Fijn dat ze zo positief hebben gereageerd. Ik kan me die rode kaakjes wel voorstellen, die hadden mijn zus en zwager ook
Ik ken een vrouw die eind de 40 is en ondertussen zwanger is van haar 8ste, dus geen verzakkingen of niks. De laatstte 3kids zijn trouwens de laatste 3 jaar gekomen. Nou ja, dat wist ik dus niet nee..
Hey kom op, het is nu eenmaal zo. Dan heeft de ts er niets aan om te horen wat er allemaal mis kan gaan hoor. Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat een pas bevallen vrouw alweer in verwachting is. En van al die verhalen is het met zowel moeder als kind goed gekomen, super toch?! Het lijkt me wel heel zwaar, geestelijk en lichamelijk. Maar er is geen weg terug, dus maak je er het beste van! Dus ts, gefeliciteerd en veel sterkte, het is zwaar maar ook heel mooi. Je kindjes zullen hopelijk veel aan elkaar hebben straks, lekker spelen saampies!
He he, Ik wil toch ook even reageren. 7 april ben ik bevallen van onze zoon. Daarna hebben we nooit iets gebruikt om een volgende zwangerschap tegen te gaan. Toen onze zoon 3 maanden was, werd ik weer zwanger en we zijn er onwijs blij mee. Het heeft echt zo moeten zijn. De reacties van iedereen om ons heen zijn ook positief. En meid, ik weet zeker dat je het kan, dus lekker genieten hoor. Misschien moet je er nog even aan wennen, maar ik weet zeker dat je er over een poosje ook positief tegen aan zult kijken. En... ik heb ook een heftige bevalling gehad. Inleiding en het duurde ook nog eens veel te lang. De volgende bevalling gaat toch weer anders, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Nu in ieder geval nog niet. Sterkte ermee en natuurlijk GEFELICITEERD.
Inderdaad; over een simpel rubbertje dat overal te koop is! En ja, geen enkel voorbehoedsmiddel -behalve geheelonthouding- is 100% veilig, maar dat is wat anders dan bewust onveilig vrijen! En aansturen op abortus, ik? Diegene die dat uit mijn woorden haalt is krankjorum! TS rept er zelf over: Ze denkt dus zelf na over het weg laten halen van die paar celletjes... Ik heb me gruwelijk gestoord aan deze zin: Ik geef zelf ruiterlijk toe (wederom goed lezen) dat de vruchtbaarheid afneemt als je ouder wordt, dat is een feit, maar om nou te insinueren dat vrouwen op oudere leeftijd een ongezond kind krijgen, vind ik we heel bruut, maar daar valt niemand over! Ze probeert haar onveilige sex goed te praten door te zeggen dat de vruchtbaarheid en de kans op een gezond kind in rap tempo afneemt. Ja duh, op je 25e had je ook niet nog een paar maanden kunnen wachten he? Laten we zegen dat wijsheid ook komt naarmate je ouder wordt! By the way: de groep van zwangeren in de leeftijd van 35 tot 40 jaar is in mijn vk-praktijk het grootst! (Kennelijk zijn al die vrouwen naast de Marits, Nances en Froukjes ook geen uitzondering).
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zit in een soortgelijke situatie, echter wilde mijn man en ik heel graag snel een tweede. Alleen hadden wij nooit verwacht dat we zo snel alweer zwanger zouden zijn! Onze eerste zoon is op 30 december geboren en als alles goed gaat zal onze tweede rond 9 december worden geboren. Ben nu dus 30 weken zwanger. Tja wat zal ik verder zeggen het valt me zeker zwaarder dan de eerste zwangerschap. Heb nu last van bekkeninstabiliteit en ben erg moe. Maar heb gelukkig geweldige ouders en schoonouders die me helpen. Mijn man heeft een eigen zaak wat voor mij betekend dat ik vaak alleen met de kleine ben, maar er is altijd wel een moeder of schoonmoeder, een zus of oma die vraagt of ik een middagje bij hun wil komen zodat zij dan even op mijn zoontje kunnen passen terwijl ik tussendoor even mijn rust kan pakken. Deze situatie is pas sinds een aantal weken hoor, de eerste maanden was er gelukkig geen vuiltje aan de lucht, maar ja ik ga nu naar het einde toe en dan wordt het toch wat zwaarder. Maar het belangrijkste van allemaal met de baby in de buik gaat het super en afgezien van mijn bekken ben ik lichamelijk ook helemaal in orde! We zijn dolgelukkig met deze zwangerschap en kunnen niet wachten tot de 2e er is! Geniet van je zwangerschap en van je eerste kindje, want voor je het weet zijn die 9 maanden weer voorbij!
lees even bij septembermama's 2007". daar waren er enkele erg snel zwanger en zijn voor de 1e de 1e verjaardag vierde bevallen van de 2e . erg leuk is het als ze straks ouder zijn. mijn jongste zusjes verschille maar 11 maanden en 2 wk en zijn erg kloos en net een 2ling
even offtopic: er worden zo veel offtopic berichten geplaatst hier en berichten waar ts niet om vraagt... dan kan er wel steeds als excuus gezegd worden: tja als je niet op meningen zit te wachten dan moet je niet op een forum komen jemig je kunt toch wel netjes blijven en ontopic ipv iemand de grond in te boren en offtopic te gaan met weet ik wat voor ramp verhalen! zo en dat is mijn mening en helaas ook offtopic! ontopic: fijn voor je dat je familie je steund!
Allereerst GEFELICITEERD! Kan me heel goed voorstellen dat je even moet bij komen van het geheel. Fijn dat je positieve berichten mag ontvangen. Natuurlijk zit je met dubbele gevoelens. Je hebt nog niet eens je bevalling kunnen verwerken. Dat heeft tijd nodig en je zult zien dat je naarmate je zwangerschap verder vordert dit makkelijker wordt. Ik wens je dan ook een goede zwangerschap en een voorspoedige bevalling (tweede is over het algemeen 'gemakkelijker').
Ja, het is wel een feit dat ik beter op de hoogte ben van alles en het zal waarschijnlijk nu wel iets vlotter verlopen, zoals bij elk 2e beebje zeker? Bedankt hé
Proficiat met de nieuwe zwangerschap alvast! . Ik heb dat ook gedacht dat een tweeling er ook ineens 2 zijn, maar ik weet niet of je dat kan vergelijken, toch niet qua zwangerschap en bevalling, want je maakt het n.l dubbel mee he nu, ik bedoel 2x na elkaar wat niet het geval is bij een tweeling. Maar het gedacht dat er nog vrouwen zijn die zich in dezelfde situatie bevinden, maakt me wel sterker.
Eerst en vooral wil ik me excuseren voor mijn onhandige uitspraken over de ideale leeftijd om kids te krijgen, ik dacht wel dat ik daar kritiek zou over krijgen. Het was echt niet mijn bedoeling om oudere vrouwen af te breken of minderwaardigheidscomplexen te doen krijgen, sorry Ik wou gewoon duidelijk maken, dat ik 25j ben en dat dit een mooie leeftijd is, vind ik om kids te krijgen. Ik bedoel dat het beter nu is volgens mij dan binnen 10jaar he. Aan "Zogelukkig: ik vond wel dat je je uitspraken iets mooier mocht verwoorden: (straks met een dikke buik en een jengelende baby ernaast) Door zulke uitspraken voel ik mij moeder de gans en je deed me ff terug twijfelen om het toch maar te laten weghalen. Tja, ik kan gerust tegen hopen kritiek, maar is te zien hoe men het overbrengt, ben er nogal gevoelig aan. :x Wat die condooms betreft: mijn man is er ook omgeweest maar heeft liever geen sex dan mét (wil dit niet op zijn hals schuiven hoor maar is zo)en die paar keer zonder heeft t dus gedaan.
Ik heb deze vraag gisteren ook aan de online verloskundige gesteld en het zou geen risico s inhouden. Morgen ga ik naar de gyne, zal het daar ook zeker vragen en hier posten.
ja maar dat is natuurlijk echt geen excuus, wat jij zelf al zegt. Als jij vroeger iemand zou ontmoeten en die wilde ook liever zonder dan met, zou je dan ook Ja zeggen?
Excuus geaccepteerd. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex, maar ik werd door jou even van mijn roze wolk afgeschopt omdat je zei dat oudere vrouwen minder kans hebben op gezonde babies. Ik vond dat jij dat niet mooi verwoordde! De kans op een minder gezond kind loopt wel iets op naarmate je ouder zwanger wordt, maar dat zeg je toch niet zo tussen neus en lippen door? Ik had ook ergens gelezen dat de kans groter is op een baarmoederverzakking als je snel na de bevalling weer zwanger raakt. Dat is ook onnodig iemand bang maken. Sorry, was niet lelijk bedoeld, maar wel om je aan het denken te zetten, want iedereen kan wel zeggen: "Oh, komt wel goed hoor", maar dat vind ik niet reeel. Ik zou het echt heel zwaar vinden, dat weet ik nu al. En in je openingspost heb je het over een huildag van je baby en dan denk ik: "Pfoehee, da's niet makkelijk als je straks hoogzwanger bent en misschien wat kwaaltjes hebt en dan ook nog een huilend (jengelend was wellicht niet zo handig gekozen) kind ernaast...". Ik doe het liever rustig aan en ben liever wat later uit de luiers dan dat ik in jouw situatie zou zitten. Maar het is goed zo; no hard feelings! Waar twee sex hebben, hebben twee schuld! Wat ik me afvraag; hebben jullie echt niet tegen elkaar gezegd: het kan raak zijn, laten we verstandig zijn? Maar dat is achteraf gepraat, want je bent al zwanger. En wee je gebeente als je het nog 1x in je hoofd haalt om aan een abortus te denken! Het is nu eenmaal zo en je gaat er het beste van proberen te maken, oke? Zal niet altijd makkelijk zijn, maar waar een wil is is een weg! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.
Nee, tuurlijk niet, dan zou ik schrik gehad hebben om een SOA te krijgen, maar dat hebben we niet. Als je een vaste relatie hebt en monogaam bent is zwangerschap het enige risico he.
Ja dat snap ik ja, maar als jij nog niet gelijk een 2e kindje wilde (dat zei je in dit topic ergens) dan vraag ik me af waarom je hem dan zn zin geeft, een zwangerschap is niet zomaar "iets". Dan maar met condoom en anders maar niet.