgt. zo gaat dat bij ons in de praktijk vaak genoeg, geeft niks! [ik ben tandartsassistente] als ik zelf een gaatje heb, laat ik het zonder verdoving doen, ik vind boren en vullen geen pijn doen, alleen een beetje vervelend. maar ook de verdoving, als ze het goed doen, doet het prikje ook eigenlijk geen pijn! wat wel erg naar is, is die in je verhemelte. susses ermee, het zal je echt heus meevallen!