Per ongeluk wat verkeerds gegeten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door metans, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Ik heb een paar keer onbewust magere kwark op van de AH eigen merk. Alleen nu zag ik eigelijk pas dat het niet gepaustiteerd was. Nu maak ik me zorgen. Heb geen grote hoeveelheden op maar toch.
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Zou me niet te veel zorgen maken, ik wist in het begin niet dat ik toch zwanger was (nadat verloskundige had gezegd dat ik een miskraam had gehad) en heb toen een aantal leer alcohol gedronken. Je voelt je schuldig, maar je kunt er niks meer aan doen dan in het vervolg opletten :) ik wist trouwens niet dat de magere kwark niet gepasteuriseerd was....
     
  3. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik bedoel het niet verkeerd maar ik denk dat de stress die je om alles hebt "erger" is dan een keertje een schaaltje kwark eten.

    Kom overal topics van je tegen dat je super ongerust bent.
    En ja, ik weet van je geschiedenis maar dit lijkt me echt niet fijn voor jou en je kleintje.
    Krijg je hulp hierbij van je verloskundige?
     
    Mila27 en Sado vinden dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    In kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de magere kwark van de Albert Heijn niet gepasteuriseerd is. Staat dat er echt op? Of staat er niet op dat het gepasteuriseerd is en trek jij daarom de conclusie dat het niet zo is?

    En als het wel zo is. Je kan er niets meer aan veranderen. Dus laat het los en laat de kwark voortaan staan.
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    "Hebt u per ongeluk een stukje rauwmelkse kaas gegeten tijdens uw zwangerschap? Dat is geen reden voor paniek. Het risico op een listeriabesmetting is gelukkig heel erg klein.
    • De risico's zijn het hoogst bij onvoldoende verzuurde verse kazen en bij zachte kazen zoals brie, roquefort, gorgonzola, camembert, mozarella enzovoorts.
    De risico’s worden lager ingeschat in verzuurde verse kazen, halfharde kazen, boter en room aangezien groeimogelijkheden van de ziekteverwekkers daar beperkt zijn.
    • Voor harde kazen en karnemelk worden geen specifieke risico’s geïdentificeerd."

    Kans op besmetting is dus al heel erg klein en bij verzuurde verse kazen, zoals kwark, nog kleiner. Geen paniek dus!
     
  6. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Kwark van de AH is niet rauw melks
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Kwark is bij mijn weet gewoon gepasteuriseerd.
     
    Simmy vindt dit leuk.
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    In een Nederlandse supermarkt mogen geen producten verkocht worden van rauwe melk. De kwark van de AH is wel degelijk gepasteuriseerd, geen zorgen dus.
     
    Simmy vindt dit leuk.
  9. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Er zijn zowiezo bijna geen producten die niet gepasteuriseerd zijn in onze supermarkt en al helemaal geen kwark van de ah..
     
  10. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    De kwark van de AH mag je gewoon eten, ik eet ‘m zelfs dagelijks. Producten met rauwe melk koop je in Nederland over het algemeen alleen rechtstreeks bij de boer.
     
  11. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dit is niet waar hoor. Je kunt bij de ah parmesan kopen met rauwe melk. Bij de Plus ook.
    On topic: kans op besmetting: 0,0003(...)%
    Zo'n besmetting kun je ook oplopen van niet goed gewassen sla, een spiegelei of een vieze vaatdoek. Begin van de zwangerschap (kon er gewoon niet aan wennen dat het eindelijk zover was) heb ik zonder er bij na te denken ook wat rauw melkse kaas op in een restaurant. Gelukkig niets aan de hand tot nu toe.
    Een besmetting komt echt heel zelden voor!
     
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Jazeker mag daf wel, het moet er alleen duidelijk op staan dat het van rauwe melk gemaakt is.
     
  13. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Is het echt niet gepasteuriseerd of staat het er niet op? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze kwark met rauwe melk verkopen in de supermarkt.
     
  14. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat is gek, ik weet niet anders dan dat dit voor Nederlandse supermarkten verboden is om producten van rauwe melk te verkopen.
     
  15. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat is een harde kaas die 22 maand gerijpt heeft, daar zit gelijk ook het verschil qua risico en daarom mag zoiets inderdaad wel. Maar rauwe melk op zich en verse producten ervan mag alleen verkocht worden waar de melk ook 'gewonnen' wordt.
     
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee hoor , boerenkaas is bijvoorbeeld vaak rauwmelkse kaas, gewoon in t schap bij de supermarkt , net als sommige Franse kazen ( zachte)

    Het moet duidelijk vermeld staan op de verpakking
     
  17. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Is ook een harde en gerijpte kaas. Maar goed, wat ik bedoel zeg ik denk ik verkeerd want het komt duidelijk anders over
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee hoor camemberts en brie soorten zijn zachte kazen, het Mag echt
     
  19. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Als het rauw melks is staat dit er altijd op. Als er niets over op staat kan je het met een gerust hart nemen.
    Ik Heb gisteren nog lekker zachte kaasjes gegeten. Gewoon verpakking lezen
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tijdens mijn tweede zwangerschap haalde ik iedere vrijdag oude boerenkaas bij de kaasboer, ik wist toen echt niet dat het van rauwe melk was, maar goed ook ;)
    Kerngezonde dochter van nu 13 jaar.

    Kwark van de AH is niet van rauwe melk, komt gewoon uit de fabriek.
     

Deel Deze Pagina