Motilium: meer melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Birdie, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo allemaal,

Net gesproken met de lactatiekundige. Mijn melkprod. komt maar niet op gang. Ze zei dat ik nog motilium kan gebruiken. Dit is een middel tegen misselijkheid en een bijwerking is dat je er melk van produceert.

Zijn er vrouwen die dit gebruiken of hebben gebruikt? Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,
    Jolanda

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Steen zoekt in dit topic ook dames die het gebruiken. Ze heeft nog geen reacties van anders die het gebruikt hebben.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Op aanraden van je Lk mag je domperdidon gebruiken ( motillium), het werkt echt productieverhogend. Ook middels de Syntocinon neusspray ( opwekken tsr) kan je productie wat stijgen. Maar het allerbeste blijft toch, vaak aanleggen.

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don-1.html

misschien moet je dit eens lezen.
    ik weet uit andere topics dat je kindje te vroeg is geboren en dat je zo je best doet om melk voor je kindje te produceren! vind het echt super dat je het blijft volhouden! hoop voor je dat het snel goed mag komen met je productie en dat als je kindje sterk genoeg is jullie samen kunnen gaan genieten van het borstvoeden...

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Dank je wel! Die website geeft veel bruikbare info. Weet niet of het wat voor mij is, omdat zo als er staat, het middel minder goed werkt als je prod. nog niet op gang is gekomen. En dat is bij mij het geval. Verder staat er iets over cardiale bijwerkingen, die weliswaar niet veel voorkomen misschien maar ik gebruik nog bloeddrukverlagende med.

De lk zei tegen me gisteren dat ik net zoveel antistoffen in mijn melk heb als vrouwen die wel veel melk hebben. Dat is goed om te weten.

Ik denk er nog over na. Eigenlijk wil ik stoppen, het kost zoveel energie, aan de andere kant wil ik zo graag haar die goede stoffen geven. Het is zo jammer van afgelopen weken om het nu op te geven. Ik ben er nog niet uit. :(

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Weet je, het is ook vermoeiend,maar dit wordt langzaamaan beter. Als je kindje straks 6 weken is, enmisschien last van krampjes krijgt, krijg je haar stil met jouw melk, er zit bijv. een natuurlijke pijnstiller in. Dat soort stofjes zitten nu eenmaal niet in Kunstvoeding.
    Als je de eerste weken door bent, dan is het echt supermakkelijk.
    Voor een hart onder de riem kan je terecht bij borstvoeding en trots-topic, daar hebben we met z´n allen al heel wat ellende doorstaan.
    Iedereen is elkaar daar tot steun, en ieder helpt elkaar omtrent de BV, misschien iets voor jou?

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik snap het.. je hebt een hoop stress en dat werkt natuurlijk ook niet echt mee. Je kindje nog in het zh neem ik aan, steeds op en neer reizen en niet continu bij je kindje kunnen zijn. Zou mij ook heel zwaar vallen hoor..
    Ik zal je eerlijk toegeven dat ik in de bijna 4 maanden dat ik nu bv geef, ook al geregeld een dip heb gehad en dan helemaal bekaf was van al dat kolven en extra voeden en ik dus echt al zeker 4 of 5 keer op het punt heb gestaan om over te gaan op kunstvoeding... maar.... ik heb doorgezet en iedere keer was ik blij toe!
    Wat zegt de lk tegen je? daar ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd..
    of zij denkt dat het allemaal nog wel goed zal komen, en kan je anders de ha niet eens vragen of je dat middel wel mag gebruiken icm je andere medicijnen?

Deel Deze Pagina