ICSI in Nederland

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rick2013, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rick2013

Rick2013 Nieuw lid

16 okt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Mijn vriendin en ik zijn omdat het niet via de natuurlijke manier wil lukken bezig met een ICSI traject. Een tijdje terug heb ik een TESE behandeling ondergaan (de 3 buisjes die ze daar uitgehaald hebben, zijn ook ingevroren in R'Dam) in het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam, en daar werd mij verteld dat de verdere behandeling absoluut alléén kan in België, omdat het in Nederland niet zou mogen.

Nu ben ik op internet aan het zoeken geslagen en heb dus twee ziekenhuizen gevonden die wel ICSI behandelingen uitvoeren. (Nijmegen en Amsterdam).

Heb ik hier iets totaal gemist of is het tegenwoordig wél mogelijk om een ICSI behandeling in Nederland uit te laten voeren.

WIj hebben al een afspraak in België gehad (Antwerpen), maar als de behandeling in Nederland kan zou dat een stuk makkeijker zijn.

Alvast Bedankt!

2. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hoi Rick,
    Een gewone ICSI behandeling kan gewoon in Nederland hoor. Misschien ligt het anders ivm de TESE behandeling. Daar weet ik zelf niet veel of eigenlijk helemaal niets van af.

Wij hebben een 2e zoontje gekregen via ICSI via het Maasstad ziekenhuis en EMC in Rotterdam.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Beste Rick,

Je kan gewoon in alle ziekenhuizen in ned die ivf behandelingen doen, icsi behandeling volgen.

Weet alleen niet of dat TESE behandeling anders is?
    Je zou denken van niet want je hebt je rietjes toch?

Ben benieuwd hoe dat zit.

4. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor geen enkel probleem. Het is exact dezelfde manier zoals andere icsi behandelingen. Enkel het is niet vers zaad. Maar dat betekent niet dat de behandeling "anders" is..

Wel raar dat rdam niet icsi doet. Ze hebben toch ook de tese gedaan?

Succes!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou niet weten wat ze in Rotterdam bedoelen. Want zoals de meiden hiervoor al zeggen: ICSI is een hele normale behandeling in Nederland. Dat kan in heel veel ziekenhuizen, ook gewoon in het Erasmus. Tese wordt in Nederland gedaan, ook in combinatie met ICSI. Daar is niks vreemds aan... De behandeling wordt drie keer vergoed vanuit de basisverzekering.

Het enige wat ze in Nederland niet doen is Assisted Hatching (extra handeling om de innesteling te bevorderen). Maar in principe heb je dat niet echt nodig, zeker niet als je aan het begin staat. En PGD wordt alleen gedaan in Maastricht.

Beetje apart verhaal dus. Maar ik moet zeggen dat ik veel negatieve verhalen ken over het Erasmus, dus het verbaast me dan ook weer niet zo.

6. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    İk heb assisted hatching toegepast met icsi nr 1 en ben 31 jaar. Wij hebben er voor gekozen om het te doen ivm zaadkwaliteit manlief.

Komen immers van 0,00 dus wellicht in rick zn geval ook iets om na te denken, alleen doen ze het dus niet in Nederland helaas. Het buitenland "hatcht" er op los :)

7. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb een zoontje via ICSI vanuit maasstad en tp vanuit EMC rotterdam

Zou met tese toch ook moeten kunnen ? Gek..

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ICSI gedaan in het MCL in combinatie met het UMCG in Groningen.
    Een kennis heeft TESE + ICSI gedaan, ook in Groningen.

9. Rick2013

Rick2013 Nieuw lid

16 okt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad erg vreemd, maar ze hebben mij meerdere keren nadrukkelijk laten weten dat het alleen in België kon. Dat was volgens mij omdat 'het materiaal was verkregen was uit een TESE operatie'.

Ik ga morgen maar wat ziekenhuizen bellen om wat rond te vragen. :)

Bedankt alvast voor alle reacties.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heel vreemd... Ik zou overstappen naar een ander ziekenhuis, in Nederland wel te verstaan. ;)

11. Wat vaag.. Ik weet alleen dat ze in NL geen micro-TESE's doen, maar dat ze geen ICSI meer zouden doen na een normale TESE heb ik, net als iedereen boven mij, nog nooit gehoord.. Ik vind het ook erg vaag! Nu zijn er ook vrij veel negatieve verhalen bekend over het EMC, dus misschien is het sowieso geen slecht idee om een ander ziekenhuis te zoeken. Succes! :)

12. Damar

Damar Lid

14 aug 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees dit draadje op Freya er nog eens op na. Volgens mij klopt het gewoon wat TS zegt:

Open Forum Lees bericht

13. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    In amsterdam en nijmegen doen ze echt icsi naar een tese dus moet gewoon kunnen hier in nederland! Ik zou gewoon even rondbellen.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Vluchtig doorgelezen..Maar het zegt dus dat je alleen ICSI met TESE verkregen zaad mag doen in ned, in Nijmegen of Amsterdam.

Dat is wettelijk bepaald.

Vraag me af hoe dat dan zit het is toch jullie zaad? Maakt toch niet uit hoe dat verkregen is?

Deel Deze Pagina