Onze kleine meid is nu 6 weken en 4 dagen. Vanaf de geboorte ligt ze al in bedje met een dekentje en lakentje. Alleen het probleem is dat ik een dekentje en laken zeer gevaarlijk vindt voor onze kleine meid. Regelmatig is ze zo aan het woelen dat het dekentje tot aan haar neusje ligt Ook gebeurd het regelmatig dat ze onder het dekentje vandaan gaat, en dus koud aanvoelt daardoor. We stoppen alles al heel strak in, maar toch presteert ze het om eronder vandaan te komen, of juist verder naar onderen te schuiven, met als gevolg een dekentje wat tot aan haar neusje ligt Nu wil ik haar graag in een slaapzak doen, zodat ze geen dekentje en laken meer heeft. Wie heeft er ervaring met slaapzakken ?? Kan ik de kleine meid gewoon in een slaapzak in bedje leggen, en het dekentje weg laten ?? De kleine is nu ongeveer 60 cm dus welke maat heb ik dan nodig ?? Dit is onze eerste kindje en ben totaal niet thuis op het gebied van slaapzakken.
Alleen een warme slaapzak is voor de meeste kindjes genoeg. Onze baby is een koukleum en slaapt in een slaapzak + laken en 's nachts ook met dekentje. Een slaapzak maat 70cm zou nog moeten passen. Kijk vooral naar de armsgaten en halsgat. Die mogen niet te ruim zijn. Slaapzak mag wel langer zijn, dat is niet erg. Na 70cm komt meestal een maat 90cm en die is voor veel kindjes veel te groot. De HEMA heeft een tussenmaatje, 68-80, die is fijn voor als je kindje uit de 70cm is gegroeid.
Oke, dank je wel voor je antwoordt. Ik ga de kleine meid in eerste instantie alleen in bedje proberen te leggen met een slaapzak, ivm met het dekentje waar ze steeds onder kruip. Zal eens bij de hema gaan kijken voor de maat 68-80 Dank je voor je antwoordt
Hema slaapzakjes vond ik altijd erg fijn, die gaan op gewone kledingmaten, dus ook handig Hier slaapt ze ook al sinds ze een paar weken oud is in alleen een slaapzak, laken + dekentje trapt ze af of kruipt ze onder, dus dat is niet handig.
Ik heb gister een slaapzakje bij de hema gehaald, en de kleine meid heeft daar vannacht in geslapen. De kleine heeft van kledingmaat maatje 50/56 en bij de Hema hadden ze alleen slaapzakjes in de maat 68/80. Die heb ik dus maar genomen. ( kleine meid is trouwens 60 cm lang ) Maar vanochtend toen ik haar uit het bedje haalde en wilde verschonen, voelde haar voetjes vrij koud aan, terwijl ze normaal warme voetjes heeft. Zou ze het toch koud hebben gehad vannacht ?? Misschien toch nog een dekentje erbij op doen ??
Koude voeten en handen bij een baby zijn heel normaal. Daar kun je niet aan opmaken of je baby het koud of warm heeft. Dat kun je alleen door te voelen in het nekje! Komt doordat de doorbloeding nog niet optimaal is.
Heb vandaag bij de Wibra een slaapzakje gehaald. Zitten ook knoopjes aan de achterkant waarmee je het slaapzakje kleiner kunt maken Alleen waar ik me ongerust over maak is dat ik de kleine snachts een rompertje met lange mouw aan trek, een pyjama jasje en broekje, dan in het slaapzakje, en daarover heen een dekentje, maar toch is haar temperatuur sochtens maar 36.4 graden Zou ze het nog te koud hebben ??
Als mijn meisje het koud heeft, gaat ze huilen. Heel hard huilen. Denk niet dat t nodig is een kindje van 7 weken nog te temperaturen voor "warm houden".Misschien hoort die 36.4 wel gewoon bij haar!