hallo,, mijn zoon is nu 10 dagen oud en krijgt bv.. Nu heb ik zoveel melk uit mijn borsten dat hij maar 10 drinkt aan 1 borst en dan al vol zit.. kan dit? de 2e borst wil hij niet of aleen om te sabbelen.. Helaas komt hij daarom ook om de 2 a 2 1/2 uur voor zijn voeding.. ook drinkt hij heel gulzig en verslikt zich in de voeding waardoor hij gaat hoesten en er een beetje bv terug komt.. weet iemand raad
Dat verlikken had Joey ook last van, omdat ik enorme toeschieting had, en idd na 10 minuten verzadigd, maar wat voor raad wil je? 5 minuten aan de ene borst laten drinken en dan 5 minuten aan de andere? Ik heb met hetzelfde bijltje gehakt, en kon er eigenlijk ook weinig aan doen. Wel kolfde ik soms wat voor het voeden, omdat Joey er lui van werd dat het zo in zijn mond liep. Doordat er eerst gekolfd was moest hij wat harder werken
ik heb door teveel melk ook heel lang met maar 1 borst gevoed,.. ging prima,.. en dat kan makkelijk,. dat ie om de 2 uur komt is normaal hoor, hij is nog zo klein,. marno verslikte zich ook regelmatig, dan hield ik hem even recht op en dan kon ie weer verder,. je zou hem ook op je buik kunnen leggen en zn voorhoofd ondersteunen terwijl ie zo uit je borst drinkt,. dan kan het er bij jou niet zo hard uitlopen en krijgt hij minder snel wat binnen,.
Ik gaf ook 1 borst per keer hoor, dat is heel normaal. Als je 5 minuten uit de 1 en daarna 5 minuten uit de ander laat drinken, heb je kans dat je kindje de achtermelk niet krijgt en die is juist zo belangrijk voor de groei. Je kan voor het voeden even de druk van je borst masseren, zodat je melk wat minder toeschiet. Niet teveel gaan kolven van te voren, daar krijg je op den duur alleen maar meer productie van. Je zit nu juist in de weken dat vraag en aanbod op elkaar afgestemd moeten worden, probeer daar niet teveel in in te grijpen..