help .. onze dochter at een maand geleden twee boterhammen met het gemak op. ik deed er dan leverpastei of smeerkaas op. ik las ergens dat het helemaal niet goed is om zoveel van dit spul te geven dus wilde wat anders. ze wil nu dus helemaal niks op haar brood. ze slaat elke boterham uit mijn handen en zelf laten doen is alleen maar spelen met eten. ze wil alleen smeerkaas of pastei. wat nu? en wat doen jullie op de boterham bij een kind van 10 maanden?
jam.... maar moet je dochtertje niet gewoon wennen aan iets anders op brood??? mijn zoontje vond in het begin smeerkaas echt raar om in zn mond te hebben en nu smult ie ervan!!!
Met 10mnd kregen ze die beide nog lang niet. (Smeerkaas met 1,5jaar en leverworst pas na 2 jaar en zelden) Met 10mnd: - boter - appelstroop - jonge kaas - gebraden kipfilet - geprakte banaan
Dochterlief krijgt hier vaak alleen boter (vindt ze ook het lekkerst). Soms doe ik appelstroop, pindakaas, jonge kaas of de smeerbare la vache qui rit op het brood maar daar eet ze niet meer dan een paar stukjes van. Ik weet dat ze op het kdv wel smeerkaas en leverpastei krijgt dus doe ik het thuis niet.
zonnaura jam, champignonpate van zonnatura, appelstroop, jonge kaas, la vache qui rit smeerkaas en gewoon roomboter of een keer helemaal niets
Hier in de eerste 'broodmaanden' alleen maar boter op brood gedaan... Inmiddels eet ze smeerkaas (la vache qui rit), smeerworst, jonge kaas, kip/kalkoenfilet, stroop, jam.
Onze dochter at tot 11 maanden alleen boter op de boterham en soms een beetje appelstroop.. Misschien eens een volkorencracker proberen ipv brood?!
Onze dochter eet ook vaker smeerkaas en smeerworst dan wat anders (smeerkaas voor kids en bob de bouwer smeerworst, dat dan wel) Ze lust geen zoete dingen, geen jam, pindakaas, appelstroop en heel soms hazelnootpasta maar meestal wil ze daar niks van weten. En hier is dat geen kwestie van wennen aan beleg geweest. Wel eet ze jonge kaas en kipfilet maar dan eet ze het beleg eraf en wil dan het brood niet meer hahaha Nou ja, in ieder geval, vind ik het niet zo heel erg dat ze vaak smeer kaas/worst eet.
Dusver enkel margarine op brood. Ze eet haar broodje super goed dus ik zie nog geen rede om iets anders aan te bieden. Misschien kun je jam of geprakt fruit proberen?
Roomboter. Vanaf 8 a 9 maanden tot nu: jonge kaas geitenkaas roomkaas huttekase appelstroop tahin (sesamzaadpasta) geprakte banaan/avocado vanaf 1 jaar biologische pindakaas (geen suiker) Meestal krijgt hij eerst gewoon roomboter en evt een tweede boterham met beleg.
Hier ook vaak alleen margarine op brood, maar soms ook roomkaas naturel, jam zonder suiker, jonge kaas (kan ook gesmolten, dan valt het niet van de boterham af) appelstroop en op het kdv smeerworst/smeerkaas. Het maakt hem tot nu toe niet echt uit wat erop zit, hij eet alles wat je voor z'n mondje houdt (hij is vandaag precies 9 maanden)