Goedendag, Vandaag heb ik voor het eerst een bedrag van het UWV gestort gekregen voor mijn ZEZ uitkering. In de bevestigingsbrief van de uitkering staat dat ik 65,49 per dag zou ontvangen en er 8% vakantiegeld wordt ingehouden en wordt er loonbelasting en premie voor de zorgverzekering ingehouden. Kunt u mij informeren of ik nou per week uitbetaald krijg of per maand en wat het precieze bedrag nou zou moeten zijn. Met vriendelijke groet, Griekie
Beste Griekie, Je ZEZ-uitkering wordt per maand betaald. Je geeft aan dat je 65,49 per dag gaat ontvangen. De (bruto) hoogte van een volledige maandbetaling bedraagt in dat geval: 65,49 x 21,75 x 100/108 = bruto 1.318,90 Op deze bruto-uitkering worden loonheffing, premies sociale verzekeringen en bijdrage Zvw ingehouden. Het bedrag dat overblijft is de netto-uitkering die je ontvangt. Ik kan helaas zonder dossier de hoogte van de netto-uitkering niet aangeven. Je ontvangt na de betaling een specificatie waarop je kunt zien hoe hoog de bedragen zijn die op je bruto-uitkering worden ingehouden. Actuele informatie over de ZEZ-uitkering vind je op deze pagina. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team Welkom bij UWV
Beste Rene, Ergb bedankt voor uw beantwoording en informatie. Nu heb ik op de 24e de vergoeding voor de WAZO uitkering ontvangen alleen de uitkering van de ZEZ uitkering heb ik nog niet ontvangen. Dit zou op de 25e ontvangen moeten worden. Weet u hier meer van? Met vriendelijke groet, Griekie
Beste Griekie, Je wilt graag weten wanneer je de ZEZ-uitkering gaat ontvangen. In je eerdere bericht van 24 mei geef je aan dat je de ZEZ-uitkering al hebt ontvangen. Het is mij niet geheel duidelijk welke uitkering je nu hebt ontvangen. De ZEZ-uitkering ontvang je uiterlijk de 25e van de maand. Als je deze nog niet hebt ontvangen dan raad ik je aan om contact op te nemen met UWV Telefoon Werknemers 0900-9294. Mijn collegas kunnen je dan informeren over de betaling. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Marielle, Mijn vraag gesteld op 24 mei bleek over de vergoeding van de WAZO uitkering te gaan. Ik had namelijk nog helemaal geen bericht gehad dat de WAZO uitkering goedgekeurd was en hoeveel ik zou ontvangen. Over de ZEZ uitkering had ik wel al bericht gehad dat dit goedgekeurd was en op de 25e zou ontvangen. Dit is alleen nog niet gebeurd. Met vriendelijke groet, Griekie
Beste Griekie, De betaling die je op de 24e mei hebt ontvangen is van de ZEZ-uitkering. Op de specificatie die je daarvan ontvangt staat wel als uitkering WAZO vermeldt. Dit komt omdat de regeling voor zelfstandige zwangeren onderdeel is van de Wet Arbeid en Zorg. Zoals je zelf al aangeeft heb je van de WAZO die vanuit je dienstverband of vrijwillige verzekering is aangevraagd nog geen toekenning ontvangen. Pas na toekenning van deze uitkering zal er betaling volgen. Je kan de brief daarover uiterlijk 4 weken na de ingangsdatum van je verlof verwachten. Daarin staat de hoogte en duur van deze uitkering. De betaling is dan de eerste keer met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum van het verlof. Daarna ontvang je elke week een betaling. Deze betalingen zijn inclusief vakantiegeld. Actuele informatie over de betaling van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je nog een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare