Spruw in afgekolfde melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vlinderbloem, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi!

Mijn dochter en ik hebben al een paar weken spruw, het is lang niet meer zo erg als ik het begin maar we krijgen het steeds niet 100% onder controle.
    Nu ben ik al een tijdje af en toe aan het kolven om een voorraadje aan te leggen en om borstontsteking tegen te gaan.
    Dit voorraadje ligt in onze vriezer. Maar nu vraag ik me dus wel af of de spruw ook in de borstvoeding zelf zit, en of ik mijn dochter straks weer spruw geef als we er misschien net vanaf zijn door de afgekolfde melk te geven..
    Heeft iemand hier een idee over?

Groeten van Vlinderbloem

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    nobody? ;)

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Volgens mij gaat de spruw wel in de melk zitten en kan je haar dus zodra ze beter is op deze manier weer besmetten.

Ik zal het nog even na zoeken voor je voordat je de hele voorraad door de gootsteen spoeld :-? :-?

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb dit kunnen vinden voor je:

Het is niet zeker of afgekolfde melk ingevroren kan worden voor later gebruik in plaats van deze weg te gooien. Hoewel invriezen de Candida albicans niet doodt, is het niet zeker dat er weer een besmetting optreedt na gebruik van de eerder ingevroren moedermelk

Stond in dit artikel:
    http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt als je spruw hebt beter geen melk bewaren omdat je je kindje en jezelf er dan later weer mee kunt besmetten.
    Als je het perse wel wilt bewaren moet je het verhitten (in elk geval tot 60 graden) voordat je het invriest.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hmmm Nemo seriously? Moet ik echt mijn hele voorraad weggooien? :pale: Wacht even, eerst even dat artikel lezen van B en N..

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh, daar staat alleen wat jij ook al schreef..

Ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om het allemaal weg te gooien hoor...

shit, fijn dilemma.. :(

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    dat is mooi klote inderdaad...

ik word bij wijze van spreken al gek als ik één druppel mors :(

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik kan het ook niet hoor melk door de gootsteen spoelen. Maar het risico op herbesmetting van spruw lijkt mij ook niet fijn.
    Mischien dat je de melk nu nog kunt verhitten maar dat durf ik je niet te zeggen. Mischien kun je het op borstvoedingsforum.nl nog eens vragen. Daar zitten ook contacpersonen van de VBN en leidsters van de LLL mischien dat die het beter weten. Weggooien kan altijd nog ;)

Deel Deze Pagina