Hallo, ik heb mij afgelopen woensdagochtend ziekgemeld. Ik ontvang een WW uitkering en ik zou binnen 48 uur teruggebeld worden voor het doornemen van de ziekmelding. Dit is echter nog steeds niet gebeurd. Moet ik zelf bellen of moet ik afwachten? (ik vind dit heel moeilijk namelijk, ik zit met een zware depressie en veel angst en zit me ook helemaal op te vreten dat ik dus nog niet gebeld ben, voel me er lichamelijk ziek van zelfs) Groet Chrissie
Beste Chrissie, Het klopt dat je binnen 48 uur na je ziekmelding door UWV wordt gebeld. Waarom dit bij jou nog niet is gebeurd kan ik zonder inzage in je dossier niet aangeven. Ik begrijp dat je nerveus bent voor dat gesprek en het liever snel achter de rug wilt hebben. Als je wilt mag je zelf contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294). De medewerker verbindt je dan door met de verzuimbeheerser om je ziekmelding door te spreken. Je hoeft dit niet te doen, je mag ook gewoon afwachten. Actuele informatie over de controle en regels tijdens ziekte vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor het antwoord, ik heb gebeld maar moet wachten tot ze me zelf bellen. Ze gaven aan dat ik moest wachten, want doorverbinden kon niet. En ze zouden vanzelf wel bellen, kon ook langer duren dan 48 uur. Kan dus helaas ook maandag worden, dus deze spanning zal ik het hele weekend wel houden..