per uur gaan de kinderdag verbliven??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door jmm, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoorde dat de kinderdagverblijven misschien gaan veranderen dat je dan per uur moet betalen , zou je dan ook een halve dag of voor een paar uur terecht kunnen ???
    wie weet hier iets vanaf? en wanneer gaat dat dan in?
    gr jmm

2. tulip

tulip Niet meer actief

dat is nog helemaal niet zeker. Er is een voorstel om alleen de uren te gaan vergoeden aan ouders die ze werken, nu krijg je alle uren vergoed die je afneemt. Een logisch gevolg daarvan is dat kdv's dus ook per uur gaan rekenen, meer flexibele opvang. Maar zover is het nog lang niet.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Halve dagen kan nu ook al hoor ;) Onze dochter gaat twee halve dagen namelijk,..

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

#4 Yukl, 13 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2011
    Er is vooralsnog niet zoveel draagvlak voor. Kinderdagverblijven voorzien een administratieve rompslomp wat het uurtarief drastisch zou doen verhogen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Precies. Als het al gaat komen gaat het nog lang duren. (lang leve de gastouder, ik heb zulke rare werktijden dat een kdv echt duur zou zijn geweest voor mij!)

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Is op dit moment alleen nog een idee voor volgend jaar, maar of het er daadwerkelijk doorheen komt ? Ik zou het niet meer dan logisch vinden, betalen voor de uren die je daadwerkelijk afneemt.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kun je wel halve dagen afnemen.
    Per uur gaat er voorlopig niet komen, als het niet gedwongen wordt door de overheid. En die wil dat nog niet gaan doen.

Ons KDV zegt ook eerlijk: Als we per uur gaan rekenen, gaat de uurprijs flink omhoog. Want er staan net zoveel leidsters op de groep, en die moeten betaald worden van minder uren dan.
    Daar wordt je dus echt niet blij van. Zeker omdat de overheid wel gezegd heeft dat ze dat maximum uurtarief waar je opvangtoeslag over krijgt niet verhoogd wordt.

Het is leuk bedacht dat een ander kindje dan die plek in zou nemen. maar als een ouder tot 5 uur opvang nodig heeft, hoeft niemand dat uurtje van 5-6. Dat gaat zo niet werken..

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier hebben we al uurprijs en ik vind het wel lekker. Nu dat ik verlof heb gaat mijn dochter wat minder en betalen we ook minder.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    ?
    Wat is jullie uurprijs dan? Ben erg benieuwd of die ook echt hoger is.
    En hoe worden de uren geregistreerd?
    Soort prikklok of zo?

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier is het per uur 6.05 euro. Daarbij in zit eten, drinken en luiers. Ze schrijven op als je daar komt en als je je kind weer komt halen. Doen ze per kwartier. Het is hier nog altijd goed gegaan. Op de factuur kun je per dag die ze geweest is de uren bekijken.

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hier kost flexibel 6,40 per uur, je betaald de gereserveerde uren. Hierdoor ben ik veeeeel goedkoper uit als dat ik dagdelen moet afnemen. Vaak haalde ik ze toch al uren eerder op

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Flexibel kost hier al snel 7,50 euro. Dat zou in ons geval voor 2 kinderen 250 euro extra betekenen per maand!

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    6,05 is dan echt goedkoop!!!
    Bij ons is het al 6,10 volgens mij. Wel met luiers en eten ( geen babyvoeding)

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Verplaatst naar Oppas en kinderopvang.

15. misa

misa Niet meer actief

Daar is sprake over ja, maar het is nog lang niet zeker. Ik dacht zelfs dat het alweer van de baan is.

Halve dagen kan trouwens sowieso wel. Dan betaal je voor ik geloof 5 uur, een dagdeel. Maar en uurtje, of twee..?
    Ik ben er niet voor, want dat maakt het allemaal erg rommelig. Dan gaat iedereen de hele dag door in en uitlopen. Tuurlijk kan dat vast in overleg wel eens, maar structureel lijkt me erg onrustig voor de kinderen.

Bovendien denk ik dat de kinderopvang erg duur gaat worden als het per uur gaat worden. Mensen gaan eerder ophalen en later brengen, waardoor er minder inkomsten zijn. Het moet dus uit de lengte of de breedte...! We betalen er uiteindelijk toch wel voor. :)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Hier kun je alleen per hele dag kdv afnemen. Ik betaal 5,75 per uur (incl luiers, eten en drinken), maar dat geldt alleen bij 4 dagen per week. Bij minder dagen, betaal je een wat hoger uurtarief.

Er is sprake van geweest dat de overheid het wellicht verplicht zou stellen om per uur af te kunnen nemen (en betalen) maar vooralsnog gaat dit niet door. Te veel administratief gedoe, en hogere tarieven.

Hier mag je de kinderen brengen tussen 7.30 en 9.30, en weer afhalen tussen 16 en 18.30. Daartussen in niet (alleen bij uitzondering), dat geeft te veel onrust op de groepen.

Deel Deze Pagina