Per ongeluk mucoangin zuigtablet ingenomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flinnk, 10 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flinnk

    Flinnk Nieuw lid

    10 mei 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi, ik ben voor het eerst zwanger. Nu 11 weken via IUI en dus dolgelukkig!

    Ik heb al een paar dagen een griep te pakken en de keelpijn was vannacht zo erg dat ik een zuigtablet heb genomen.
    Ik heb op de verpakking gekeken en zag niks staan over zwangerschap en heb hem slaapdronken zo genomen.

    Nu zag ik vanochtend in de bijsluiter dat dit dus niet mag!
    Wegens de stof, Ambroxolhydrochloride . Al helemaal niet in de eerste 3 maanden, het laat me niet helemaal los en klinkt zo eng.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    53
    19
    8
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar het lijkt me dat 1 tablet niet zoveel kwaad kan als je het daarna niet meer doet. Maar snap je zorgen hoor, ik zou gewoon even bellen met je verloskundige of gynaecoloog zodat je gerustgesteld kan worden.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.850
    26.423
    113
    Vrouw
    Lareb:
    Er is één studie naar het gebruik van ambroxol in het eerste trimester van de zwangerschap. Er werden bij bijna 350 kinderen niet meer afwijkingen gezien dan bij de controlegroep. Ook was er geen hoger risico op specifieke afwijkingen (2). Dit is echter nog te weinig informatie om een goede inschatting te kunnen maken over het risico op aangeboren afwijkingen. Verder is er onderzoek naar het gebruik van ambroxol in het 3e trimester.(3,4) Er zijn geen aanwijzingen voor nadelige effecten.
     
  4. Flinnk

    Flinnk Nieuw lid

    10 mei 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Dit heeft me echt gerustgesteld. Het klonk zo eng dat ik er van schrok.
    Bizar hoe je normaal met vanalles zo doen to earth kan zijn maar tijdens de zwangerschap kan ik behoorlijk onzeker zijn.
    Nogmaals bedankt! :)
     

Deel Deze Pagina