Hey, vooralsnog gefeliciteerd... Dan nu mijn kant; Ik vind het gewoonweg dom. Echt gewoon dom om zonder voorbehoedsmiddelen sex te hebben, vooral al zo snel na de bevalling. En je dacht dat je nog niet ongesteld was geworden en het daarom wel kon?Heeft de VK je dan nooit gezegd dat je ook VOORDAT je weer ongesteld wordt gewoon vruchtbaar bent? je bent direct na je bevalling gewoon weer vruchtbaar, heeft totaal niets met je menstruatie te maken. had je zelf ook wel kunnen bedenken toch?. Ik snap dat je bang bent voor alles, en dat je het liever niet weg wilt laten halen, maar denk eens aan je lichaam. Nog aan het herstellen van alles, nog vol met hormonen en nu alweer zwanger. Zo ontzettend slecht voor je lichaam, je bekken, je baarmoeder en alles. Ik heb respect voor je als je het klaarspeelt en je het lichamelijk én geestelijk aankan en dat zal je ook vast wel lukken, dat weet ik zeker,maar dit neemt niet weg dat ik het echt dom vind. Succes meid. Edit: Ik vind JOU dus niet dom, ik vind de situatie gewoon dom.
Ten eerste wil ik je feliciteren met je zwanergschap en ik geloof meteen dat je geschrokken bent. Ergens heeft devilchase natuurlijk een punt maar dat gaf je zelf ook al aan in je begin post, dus ik geloof niet dat het enig nut heeft om zo over je heen te walsen en je dom te noemen. Je ziet het gebeurt niet alleen jou maar wel meer dames. ik hoop van harte dat je een fijne zwangerschap mag hebben en er een geweldig leuk en vooral gezond kindje aan over gaat houden. Succes!
lees eens beter, ik noem HAAR niet dom, ik zeg dat ik HET dom vind. En als ik al niet eens meer gewoon mn mening kan geven, waar is het dan een forum voor. Moeten we dan altijd aardig, lief en oprecht medelijden met iemand hebben. Ik ben gewoon eerlijk. En dan zeg ik het nog gewoon normaal ook.
Het dik gedrukte is er dus later bij gezet, maar wat ik met scheef heb gearceerd stond er eerder al, daarop is mijn reactie gebaseerd ik lees dus echt heel erg goed En tuurlijk mag jij eerlijk zijn maar daarmee ik ook, dus mijn reactie is net zo prima als die van jou
Hey Devilchase, Ik kan wel tegen kritiek hoor, dacht ff amaai, heeft die een slechte dag of zo? haha, maar ben blij dat je mij dus niet dom vind.. Zou het zo slecht zijn voor je lichaam denk je? Ik vroeg me dat n.l ook af. Maar langs de andere kant: in vele culturen zijn voorbehoedsmiddelen niet toegelaten en hebben vrouwen constant beebjes, dus ja...? Ik ben nu 25j en dat is de ideale leeftijd om kids te krijgen heb ik dikwijls gelezen, daarna gaat het redelijk snel bergaf met de kansen en de kwaliteit van het vruchtje, niet dat elke oudere vrouw 'slechtere kansen krijgt of kindjes met een handicap of zo he natuurlijk. Het is idd dom, heb ik ook gedacht en ik schaam me er dan ook ergens voor hoor, een vrijpartijtje is zooo gedaan en dan krijg je er ineens een kindje voor in de plaats! De natuur zit raar in elkaar he. Eerlijk gezegd dacht ik dus echt wel dat je eerst ongesteld moet worden eer je terug een eisprong kan hebben..verkeerd gedacht zeker?
Bedankt mamalieske , tja de apothekeres zei het ook al dat ze dat steeds meer en meer hoort, dat vrouwen per ongeluk terug snel zwanger raken, ben dus zeker niet de enige he!
hoi sharpeizoe, allereerst gefeliciteerd met je 2e zwangerschap! kan me voorstellen dat het even schrikken is omdat het niet gepland was, maar gelukkig heb je nog 9 maanden de tijd om eraan te wennen! Ik ben zelf 4 maanden na de bevalling gepland zwanger geraakt wij hadden meteen alweer kriebeltjes, en het was ronde 1 meteen raak. Dat was wel een verassing , maar we zijn er superblij mee! Tuurlijk zal het wel even zwaar zijn straks de beginperiode met 2 kleintjes, maar ook dat is gewoon wennen, komt echt allemaal wel goed hoor. Het zal met de jaren steeds makkelijker worden, en ze hebben zoveel aan elkaar. Er zijn ook genoeg voordelen hoor, je kleintje slaapt nu nog veel dus kan jij ook je rust nemen waar je dat nodig hebt als de kleine slaapt. En je kleine loopt straks nog niet dus je hoeft er niet met je dikke buik achteraan te hobbelen gewoon positief denken. Over het lichamelijke, ik denk dat dat per vrouw gewoon heel verschillend is hoor, niet teveel naar die horror verhalen luisteren want zo hoeft het bij jou helemaal niet te gaan. De een is sneller hersteld als de ander, en de een heeft ook een betere zwangerschap gehad als de ander. Ik voelde me 2 maanden na de bevalling alweer super, en na 4 maanden gingen wij er dus weer voor. Ik had ook mijn vraag hier bij de verloskundige gesteld, of het extra risico's met zich meebrengt om snel weer zwanger te raken, zowel voor jou als de baby, of de bevalling of zwangerschap. Maar helemaal niet dus! Het antwoord wat ik kreeg: je kunt alleen wat meer moe zijn dan normaal en je hebt wat meer kans op ijzertekort. Dus ik zou zeggen, lekker genieten!
Zo dat is best wel snel maar wel leuk toch. Wel schrikken natuurlijk zoiets verwacht je niet 1, 2, 3 Je moet maar zo denken het begin is altijd zwaar zeker als ze nog piepjonge zijn maar het is leuk als ze wat ouder worden , je kindjes hebben ongeveer dezelfde leeftijd en hebben dan erg veel aan elkaar laat andere maar lullen
Jeetje meid, wat een verhaal! Toch van harte gefeliciteerd en ik weet zeker dat je dit aankunt. Je baby van nu is straks een maand of 11 en dan ben je veel zekerder van jezelf over hoe het moet met zo'n kindje. Probeer het gewoon toe te laten in je leven en praat er desnoods met een deskundige over, die je wat kan steunen in deze heel onverwachte situatie. Heel veel succes!
@ts: het lijkt me erg zwaar, maar je redt het vast! Je hebt idd de ideale leeftijd en het komt echt wel goed. Klein detail: idd, je hebt eerst een eisprong en dan kun je pas weer ongesteld worden.
Ik ben ook zo snel na de bevalling van Lieneke weer zwanger geraakt.En ik was aan de pil.Lieneke was ongeveer 2 a 2,5 maand oud toen ik zwanger raakte.Ik ben nu 14 weken zwanger en Lieneke is nog geen 6 maanden.Ik ben 30 maart uitgerekend en Lieneke is 12 april 2008 geboren. Dus ja,ik ken het.Ik heb er nooit over nagedacht om de zwangerschap te beeindigen.Het is niet gepland,maar wel net zo gewenst als Lieneke.Ik ben ook wel bang voor hoe dat straks moet met 2 kleintjes,maarja,anderen kunnen het ook.Met een tweeling heb je bv ook 2 kleintjes.Maar als Lieneke een moeilijke dag heeft,vraag ik me af of ik het straks wel kan.Zeker omdat ik geen hulp of wat dan ook hoef te verwachten van mijn moeder.(in het begin dan) Nouja,we redden het vast wel. Nog gefeliciteerd trouwens
tjee wat een verhaal gefeliciteerd! je kunt het best! hopelijk je lichaam ook dus geef het alle tijd en rust die het nodig heeft om deze zwangerschap goed uit te dragen! weet je familie het al? zo ja wat waren hun reacties...zou die gezichten wel eens willen zien haha... suc6!
Wat zeg je nu allemaal? Ik ben echt een heel stuk ouder dan jij en ik was in no-time zwanger. Het klopt dat de vruchtbaarheid afneemt als je ouder wordt, maar dat heeft niets te maken met een gezond kind. Ik vind het nogal shockerend hoe jij je uitlaat over "kwaliteit van het vruchtje" of "kindjes met een handicap"! Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt en dat het niet te zwaar wordt straks met een dikke buik en een jengelende baby ernaast. Ik heb geen meelij met je; als je niet precies wist hoe het zat met je vruchtbaarheid en je wou echt niet opnieuw zwanger worden, dan had je die man van je maar naar de drogist moeten sturen voor condooms!
ja dat is er later bij gezet ja, maar ik heb nooit ergens gezegd dat ik haar dom vind. Ik heb dat er alleen bij gezet om het te benadrukken.
ja en stel dezelfde vraag nu eens aan een gynaecoloog. Die verteld je leuk dat je een veel grotere kans hebt op baarmoederverzakkingen. Wat dus ook bij iemand hier in de straat is geweest, die is nu 23 en die heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen omdat ze in 3 jaar 3 kinderen heeft gekregen.
natuurlijk zijn er altijd extreme gevallen te noemen, en ik vind 3 kids achter elkaar dan ook wel anders als 2 kids achter elkaar. En ts is al zwanger, dus om nu met dit soort verhalen te komen en haar misschien erg ongerust te maken vind ik eigenlijk niet nodig. Er ook een heleboel mensen die snel kindjes achter elkaar krijgen, waarbij het allemaal goed gaat! en ik vind dit ook absoluut geen reden om een kindje weg te laten halen! Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij. Gelukkig begrijp ik van de ts dat dit kindje best wel gewenst is, het is alleen begrijpelijk even schrikken.
En toch moet ik Devilschase daar wel een punt in geven een zwangerschap is natuurlijk al een aanslag op je lijf, laat staan je weerstand! En een baarmoederverzakking is echt niets extreems! En ze zeggen niet voor niets 9 maanden op en 9 maanden af. Het zou mijn keuze ook echt niet zijn, zeker niet als ik even terug denk aan hoe ik me voelde en er uit zag na de eerste, poeh dat had ik echt niet getrokken. maar ja daar heb je nu weinig meer aan, het is nu zaak zo gezond mogelijk er door heen te komen of snel een keuze te maken, maar daar was je al duidelijk in een abortus is niets voor jou, prima hoor ik oordeel daar niet over. Maar weet wel dat het niet best ik voor je lijf en dat je de waarschuwingen wel degelijk serieus moet nemen en als je klachten krijgt die ook niet weg wuift.
Ja en na 2 kinderen moest ze al stoppen met zwanger worden omdat haar baarmoeder al niet meer goed was door de snelle zwangerschappen, dus na 2 kids was het ook al niet echt geweldig meer... en ja joh weet je wat, we vertellen alleen de positieve en leuke dingen en we vertellen alleen maar hoe blij we zijn en hoe leuk en geweldig het is! Laten we de nadelen niet vertellen en de eventuele risicos ook niet, want stel dat ze zich ongerust maakt, jeeetje. Ik vind het al helemaal niet kunnen om gewoon lekker blij te doen maar ondertussen weet ik bijna zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, ik ben alleen de enige die het gewoon zegt. Als iemand geen negatieve reacties wilt en geen risicos wilt horen, dan moet diegene geen topic aanmaken. Klaar. En nu hou ik me er verder wel buiten, mensen willen toch alleen maar leuke en blije positieve reacties lezen.
Ik ben hier ook helemaal niet om in discussie te gaan, het komt er alleen op neer dat ze TS al zwanger is, dus al die goedbedoelde waarschuwingen heeft ze niet veel meer aan. ALs ze nu zwanger wilde worden, was het ander verhaal, dan kon ze de dingen die gezegd zijn in haar beslissing meenemen. Of vind je dat ze het dan maar weg moet laten halen? omdat ze wat meer kans heeft op dit of dat? Ze zal er nu toch het beste van moeten maken, en in mijn ogen kun je dan het beste positief blijven, en niet teveel nadenken over wat er allemaal mis kan gaan, of waar je allemaal last van kunt krijgen , waar daar heb je toch niets over te zeggen, en je kunt het ook niet voorspellen.