Baby 4,5 maand doet buikspieroefeningen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Palmboompje, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik moet er zelf erg om lachen omdat het er zo komisch uitziet;

Ze zit in het wippertje en dan ineens doet ze haar beentjes omhoog en haar hoofdje naar voren, hoop gekreun & gesteun, net alsof ze buikspieroefeningen aan het doen is, ze wordt dan ook helemaal rood in haar gezicht :D

Weet iemand waarom ze dit doet (voorbereiding op iets wellicht?) of doet iemand anders zijn baby dit ook?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is reflex ze zou dat niet moeten doen vaak. A
    Anders gaan spieren zich afwijkend ontwikkelen.
    Laat het gewoon niet is beter.

Kind gaat zelfstandig tot zit via de zijkant: ligt op rug of kruippositie-handje op grond aan zijkand-draaien-zitten.
    Zitten vanuit liggend positie zoals we dat doen zeg maar sit ups doen ze veel later pas na 1 jaar

3. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien dat de voetjes ontdekt zijn en ze die probeert te bekijken/pakken?

4. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Huh?

Sorry maar dit doet ze uit zichzelf en ik kan dit moeilijk tegenhouden. Ja alleen als ik haar nooit meer in de wipper zet...

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

:( Hoe wil je dat tegengaan dan?

Eva doet dit al een maand of vier, zal ze straks flink afwijkend zijn.

Ts: hier is het vooral nieuwsgierigheid geloof ik, mevrouw ziet dan veel meer en wil absoluut niks missen. Ben jaloers op haar buikspieren. ;)

Edit; hier is het overigens niet zozeer in de wipper, vooral als ze plat ligt.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.489
    3.941
    113
    Vrouw
    Hier ook eentje van 4,5 maand die een sixpack aan het maken is ;)
    Rustig op schoot hebben is er niet meer bij, telkens proberen rechtop te gaan zitten en alles willen zien.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Haha, hier ook!!
    Ze heeft haar voetjes ontdekt en wil op schoot echt niet meer liggen, alleen nog maar zitten en alles in de gaten houden.

8. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Die van mij doet het andersom, die rekt zich steeds uit :/ Niet overstrekken maar echt rekken, handjes boven hoofd, ruggetje hol, zoal wij dat zelf ook doen.

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dit doet mijn dochter die één dagje ouder is ook! Wil echt alles zien en in het wippertje ligt ze zeg maar al te plat. Dus wil ze rechter zitten om te kijken en dan gaat ze ook van die buikspier oefeningen doen! Ook op het aankleedkussen trouwens :p

Geen idee waar piccolina het over heeft :( Bedoel je dat je niet het rechtop zitten moet stimuleren? Want dat zou ik wel snappen, je moet niet je te jonge baby continu laten zitten zonder goede steun want dat is idd niet goed.

10. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Deed mijn dochter ook op die leeftijd (rond 4 maanden).
    Ze ging echter pas vrij laat (exact 10 maanden) zelfstandig zitten. Dus echt oefenen was het niet denk ik ;)

11. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    die van mij met 10 weken traint ook al dr buikspieren zodra ze in de wipper zit haha.

12. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Bedankt voor jullie reactie's. Grappig om te lezen dat sommigen het ook doen of hebben gedaan. Het ziet er behoorlijk komisch uit, lijkt me niet dat ze ergens last van heeft.

Ze zal straks wel buikspieren hebben om jaloers op te zijn, kan mama een voorbeeld aan nemen! Die van mij zijn nog steeds een soort van slappe hap ;)

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Deed mijne ook vanaf het moment dat ze de wipper in ging, nu is ze bijna 1 en ik zie geen afwijking hoor..kan goed en mooi rechtop zitten zonder steun (ook al vanaf 6,5 maand..) dus..;)

Anders doe je met je meisje mee? :D

Deel Deze Pagina