Per ongeluk zwanger na 2maand na de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sharpeizoe, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Ja, ik denk dat ik al een hele stap verder ben als ik in kan zien dat mijn gevoelens normaal zijn en het aanvaard dat ik nu in een dipje zit. Mijn HA zal wel gelijk hebben want hij vroeg me ook of ik me zo voelde voor ik wist dat ik terug zwanger was en eerlijk gezegd was dit niet zo, ik was net terug actief en goedgezind en was blij dat ik alles goed doorstaan had. Dus een postnatale depressie zal het wel niet zijn he. Aanpassing zal nu eenmaal tijd nodig hebben he. Ben wel blij dat ik steeds hoor van vrouwen die 2kids snel na elkaar gekregen hebben, dat die kids elkaar niet kunnen missen en zo. Ergens probeer ik me vast te houden aan de gedachte dat dit ook wel zal passeren en ben al zeer blij dat de mensen er hier op dit forum zijn om me moed in te spreken en advies te verlenen. ;) xxx

2. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    sharpeizoe, Postnatale depressie kan zich na een paar weken, maar ook na een paar maanden openbaren meid. Wel jammer dat je HA dat niet heeft gezegt, maar zoals Imd zegt niet veel huisartsen nemen dit onderwerp serieus.
    Luister goed naar je lichaam, dan kom je al een heel eind!
    Wordt het je toch teveel, gewoon meteen terug naar de HA.

Fijn dat je even bij je vriendin hebt kunnen praten.
    Lekker veel je vriendin(en) uitnodigen, wat leuke dingen doen, zo voorkom je inderdaad isolement, want laten we eerlijk wezen daar wordt je ook niet blij van. Buiten dat je Mama bent, ben je ook nog je eigen persoon.

Sterkte meid en heel veel succes!

3. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Hoi iedereen,

Morgen komt mijn schoonmoeder mijn kleine schat halen voor enkele uren, dan brengt ze hem terug en s avonds gaat hij bij haar slapen :( . Dan ben ik s op "mijn gemak lol en tja..langs de ene kant ben ik wel blij, maar anderzijds aiaiai, mijn kleine schat weg van mij.Ik had nooit gedacht dat ik het daar zo moeilijk mee zou hebben. Dan zat ik te denken, ooit moet hij naar school, alleen over straat,.................. Verdorie, mama ben je altijd he ook al is je beebje niet bij je. En toen dacht ik : mijn zoontje is dan wel op logement, ik zit er nog met eentje in mijn buik hahaha..Tja een heeel groot verschil is dat. Mijn vriend vroeg of we nog s konden uitgaan, maar ik doe het liever rustig aan, als zwangere. Moest ik niet zwanger geweest zijn, ik had de bloemetjes wel buitengezet hoor ter uitlating van de hormonen :) . Vandaag heb ik me terug goed gevoeld, terug bij een vriendin even, dan op bezoek bij mijn vriend en toen ik thuiskwam had ik toch het gevoel dat mijn dag niet nutteloos was geweest. :) . Maar ik ben op mijn hoede want het tij kan snel keren..hoop dat ik mijn zwangerschap mag doormaken met vele dagen zoals vandaag. xxx

4. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik ben na 4 maanden alweer zwanger geraakt. En wij zien het allemaal wel hoe het gaat lopen. Ik kan me nu wel een voorstelling gaan maken, maar ervaring leert dat het met kinderen toch vaak niet zo loopt als je in gedachten hebt/had.
    Gewoon relaxed en het komt vanzelf wel goed!
    UIt je verhaal maak ik op dat je hulp om je heen hebt die ook wat taken van je over kan nemen, dat is ook heel veel waard!
    Dus maak je niet al te druk, jullie komen er samen wel uit!
    En je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen dat je tijd voor jezelf neemt! Je bent mama, maar je bent toch ook een vrouw die gewoon tijd voor haarzelf nodig heeft? Dus af en toe heerlijk shoppen, lekker naar de sauna of een bijkletsavondje mag gewoon hoor!

Veel succes met je kindje en je zwangerschap en als je nog iets wilt weten kun je altijd even een berichtje sturen!

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb een hekel aan huisvrouwen die in te grote aantallen antidepressivia slikken en doen alsof het een paracetamol is.

6. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Ik snap wel wat je bedoeld hoor, ben niet zo n voorstander van antidepressivia en ik weet ook dat sommige mensen er anders zelf niet uit geraken ,heb het zelf meegemaakt vroeger. Zeker met een kindje in mn buik zou ik me er wel vragen bij stellen moest ik nu pillen moeten slikken. Mijn moeder heeft zelfs tijdens haar laatste zwangerschap een valium moeten nemen door omstandigheden, voorgeschreven door haar gyne, maar mijn zus heeft nu ADD, weet niet of het daardoor komt, maar zulke risico s neem ik echt niet als het zo nog wel gaat.
    Maar ik denk dat Imd het zo niet bedoelde, denk dat ze wou bedoelen dat mijn HA er "lichtjes overging en er verder niet al te veel op inging. Ik voelde het op dat moment er ook zo over, maar had niet de intensie om pillen voorgeschreven te krijgen, gewoon beetje info aan wat het zou kunnen liggen, psychisch of medisch..Tja, "gelukkig weet ik uit ervaring al een beetje wat een depressie inhoud en tot nu toe is het zeker nog zo erg niet als toen ik 16 was. :) Maarrrr..ik voel me momenteel dan ook goed he haha

Deel Deze Pagina