Hoi meiden, We hebben de kinderkamer al klaar, maar nu las ik ergens op het internet dat je ook een wandlampje moet hebben, klopt dat, of hoeft dat niet per se?
Het is wel handig Stel je voor dat je 's nachts de kleine een flesje wilt geven op zijn/haar kamer. Of alleen een luier verschonen. Dan is het fijner om een wandlampje aan te doen, dat geeft minder licht en dan wordt de kleine minder wakker. Anders misschien een dimmer op de lichtschakelaar van de plafondlamp?
Ik heb geen wandlampje, maar een simpele ikea-schemerlamp op de kast gezet. Ik vind het wel handig als er ´s nachts wat is en zo vlak voor het slapen gaan, dan heb je niet iets minder fel licht. Maar het is niet noodzakelijk.
Ook hier geen nachtlampje. De lamp die wij hebben geeft maar heel weinig licht, dus tijn wordt er niet zo wakker van. Verder slaapt tijn het liefst in het donker en laten we dus ook geen lampje voor hem aan.
Heb trouwens ergens gelezen dat zelfs door het kleinste lampje 's nachts je baby al het verschil tussen dag en nacht niett begrijpt. (Weet niet of het waar is, maar Sjoerd slaapt dan ook overal en het maakt niet uit of het donker of licht is..)
Nee, is niet persé nodig. Hier hangen er 2 maar er zitten nog steeds geen bolletjes in . Maar ik mis hem/het niet hoor. De 'gewone' lamp is minstens net zo goed, vinden wij.
Wij hebben 2 ikea wand lampen links en rechts van de commode. Het zijn 2 roze bloemen. Het is zacht ligt en wij zelf vinden het eigenlijk wel fijn als je midden in de nacht eruit moet. Zal een foto in mijn album plaatsen.
Wij hebben gewoon zo'n kleine ronde voor in het stopcontact. Die werden vroeger ook voor mij gebruikt en ik heb nooit last gehad van licht tekort hoor haha.
En wij hebben gewoon een plaklampje aan het plankje boven de commode. En een wandlampje met spaarlamp naast het bedje. Meer niet... We zien wel wat handiger is.
Wij hebben op alle lamper op de bovenverdieping dimmers gezet. Als ik dan snachts naar haar toe moet, kan ik gewoon de plafondlamp zachtjes aandoen en als ik moet voeden loop ik naar de andere kamer, waar de lamp ook gedimd is, ik vind t ideaal.
Wij hebben gewoon een nachtlampje met blauw licht. Gewoon eentje die je in het stopcontact steekt. Is wat zachter ligt en na een nachtvoeding is het dan makkelijker inslapen. We deden eerst altijd het grote licht aan en verschonen. Nu alleen maar voeden met het nachtlampje. Een pamper kan heel goed de hele nacht aan zonder lekkage en het scheelt in tijd en wakker worden van je kleintje. (Als je kleintje wel goed wakker moet worden, omdat hij/zij anders niet goed drinkt, doe je natuurlijk wel het grote licht aan en de luier verschonen).