He meiden morgen ga ik uiteten met een vriendin van mij en we gaan sushi eten. sowieso blijf ik van de sushi met rauwe vis af. voor mij alleen met surimi sticks en garnaal e.d. ! maar nu ben ik over iets aan het twijfelen en er komen verschillende antwoorden wanneer je zoekt met Google. De vraag: mag je viseitjes (kuit) eten? dit gebruiken ze nogal veel bij het restaurant waar we gaan eten en de ene zegt van wel en de ander niet omdat het een rauw product zou zijn? Hier heb ik helemaal nooit bij stil gestaan . als je geen kuit mag dan vraag ik morgen meteen of mijn sushi zonder kuit wordt gemaakt maar heb dus geen idee. groetjes Lisa
Google levert inderdaad verschillende resultaten op. Bij twijfel zou ik zeggen: niet doen! Dat voorkomt een hoop gepieker achteraf " had ik niet beter toch...?" Etc. Veel plezier alvast en eet smakelijk!
Je zou even kunnen vragen welke ze gebruiken. De meeste sushi restaurants laten ze wellen in iets voor de knapperigheid maar er zijn ook restaurants die gepasteureerde gebruiken.
En sushi met rauwe vis ook gewoon eten want vis is echt wel vers dat wordt zo snel slecht dat je dat direct zou proeven. gisteren ook heerlijk verse rauwe zalm gegeten
super bedankt voor de antwoorden! ben nu gerust gesteld wat wel en niet mag dus kan vanavond lekker met een gerust hart aan de sushi! hmm, lekker
Het is niet altijd zo dat de sushi restaurants altijd verse vis gebruiken. En als je zou vragen of het vers is, zouden ze natuurlijk zeggen ... '' Ja, natuurlijk mevrouw is het vers. '' Ze zouden gek zijn als ze zouden zeggen dat het niet vers is. Ook hier een sushi liefhebber en heb die sushi laten staan. Vind het nog steeds moeilijk hoor, maar alles voor de kleine beeb. En als de beeb er is, dan haal ik alle schade in! En echt alle schade .... Hahahah
inderdaad Twixie! na de zwangerschap lekker los met rauwe zalm! ik hou het voor nu bij de surimi en garnaal. gewoon voor de (on) zekerheid. Zoals Pasta zegt: anders ga je achteraf toch twijfelen.
Rauwe vis af te raden. Meer gevaar op een parasiet. Veel mensen op het forum zeggen dat je gerust sushi mag eten met de rauwe vis. Helaas niet waar dames!...eigenrisico.
Zelfs op de sites van sushi restaurants staat dat de sushi enz met rauwe vis wordt afgeraden. Niet alleen omdat t mss niet vers is ook door de stoffen in de rauwe vis. Ook al wordt t vers gemaakt veel wordt t ook onder de lampen gelegd, dar zou ik dus zelf niet vertrouwen. Ook ik wacht wel tot na de bevalling, verheug me er nu al op!