Per ongeluk zwanger na 2maand na de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sharpeizoe, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hoi meid,

Ik ben zwanger geworden toen mijn dochter 4 maanden oud was. Dit was niet gepland dus bij mij gingen de alarm bellen ook rinkelen. Eenmaal aan het idee gewend was ik er blij mee. Er zijn namelijk ook voordelen aan 2 kindjes kort op elkaar. Veel mensen in mijn omgeving hebben mij enorm gesteund en keek ook echt uit naar een tweede kindje!

Ook ik was onzeker en vroeg me af of ik het wel zou redden. Mijn eerste zwangerschap is ook best zwaar geweest. De bevalling duurde 12 uur wat absoluut geen pretje was. Mijn man daarin tegen is vanaf het begin erg blij geweest. Helaas heb ik met 12 weken zwangerschap een curettage gehad. Ik was zwanger van een tweeling. We kwamen bij de echo er achter dat ik een missed abortion had gehad. We waren kapot ik heb 2 dagen alleen maar gehuild. Ik weet inmiddels na controle bij de gynaecoloog dat ik weer zwanger mag worden. Mijn lichaam is goed herstelt na de curettage.

Ik wil ook graag weer zwanger worden. Ik heb ervaren hoe het voelde snel weer terug zwanger te zijn. En vond dit op ten duur geweldig. Terwijl ik er van overtuigd was zeker 2 jaar te willen wachten met een tweede kindje.

Ik heb ook navraag gedaan bij de verloskundige wat voor gevolgen dit kon hebben op je lichaam. Zei vertelde me dat je eerder last kan krijgen van je banden en bekken en dat je nog wat ijzer te kort kan hebben. Omdat je kort geleden bevallen bent. Verder waren er niet veel risico's. Wel dat je lichaam het gewoon zwaarder te voortduren kreeg.

Kinderen krijg je die neem je niet!

2. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Spijt komt altijd te laat zeker? Ik snap niet waarom je daar blijft op hameren, geloof me, het zal erna niet meer gebeuren hoor. Je hoeft me geen schuldgevoelens te bezorgen, had ik zo ook al.

3. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Ik vind het zeer erg voor jou dat het zo gelopen is terwijl je er zo naar uitkeek. Hopelijk wordt je snel terug zwanger he! ;) Bedankt voor je berichtje.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik was 23 toen ik een ongezond (niet levensvatbaar zelfs) kindje kreeg, dus leeftijd zegt idd niet alles. Maar wat ik zorgelijk vind, is dat je je man zonder condoom laat vrijen, omdat hij het zogenaamd 'niet lekker'vindt. Wij gebruiken ook condooms (ben allergisch voor hormonale anticonceptie) en tuurlijk voelt het anders. Maar ik heb hem er nooit over horen klagen. Dat doet hij gewoon uit liefde voor mij (het is immers mijn lijf die dan steeds een zwangerschap moet ondergaan). En hij weet wel beter, want ik raakte beide keren zwanger na 1 keer zonder condoom gevreeen te hebben ;)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    haal dat stuk dan uit je beginpost als je niet wilt dat mensen daar hun mening over geven.

Im out

6. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Aha, dus je hebt dezelfde ervaring achter de rug? En je had zeker ook niet gedacht dat het zo zou zijn na 1x onveilig te vrijen? Je hebt het 2x meegemaakt, heb je dan nu 1 kindje? Wij hebben het nu meegemaakt, zal geen 2e keer gebeuren hoor.

7. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Lol, er is er maar 1 die zich er druk blijft over maken en ben jij hoor

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ zogelukkig: als je niet van je roze wolk afgedonderd wilt worden, moet je je niet op internet begeven. Dan kom je inderdaad wel eens informatie tegen die je misschien liever niet zou willen horen, maar wel de realiteit is. Iemand wijst jou onbewust op iets wat je denk ik al wel weet, maar liever niet wilt horen. Maar dat is toch jouw probleem? Je had haar tekst je ook gewoon niet kunnen aantrekken want zo rampzalig was die nou ook weer niet.

9. Vlinder84

Nee hoor, niet dezelfde ervaring. De eerste zwangerschap was ongepland. Ik was nog ongesteld toen we het condoom weglieten en dachten daarom, heel naief, dat ik dan niet zwanger kon worden en dat mn ei pas later zou komen. De tweede keer was zeer zeker gepland en ik wist dat ik in 1 keer zwanger zou raken (noem het een voorgevoel), vandaar dat we het condoom maar 1 keer weg hadden gelaten. De derde keer gaat het hopelijk weer net zo. Gepland en wel, en het condoom er 1 keer tussenuit :D

10. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Amai, dat is ook de eerste keer dat ik dat hoor dat je zwanger kan worden tijdens je menstruatie ! Volgens mij weten veel vrouwen dit niet hoor.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsjonge, wat ben jij goed in vuurtjes die gedoofd waren opnieuw aan te wakkeren! Ik weet wel dat sommigen daarom op een forum rondhangen, maar da's niet mijn intentie.
    Gekke is dat jij vindt dat ik liever geen zaken wil horen die ik wsl al weet, maar hoe zit het dan met TS? Als ik zeg dat ze als ze straks met een dikke buik en een baby rondloopt het wsl zwaar gaat krijgen, dan is dat toch ook iets wat ze wel weet maar liever niet wil horen?
    Ik heb netjes mijn laatste zegje gedaan en ga niet op jouw gestook in (ik heb ook wel gelezen wat je eerder schreef richting mij en vervolgens weer weghaalde), zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
    Ik ben klaar hier, wens TS nogmaals een goede zwangerschap.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap, ook al had je dit niet zo gepland. Tja, het meeste is al gezegd door anderen wat ook door mijn hoofd ging en zelf zie je ook wel in dat het natuurlijk een risico was wat je genomen hebt met je man door niet veilig te vrijen.
    Mijn man zou gewoon vette pech hebben gehad hoor, hij heeft geen 9 maanden een kind gedragen met alle zwangerschapskwalen van dien en is niet bevallen onze baby. Daar mag toch wel iets tegen over staan van zijn kant dacht ik zo.
    Maar ja, het is zoals het is en jullie gaan er nu toch het beste van maken. Het kindje is welkom en dat is toch het belangrijkste.

13. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ik vrees dat de TS het zich al heeft beklaagd dat ze dit heeft geopend.....
    ze zouden het beter verplaatsen naar het onderwerp "kindertuin" jeetje(ja mannekes,ik weet dat dat niet bestaat.... )

in elk geval,aan de TS,gefeliciteerd,volg je hart en trek je van de zever hier niets aan....een goed gesprek met je man en je gyn zal je mss raad brengen...
    tlukt je wel!

14. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    haha, je leest mijn gedachten! :) Bedankt voor het medeleven en de steun! ;) xxx

15. Vlinder84

Nee, wij wisten het ook niet! Snapte er ook helemaal niks van dat ik zwanger was geraakt. Tot we dus terug gingen rekenen. Ik ben altijd 7 dagen ongesteld, maar heb een cyclus van 25 dagen. Dus mijn ei is op de 10e of 11de dag. We hebben op die zevende dag gevreeën en mijn lief z'n zaad heeft nog 3 dagen geleefd. Volgens mijn gyn blijven zaadjes soms wel 5 dagen in leven :confused: En ik had echt wel opgelet tijdens bio, maar wie denkt er nu dat je samen zo vruchtbaar bent?! Maar goed, we weten nu beter :)

16. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    @sharpeizoe: Gefeliciteerd! Ik zou er idd ook niet bewust voor kiezen, maar je kan het ook van de andere kant bekijken. Je bent sneller uit de pampers en het leeftijdsverschil is maar zo klein dat ze prima met elkaar kunnen spelen straks. Maar dat neemt niet weg dat het de komende tijd wel pittig gaat worden voor jullie, veel succes en veel geluk!

17. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Dank je katie25 ;)

18. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Ik moet er niet aandenken meteen weer zwanger te zijn! Sterkte en veel geluk!

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier 2 kids met precies 51 wkn verschil, en ik vond de omschakeling van geen naar 1 kind moelijker als van 1 kindje naar 2.
    Mijn leven is precies zoals het was met 1 kindje, ja heb nu meer luiers te verschonen dat is ook het enige verschil. Mijn oudste dochter zit niet meer aan de fles, en zolang de jongste voldoende en op tijd eet en schone billen krijgt slaap ze eigenlijk meerendeel..

dus persoonlijk.... Het is te doen

liefs,

20. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Dank u kyptje :D , zulke berichtjes doen me echt goed en geven me dus meer zelfvertrouwen! Ja, het is van geen naar één kindje een hele grote aanpassing en mama's met 2 kindjes snel na elkaar krijgen niet veel tijd om zich eerst rustig aan te passen hé, maar je hebt wel een punt; veel dingen zijn sowieso van toepassing op beide kindjes, bv de uitzet is er al, de babykleertjes, badje etc...Dat zal al een grote zorg minder zijn. xx

Deel Deze Pagina