Dag dames, Wie herkent het ook dat je de hele dag door dorst hebt... Ik kan drinken/ijsje eten wat ik wil maar die snak naar water o.i.d. blijft... iemand tips om het wat minder te maken, het is echt irritant... Ook had ik vandaag rare eetgewoontes. Mijn eten van vandaag bestond uit: 1 kaiser broodje met ham/kaas, eitje, loempia, paprika chips, engelse drop/wine-gums en chocolade melk met slagroom. Nu heb ik geen behoefte aan warm eten vanavond haha... zo erg als vandaag heb ik het nog niet gehad... bah! Groetjes, mammamia
ik drink ook de hele dag door, en stop gerust bij een tankstation als ik hert flesje vergeten ben. drink liters weg. en het eten, tja kan ook niet zeggen dat ik normale maaltijden eet. ben ook gek op tussendoortjes.
niet om je bang te maken of wat dan ook, maar dorst kan, hoeft dus niet maar kan een teken zijn van zwangerschapssuiker. misschien iets om het de volgende keer met je vk even over te hebben. maar hoeft dus niet, ik weet dat ik tijdens mijn beide zwangerschappen gek was op waterijs, heerlijk gewoon!!!!!! joyce
Ja idd kan te maken hebben met suiker. ik had dat ook heel erg in het begin, kan miss ook te maken hebben met extra bloedaanmaak ofzo?lekker veel door blijven drinken (water) is alleen maar gezond.bij mij was t trouwens geen suiker ofzo. cheyenne
ik heb ook erg veel dorst! al vanaf het begin, alleen nu begint t irritant te worden omdat ik nu ook onwijs vaak naar de wc moet..! moet er nu snachts soms al wel een paar keer uit!! hoe moet dat dan de aankomende weken:s
Ik ook heel erg veel dorst. Al de hele zwangerschap. Je ziet me overal met mijn flesje water lopen. Ik eet ook bewust minder zout en natrium, want als ik dat heb gegeten, krijg ik het dorstgevoel niet mee bijgedronken. Ik hoef trouwens niet overdreven veel naar de wc. "proost" allemaal!
Ik had het alleen gisteren wat erger dan de andere dagen, maar als ik terug ga denken komt het denk ik zelf doordat ik een halve zak paprika chips heb leeggegeten hihihi... op dit moment heb ik (nog) nergens last van... ik zal het in de gaten houden...
Ik heb het nog ff opgezocht en meestal gebeurd het pas na de 20e week van je zw. schap. Ik zit nu op ong. 11 weken... Hier wat info, ook voor andere dames die dit lezen: Zwangerschapssuiker Diabetes Gravidarum oftewel zwangerschapsdiabetes (vroeger ook wel zwangerschapssuiker genoemd) ontstaat meestal na de 20e week van de zwangerschap. Zwangerschapsdiabetes komt voor bij 1 op de 20 zwangerschappen en kan goed behandeld worden. Meestal verdwijnt de diabetes na de bevalling. Voor diabetes die al voor de zwangerschap bestaat, zie diabetes en zwangerschap. Verschijnselen Zwangerschapsdiabetes wordt soms ontdekt door veel dorst veel plassen extreme groei van de baarmoeder Het komt echter ook heel vaak voor dat er geen klachten zijn.
Kán inderdaad te maken hebben met diabetes, maar net als jijzelf al zegt was het eerste waaraan ik dacht ook: ze heeft wel een hoop zout gegeten die dag . En drop, vergeet die niet (slecht voor je bloeddruk! ook zoete drop!). Kaas is trouwens ook erg zout. En loempia...
er is wel veel kans dat iok suiker heb nu, maar gaan ze toch over 2 weken testen. das normaal in de 24ste week. dus ben benieuwd. vanacht er ook weer uit geweest om te plassen en flesje weer te vullen. nu ook al een halve liter bij het ontbijt leeg.