Per ongeluk zwanger na 2maand na de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sharpeizoe, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En daar doet TS zelf ook helemaal niet aan mee he? (Zie mijn vorige bericht).

't Lijkt me een aanslag op je lijf en geest! Kan je nog zo mooi in de "perfecte vruchtbare leeftijd" zitten....wat als je een gecompliceerde zwangerschap blijkt te hebben en veel rust moet nemen en weinig belastbaar bent, waar blijft de baby dan?

Ik vind "bewust" snel weer zwanger trouwens heel iets anders dan "per ongeluk".

2. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Jeetje.. Meiden.. volgens mij wordt er om een mening gevraagt en niet over een oordeel.

Ts Gefeliciteerd meid! Dat natuurlijk als eerste.
    Snap heel goed dat het dubbel is en dat je erg van schrikt. Heb je het nu al een beetje kunnen laten bezinken? en wat zegt je vriend/man ervan? of heb ik daar over heen gelezen.

Doe wat je hart je ingeeft. Ik weet zeker dat je het kan net als meerdere mama's die in jou sitiuatie hebben gezeten of zitten.

Heel veel suc6 met welke keuze je ook maakt en een fijne zwangerschap

Liefs Esjuh

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben ook niet om in discussie te gaan ik vind het alleen gewoon dom.

Wedde, als dit een topic was geweest over een meisje die geen anticonceptie had gebruikt en dus zwanger was geworden, dat de reacties totaal anders waren? Terwijl het precies hetzelfde is. Maargoed.

En een ik zeg niet dat ze het moet laten weghalen, ik zeg wat ik er van vind en wat ze doet moet ze zelf weten.

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    TS, wat ik me wel afvraag eigenlijk is of de verloskundige het met je na de bevalling over anti conceptie heeft gehad.
    Hier was dat namelijk zowat het eerste dat me werd geadviseerd?
    Dacht toen nog van tjee moet dan nu al, voorlopig echt geen polonaise aan mijn lijf maareh...

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gaan we weer met "ja maar IK blablabla". Dat is toch geen argument? Daarbij zegt ze zelf al dat het niet voor iedereen zo geldt, maar ja, over het ALGEMEEN gaat de kwaliteit vrij snel achteruit. Ik weet zelf niet op welke leeftijd dit precies ligt, ik dacht zelf wel wat later dan 25 jaar, maar het is wel een feit. Dat jij dan vervolgens in no-time zwanger was, maakt toch niet uit? Het gaat om de trend. Dit is echt 'ik weet niet wat statistieken inhouden en betekenen'. En ja, de kans op een kindje met een handicap is vele malen groter als je ouder bent. Ik dacht dat iedereen dat inmiddels wel weet? De kans op complicaties is zelfs groter.

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou dan neem ik de statistieken even bij de hand van even als voorbeeldje kans op een kindje met het down syndroom:

De kans op een kind met down:
    20 tot 25 jaar kleiner dan 1 op de 1000
    26 tot 30 jaar 1 op de 1000
    31 tot 35 jaar 1 tot 3 op de 1000
    36 tot 40 jaar 3 tot 9 op de 1000
    41 tot 45 jaar 12 tot 36 op de 1000

zoals je ziet valt het risico op down dus best mee dus zoveel meer kans is er feitelijk echt niet!, TS had dus best nog 3 jaar kunnen wachten en zelfs dan is de kans nihil!
    Alles prima maar ik laat me niet als antiek afschilderen met mijn 29 jaar ;) en zeker niet af doen als minder vruchtbaar ;) of minder goed in staat een kindje op de wereld te zetten.

Vruchtbaarheid neemt meen ik pas af na je 30ste, en tot aan je 30ste is de gezondste leeftijd om kinderen te krijgen.
    Overigens is het nog maar de vraag of kinderen zo snel achter elkaar krijgen wel zo gezond is en of dat de kansen op complicaties niet alleen maar verhoogd.

Kijk TS is er zelf duidelijk over dit kindje komt, hoe dan ook ik ga er dus niet verder over oordelen, maar vraag me wel af of ze er zelf wel zo achter staat, vriendlief vind het wel handig snel uit de luiers te zijn, maar wat als vrouwlief het niet trekt de belasting komt namelijk op haar lichaam terecht ik vind het argument dus niet zo sterk.
    En tuurlijk gaat een vk je niet vertellen wat er niet goed aan is, die wil zo'n meid niet ongerust maken, maar feit blijft als het zo goed en gezond was waarom verteld een vk na de bevalling dan meteen over anti-conceptie?

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik had ook gehoopt dat je niet teveel negatieve reacties zou krijgen. Ik neem aan dat de Gyn je wel van voor naar achter zal voorlichten over de kansen voor dit en me dat. Maar zoals je zei, het is een mensenleventje wat je weg laat halen als je kiest voor een abortus.
    Mijn zus is na 3 maanden van de geboorte van no2 zwanger geraakt van nummer 3. 1 maandje later dan jou. Maar voor hun was het ook schrikken. In het begin was het flink aanpoten, ook omdat nummer 3 een slechte start had door meconium en niet oplettende artsen (het kwam dus niet door de zwangerschap dat hij zo ziek werd). Maar nu is de oudste 5 en de jongste 2 bijna 3 en 2. Ze zijn bijna uit de luiers, nummer 3 is goed opweg om zindelijk te worden. Maar het kan dus wel.
    Spreek er aub goed met elkaar en met de gyn over, ook wat betreft begeleiding tijdens de zwangerschap. Ik neem aan dat de gyn je nu wil blijven zien ipv je naar de vk te sturen, anders zou ik zelf bij de gyn blijven.

Verder, van harte gefeliciteerd met deze zwangerschap. Opnieuw is jou nieuw leven geschonken in je buik. Het is er niet zomaar gekomen idd. Maar ik begreep meer dan welkom. Ook veel sterkte gewenst. Geniet er wel van, niet vergeten ;)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jammer dat je berichten niet kunt verwijderen hier want nu heb ik een zinloos leeg bericht :p Tenzij ik nu wat nuttigs weet te vermelden maar dat valt ook een beetje tegen ;)

9. mirjamc

mirjamc Actief lid

6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Even hoor voor 'zogelukkig': die anticonceptie waar jij blijkbaar 100% op vertrouwd,is niet 100% 'waterdicht'...ik ben dus wel zwanger geworden door de pil heen.Ik zal het ook wel verkeerd gedaan hebben allemaal door waarschijnlijk de pil verkeerd gebruikt te hebben ofzo.Ik weet wel beter.
    En ja,de statistieken geven allemaal aan(en de gyneacologen ook)dat zwanger worden op latere leeftijd(over de dertig)meer kans op afwijkingen met zich meebrengt.Hoe ouder de moeder,hoe meer kans op afwijkingen.
    Ik vind het wel erg jammer dat als iemand zo'n topic opent als deze,dat sommige er bovenop springen om diegene af te kraken.Volgens mij vraagt ze om herkenning.Commentaar leveren dat moet kunnen,maar om nu bijna aan te sturen op een abortus?Vind ik echt veels te ver gaan.

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zogellukig had het over condooms toch?
    Ik weet nog dat wij het advies kregen de eerste maand de pil totaal niet te vetrouwen en condooms erbij te gebruiken.

En ik zie niemand aansturen op een abortus maar we zouden wel graag zien denk ik dat TS er goed over nadenkt wat de impact op je lijf/geest kan zijn.
    Daar zie ik niets verkeerds in.
    Better safe than sorry toch?
    Overigens gaf TS al duidelijk aan niets voor een abortus te voelen en ik geloof niet (als is een forum een machtig medium ;) ) dat wij haar mening daarover zullen veranderen.

Maar ik vind wel dat als voorstanders van "snel achter elkaar zwanger raken" en zo op jong zwanger raken uitspraken doen deze ontkracht mogn worden door de feiten die er zijn uit onderzoeken.
    Er is namelijk een hoop BS uitgekraamt dat niet onderbouwt is.

11. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Je hebt maar bij 1 middel 100% zekerheid dat je niet zwanger wordt en dat is bij algehele onthouding. Dus ook bij condoom en pil is er een kans op zwanger worden.

En verder had sharpeizoe dit topic idd niet geopend zodat wij allemaal kritiek konden uiten en discussies beginnen over van alles en nog wat. Laten we zeggen wat onze mening is over haar verhaal en voor andere discussies zijn er weer andere topic's.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier (en met de rest) ben ik het overigens helemaal mee eens hoor. Het ging mij er meer om dat de verhoogde kans werd ontkent en werd afgedaan met "ja maar IK". Dat laatste vind ik nogal storend aangezien het niet relevant is. Ik vind niet dat die verhoogde kans als argument moet worden gezien om zo snel mogelijk zwanger te raken te preferen (tenzij TS tegen de 40 loopt).

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als je niet op meningen zit te wachten van anderen, moet je niet op een forum komen. Zo simpel is dat.

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Daarom zei ik ook dat het topic geopend was om onze mening over haar verhaal te geven. Maar volgens mij werd er ondertussen weer over andere dingen gediscussierd die er bij haar verhaal niet toe doen. Kijk als je geen mening wilt, moet je het niet online zetten toch? ;)

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah op die manier. Ik snap je punt. Maar het is heel lastig om niet op elkaar in te gaan ;)

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Sowieso is de kans dan echt super klein, dat en de pil niet werkt in je meest vruchtbare dagen en dat bij toeval ook het condoom nog scheurt dan heb je echt heel veel pech..... of mazzal tis maar net hoe je het ziet.

Overigens vind ik een goed onderbouwde discussie geen probleem zolang de TS niet beledigd word er geen mensen aangevallen worden enz enz
    En stellingen op een goede manier onderbouwt worden, als iemand me dus kan aantonen dat we met zijn allen 9 weken na de bevalling weer zwanger moeten raken omdat we de perfecte leeftijd hebben en het geen kwaad kan, en dan bedoel ik echt geen kwaad kan voor je lijf....
    dat we echt met 26 jaar al zoveel kans krijgen op een gehandicapt kindje, onvruchtbaarheid en weet ik het niet allemaal.
    dan misschien vind ik dat je gelijk hebt en dan zitten we inderdaad een hoop tijd te verdoen aan deze discussie.

Maar ik laat mezelf en anderen niet vertellen dat je na je 25ste onvruchtbaar word en je gruwelijk veel kans loopt op een kind met een afwijking als dat niet zo is. Als je iets wilt zeggen moet het ook zinnig en waar zijn.

17. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik begrijp het ja (zouden hier de zwangerschapshormonen aan meewerken? :))

18. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ja Mamalieske, ook met jou ben ik het wel eens.

19. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Haha, tja we verzwijgen het nu niet hoor, hebben het direct aan de familie en vrienden verteld, maar wel een beetje met rode kaakjes :oops: , vooral omdat iedereen wist dat de eerste jaren er geen sprake zou zijn van een 2e beebje, maar iedereen reageert er zeer positief op.

20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Ik heb in ieder geval nooit gezegd dat iedereen zo snel mogelijk na de bevalling weer zwanger moet raken, bij ts is het nu eenmaal en die moet er maar het beste van maken.
    De discussie over leeftijd is weer een heel ander verhaal, ik vind dat geen argument om heel snel weer zwanger te raken, tenzij je tegen de 40 aanloopt ofzo dat kan ik het nog wel begrijpen. Maar misschien bedoelde de ts wel dat je lijf ook wat sneller hersteld wanneer je nog wat jonger bent? Dat is mij namelijk wel verteld, dat je leeftijd daarin wel meewerkt. Maargoed ik wil geen nieuwe discussie op gang brengen hoor :) ik vind het wel goed geweest zo eigenlijk. Iedereen heeft zijn zegje gedaan, de meningen zijn wat verdeeld, maar dat kan ook niet anders he, op een forum. Niet iedereen zit nou eenmaal hetzelfde in elkaar, maar daarom hoeven we elkaar nog niet af te maken toch :D

Deel Deze Pagina