kmag voeding en zorgverzekering

Discussion in 'Voeding' started by Eiland, Aug 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Eiland, Aug 19, 2011
    Last edited: Aug 19, 2011
    Ik weet even niet of ik dit in de goed plaats, sorry anders..

Ik heb begrepen dat als je kindje voeding nodig heeft voor koemelkallergie, je een deel vergoed krijgt van de zorgverzekering..
    Hoe gaat het in zijn werk? Moet je alle bonnen van de drogist bewaren waar je de blikken koopt en die, samen met een copie van de doctersverklaring insturen?
    Werkt het ook met terugwerkende kracht, dus ook voor de blikken die je in het begin hebt gekocht voordat het is bewezen dat hij het heeft?

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen hoe en wat..

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hier geen ervaring met KMA, maar ik heb begrepen dat het als volgt werkt. Idd alle bonnetjes bewaren. Als na de provocatie test (na een week of 6) blijkt dat je kindje KMA heeft kun je alle bonnetjes (dus ook de bonnetjes voordat de kma bewezen is) met de doktersverklaring insturen naar je zorgverzekeraar en je krijgt het verschil in prijs tussen de standaard voeding en dieet voeding terug.

3. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke en dan maakt het dus niet uit of je de voeding bij de drogist heb gekocht of besteld hebt via de docter?

Dank voor je reactie. Helemaal super. Het scheelt namelijk echt erg veel..
    Dank voor je uitleg..

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Volgens mij maakt dit niks uit...

Ik weet niet wie je hebt als zorgverzekeraar, maar bij ons ging het heel makkelijk.
    Wij kregen eerst een maand of 2/3 gelijk via de huisarts een verklaring om uit te sluiten of het dit was of niet...

Bij de apotheek pakken pepti besteld en die vroeg toen ik het op kwam halen of we een verklaring hadden...ik zei dat ik die van de huisarts zou krijgen en toen zei zij: oh, dan regelen we dat onderling wel...Dus kon pakken meenemen en heb er nooit wat van gehoord.

Na een provocatietest rond 4 maand en een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis bleek hij bewezen kma te hebben en toen zei de kinderarts: ik weet niet hoelang de verklaring van de dokter nog voldoende is, maar anders moet je het hier maar even doorgeven, dan maken we een nieuwe voor je!

En ik heb er nog nooit wat van gehoord!!!! We zitten bij Menzis trouwens...

Weet je al hoe of wat?! Of de dokter mee wil werken en wat je eerst moet proberen?!

Wij hebben hier nog pepti nr. 1 staan, 0-6 maand. Mocht je dat gaan proberen, dan mag je deze wel tegen vergoeding van de verzendkosten, hebben!
    Maar het kan natuurlijk zijn dat je echt nutramigen oid nodig hebt!

Hoor het wel!

Liefs Loesie

5. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor de reactie. Wij zijn sinds 3 dagen geleden begonnen met de pepti.
    Ik heb het er verder nog niet met de huisarts over de vergoeding gehad, las dat pas vandaag. Had bij de muisarts een blik mee gekregen en heb een bon erbij gekregen. Die heb ik gelukkig nog. Maar daarna had ik een blik gekocht bij de drogist maar geen bon bewaard helaas. Ik zal het binnenkort eens overlggen met de huisarts, maar er is dus nog niet zeker of onze kleine vent KMA heeft..

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb wel gehoord dat onnen van de drogist niet vergoed worden, dat het echt via de apotheek moet. Hier krijg ik geloof ik ales 100% vergoed, heb nog geen rekening gezien en geef al 6 maanden KMA-voeding.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Als je huisarts je een machtiging heeft gegeven dan kun je deze inleveren bij de apotheek. Zij regelen dit dan met je verzekering en jij kan dan gewoon steeds via de apotheek de voeding krijgen.
    Ipv apotheek kan dit ook via de firma Sorgente. Ik zou wel even bij je verzekering na checken of het via Sorgente kan.

Er zijn verzekeringen die de voeding terug betalen die gekocht zijn voordat er een machtiging was, echter veel verzekeringen doen dit niet, of alleen als het bij de apotheek is gekocht en niet via drogist. Volgens mijn ka zijn verzekeringen er momenteel erg moeilijk mee en daarom geven zij tijdelijk (voor 2 maanden) een machtiging, totdat kma bewezen is. Daarna geven ze dan een machtiging voor langere periode.

Bij mijn zoontje hebben wij toen wel de voeding vergoed gekregen voordat de kma bewezen was. Daarna is alles via Sorgente gelopen.

8. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is mooi slordig. We hebben hier op Terschelling bij de huisartsenpost gelijk de apotheek, en ze hebben me dus mooi de 2 blikken laten betalen.
    Ik ga maandag mijn zorgverzekeraar bellen en daarna zal ik horen bij de huisrts hoe het zit..

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier moest ik het inleveren bij de apotheek, zij stuurde dit op maar ze moesten eerst wachten of het wel goedgekeurd werd (over het algemeen altijd wel, maar soms kan er iets missen of wat onduidelijk zijn voor de verzekering). Dus eerst zelf voorgeschoten en later opgestuurd en weer teruggekregen. Daarna kon ik gewoon de blikken ophalen.

Overigens nemen de meeste verzekeringen geen bonnen aan van drogisten.

10. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dan haal ik dus geen blikken bij de drogist. Ik zal maandag eens horen hoe het zit met mijn verzekering.
    Maar kregen jullie dan heel de blikken vergoed? Ik dacht namelijk alleen het verschil in prijs met de standaard

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Wij hebben de voeding volledig vergoed gekregen. We hebben wel een hoge aanvullende verzekering. Weet niet of het daarmee te maken heeft.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dieetvoeding valt onder de wettelijke vergoedingen, maar wordt meestal pas verhgoed na doktersverklaring, en alleen via apotheek. Veel zorgverzekeraars hebben levringscontract met bedrijf waar je het moet bestellen.

Share This Page