Gestopt met roken na posi test, wie nog meer?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door leolientje, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Hoi Allemaal!

Gisterochtend had ik een mooie posi test in mijn handen!!

Helemaal blij natuurlijk en om 11.00 uur gisterochtend ook mijn laatste sigaret gerookt.

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt, heb af en toe momenten dat ik enorme trek heb en soms een tikje lichtgeraakt maar over het algemeen gaat het prima.

Zijn er nog meer dames die zijn gestopt??

2. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook gestopt na positieve test. Paar dagen beetje lastig, toen werd het makkelijk omdat ik misselijk werd. Nu nog bepaalde momenten zin in een sigaret. Vooral gezelligheidmomentjes zoals op een terrasje of als we buiten zitten en er is rokend bezoek. Ik weet dat als ik een trek zou nemen het ontzettend smerig zou vinden, maar toch steekt het verlangen even de kop op, heel maf.

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik was een gezelligheidsroker, maar heb geen sigaret me er aangeraakt vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger ben. Af en toe is het moeilijk, maar ik doe het voor een goed doel

4. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hier ook gestopt na de positieve test, gaat prima eigenlijk. In het begin miste ik het een beetje maar na een paar weken totaal niet meer

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik was na m'n ei al behoorlijk geminderd (voorgevoel?) en na m'n eerste posi test meteen gestopt! Nu een kleine 3 weken en het gaat goed! Meer af en toe zin in de 'handeling' van het roken dan de smaak van roken , daar word ik nu echt misselijk van! (Ml rookt nog wel... Hij rookt gelukkig niet veel en buiten maar als ie net gerookt heeft bah! Vind het echt heel erg stinken...)

6. roja

roja Actief lid

26 feb 2014
    214
    1
    0
    Hier vanmorgen de laatste gehad nadat ik een echte positie test had.Ga het er nog heel moeilijk mee krijgen,maar daar moet ik gewoon door heen! Wel fijn om met een paar andere zwangeren daar over te praten...kunnen we elkaar helpen

Mommiiee vindt dit leuk.
  7. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Hier ook 1 die gestopt is op de dag van de postieve test. Langer dan 15 jaar gerookt en op het laatst een pak per dag:(. Ik was 2 weken verschrikkelijk chaggie, door de hormonen EN ontwenning van de nicotine. Mijn gezin was alles behalve blij met me;) maar ik ben nu langer dan 22 weken 'clean'. Ik ben blij dat ik heb doorgezet.

Af en toe wel eens trek hoor, maar tot nu is het te overzien. De geur van sigaretten rook die in mijn kleren blijft hangen vind ik nu afschuwelijk. Maar ik ben geen moraalridder geworden, ik laat iedereen die nog rookt lekker in zijn of haar waarde.
    ik wil er niet meer aan beginnen en ik weet zeker dat het gaat lukken. Vooral wat het geld betreft, het kostte me 7 euro per dag!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja ikke!!:D
    En dochterlief is alweer 14 maanden.
    Ging echt super!!

Als ik zin had dan pakte ik de zwangerschaptest weer en dan was het weer goed...heel erg,maar ik had 1 van mijn testen altijd in mijn tas;) haha

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oh,en niet minder belangrijk!!
    Ik ben ook niet meer begonnen!!:D:D

10. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Das zeker niet onbelangrijk!
    Ik zeg hurray voor ons! Allemaal volhouden!

11. Lypu

Lypu Niet meer actief

Niet meteen gestopt maar wel na mijn echo rond de 9 weken. Ik was wel al heel veel geminderd maar stoppen lukte echt niet. Ik weet niet wat er gebeurde maar ik werd na de 9 weken ineens kots misselijk van een sigaret en heb sindsdien ook niet meer gerookt. Ik ben nu 26wk. Ik heb er totaal geen behoefte aan , best knap van mezelf :D Het enige wat ik nu wel heb is dat als ik in een huis kom waar gerookt word ik dat wel vind stinken. Zodra ik dan ook weer thuis ben gaan de kleren de was in en spring ik snel onder de douch. Ook vind ik andere mensen die roken stinken. Ben beniewd of dat nog zo is als ik bevallen ben

12. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Goed zo dames! Trots op jullie! Ik ben zelf gestopt voordat ik zwanger werd, nu 2,5 jaar geleden, maar het vreemde is dat ik (nu ik zwanger ben) ineens weer droom over roken. Heel raar, heb al een paar keer in mijn droom lopen paffen hahaha

13. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Ik ben ook gestopt na een positieve test. Ik rookte niet echt veel.. In 1e trimester helemaal niet moeilijk gehad aangezien ik me misselijk voelde en ik bij de gedachte al over me nek ging :p Nu soms nog lastig (dat je niet mag drinken helpt al veel), maar ben blij dat ik er vanaf ben en wil dat graag ook na de geboorte zo houden :)

14. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben ook gestopt na een positieve test.Ik heb stiekem nog 1 keer een sigaret opgestoken maar ik ging over mijn nek, wat was dat smerig zeg!Nu heb ik er totaal geen moeite meer mee en dat na 23 jaar gerookt te hebben....:D ben er wel trots op.Ik denk ook niet dat ik er weer mee begin zodra de kleine er eenmaal is..ik besteed het geld dan liever aan leuke kleertjes enzo ;)

15. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Hier ook meteen gestopt na positieve test! Ik was gezelligheidsroker... Maar toch heb ik ook soms moment dat ik trek heb als er een bezoeker rookt... Maar het is voor goede doel!

16. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Same here! En ook nog bedenken dat toen ik nog rookte, ik ook stonk! Schaaaam!

17. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik heb nog 3 sigaretten gerookt na de posi test (had er nog 3 in t pakje zitten) en ben toen gestopt :)

Mijn schat rookt(te) nog en ik vind het walgelijk als i weer naar binnen komt na t roken :)
    Eerst rookte hij onder de afzuigkap maar heb m na 2 weken naar buiten gestuurd :)

Nu is hij bezig met een citroen sap kuur en daar mag je niet bij roken
    En vind het oh zo prettig dat i niet meer stinkt naar die vieze sigaretten rook :D hoop dat het niet roken door zet ;)

18. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Ik ben ook meteen gestopt nadat ik een positieve test had!
    Valt me echt niet tegen hoe het gaat..!
    Af en toe even momentje maar die is ook zo weer voorbij..

19. Mommy 80

Mommy 80 Lid

21 apr 2014
    73
    6
    8
    Vrouw
    Ik vandaag getest en meteen gestopt maar bijt echt op een houtje nu!

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Bij mij dochtertje was ik in de 2e ronde zwanger aan het begin van die ronde zijn we allebei gestopt met roken. Voorheen een aantal x geprobeerd te stoppen maar nooit gelukt. Maar toen ik het voor onze dochter deed heb ik nooit meer een sigaret aangeraakt:)

Deel Deze Pagina